Toon posts:

[XP] Pc blijft herstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren had ik een vriend hier op bezoek met z'n pc.
Na een paar uur slachten in Ut en Deltaforce was er
een stroomstoringen en alles floepte uit.

Nu herstartte hij zijn pc weer, maar het vreemde is dat
de pc maar blijft herstarten. Het gebeurt op een punt
waar hij de roms aanspreekt. Ook de veilige modus heeft
geen effect. Terwijl ik dit typ is de pc alweer 8x herstart.

Het betreft Windows Xp home edition op een Pentium 4
1700 mhz. Op het moment van herstarten hoor ik ook een
zachte klik.

Iemand een idee ?

Verwijderd

Al geprobeert met het ingedrukt houden van de "shift" toets? Anders de F8 toets, veilige modus...

Verwijderd

Al een keer de bios gereset?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 14:01:
Al geprobeert met het ingedrukt houden van de "shift" toets? Anders de F8 toets, veilige modus...
Geen enkele modus helpt...

Verwijderd

ff zomaar tussendoor, wat bedoel je met "de roms aanspreekt"? Die van de game of iets anders?

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
probeer eens met F8 tijdens opstarten.. en kies dan i.p.v veilige modus eens voor "laatst bekende instellingen die werkten" misschien dat er iets (van windows) beschadigd is tijdens/door de storing en kan dat terug gezet worden.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een zachte klik? Probeer eens goed te luisteren waar dat vandaan komt, ik gok zo op de HD oid, het kan zijn dat de HD 'uitklikt' en vervolgens weer aangaat, waardoor de PC reboot. :{

Wat voor 'n HD zit erin? Als het een MaXtor is kan je MaXblast draaien oid. (programma van maxtor.com om je HD te testen)

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 30-11-2002 16:39 ]

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

was het echt een STROOMSTORING?

het kan ook zijn dat je RAM kapot is, ik zou op:

http://www.simmtester.com/PAGE/products/doc/docinfo.asp

even memory doc downloaden, op een diskette zetten, daarmee booten en je geheugen testen, werkt heel goed, heeft bij mij ook een keer uitgewezen dat ik een nieuwe geheugen module moes "krijgen" (viel nog onder de garantie)

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• DK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03-2021

DK

Ik heb ook een keer zo'n zelfde probleem gehad. Het enige verschil is dat ik van te voren even kort een foutmelding te zien kreeg. Ging over het wijzigen van een wachtwoord (terwijl ik daar niets mee had gedaan).

De enige oplossing bleek XP opnieuw installeren, helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Alles is al geprobeerd, met F8 de laatste instellingen die werkten heb ik al geprobeerd, die gaven hetzelfde resultaat. En ja, het was een stroomuitval ( ik wou punten op een van gokkasten zetten, en zat ff te rommelen binnenin ) en dus ineens ploef , en hij zat dan ook nog in het midden van een windows update. Maar de pc is ondertussen al weggebracht naar de leverancier ( hij is nl. nog geen jaar oud), uiteraard probeer je altijd zelf eerst op te lossen, maar dat wou dus niet. In elk geval bedankt voor de suggesties.

Verwijderd

Als dit gebeurt terwijl hij, zoals je zelf zegt, de Roms aanspreekt heb ik ( puur uit interesse ) 1 vraag : heb je toevallig Norton Anti-virus geïnstalleerd ?

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
heb hetzelfde probleem ,heb een p4 dell dimension 8200. vorige week net 512mb rambus erbij geprikt. kreeg melding " alert previous fan failure/
toen alles nog een keer schoongemaakt en hij deed het weer,
nu ineens blijft hij herstarten ... kom er zelfs in veilige modus niet in. heb simmtester gedraaid alles ok. wat kan dit zijn?
hellup!!
---
herstarten uitgezet nu bsod
stop: c0000221 de controlesom van de header komt niet overeen met de berekende controlesom.
op microsofts site hier inf over gevonden maar kom er niet echt verder mee.
---
ntvdm.exe gaf het probleem
ik kan er weer in . zonder her installatie!! yessss :*)

[ Voor 33% gewijzigd door jetgadget op 07-11-2004 00:47 ]

Pagina: 1