Plaatje van het netwerk:

Ben nu ff wanhopig. Heb al van alles geprobeerd. Hier op GoT gezocht en op Google. Maar geen antwoord gevonden.
Het probleem is dus dat ik van XP 1 (Ip automatisch toegewezen via DHCP) op
XP 1 kan op internet.
Linux wil kunnen komen. (Ip handmatg ingesteld).
Linux kan niet op internet, en dat moet ook, is gewoon een test compu.
Linux draait een RedHat, ProFTP, Apache, MySQL, SSH, PHP en nog wat zooi. Maar daar kan ik nu dus niet bij.
Heb al wel gelezen dat het wel kan als ik Linux ook via een DHCP een ip laat toewijzen, maar dan is ie toch ook aanspreekbaar op het internet of niet?? En dat wil ik juist niet... Kan iemand mij helpen.
oh ja, vanaf XP 2 hoef ik er niet perse bij te kunnen...
Als je meer info wilt, moet dat even worden gemeld.
Geef maar richtingen waarin ik moet zoeken, tips, hints, als ik er maar weer bij kan... is namelijk wel makkelijk.... Hoop op reacties...
Ben nu ff wanhopig. Heb al van alles geprobeerd. Hier op GoT gezocht en op Google. Maar geen antwoord gevonden.
Het probleem is dus dat ik van XP 1 (Ip automatisch toegewezen via DHCP) op
XP 1 kan op internet.
Linux wil kunnen komen. (Ip handmatg ingesteld).
Linux kan niet op internet, en dat moet ook, is gewoon een test compu.
Linux draait een RedHat, ProFTP, Apache, MySQL, SSH, PHP en nog wat zooi. Maar daar kan ik nu dus niet bij.
Heb al wel gelezen dat het wel kan als ik Linux ook via een DHCP een ip laat toewijzen, maar dan is ie toch ook aanspreekbaar op het internet of niet?? En dat wil ik juist niet... Kan iemand mij helpen.
oh ja, vanaf XP 2 hoef ik er niet perse bij te kunnen...
Als je meer info wilt, moet dat even worden gemeld.
Geef maar richtingen waarin ik moet zoeken, tips, hints, als ik er maar weer bij kan... is namelijk wel makkelijk.... Hoop op reacties...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 13:09 ]