Verwijderd

Topicstarter
Mijn camera geeft steeds vaker aan dat er te weinig licht is waardoor ik met de flitser moet fotograferen. Dit is ook geen optie omdat de flitsfunctie de wat grotere afstanden niet kan overbruggen.
Al mijn foto's die ik gisteren bijvoorbeeld op de speed en design beurs heb gemaakt zijn eigenlijk mislukt: door die kuttige lichtinval.

Is hier wat aan te doen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

ISO hoger zetten, diafragma groter maken, sluitertijd verlengen en daarbij goes stilstaan, statief gebruiken, externe flitser gebruiken enz...

Maar wat is er dan mis met je foto's bewogen? Onderbelicht? Teveel ruis?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny64 schreef op 30 November 2002 @ 17:23:
ISO hoger zetten, diafragma groter maken, sluitertijd verlengen en daarbij goes stilstaan, statief gebruiken, externe flitser gebruiken enz...

Maar wat is er dan mis met je foto's bewogen? Onderbelicht? Teveel ruis?
Dan is het enige wat ik kan doen de iso hoger zetten. Verder kan ik helaas niets instellen.

Het probleem is onderbelichting, ik versta daar dan onder dat de foto's te donker worden bovendien is er soms ruis waar te nemen. Ik kan vrijwel alleen mooie foto's nemen als het zonnetje schijnt...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan je cam niet zelf kiezen om de sluitertijd te verlengen :? Da's wel jammer eigenlijk, doet hij dat ook niet als je de flitser disabled? Of denk ik nu te simpel?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nu weet ik niet direct om wat voor camera het gaat (ja, je hebt het model wel gegeven, maar hoe dat ding eruit ziet, weet ik zo niet). Maar ik neem aan dat het niet mogelijk is om er een externe flitser op aan te sluiten?

Ik weet wel dat er flitsers zijn (vraag niet waar) die je als externe flitser kan gebruiken en die getriggerd wordt door de ingebouwde flitser van je fototoestel.

Misschien dat dat een optie is

Verwijderd

Topicstarter
Ik kocht deze cam eigenlijk als instapcamera, ik wist nog niets van camera's af. Bovendien was deze camera toentertijd relatief goedkoop. Het enige wat ik echter in kan stellen is de iso, flits aan of uit, kwaliteit foto en nog een paar van die "simpele" zaken.

Eigenlijk moet ik maar eens gaan sparen voor een wat betere camera, inmiddels weet ik veel meer en heb ook meer camera's mogen spelen :p :)

Dit is mijn camera bij de wee: http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/p20.html
Pagina: 1