Hoe zorg ik dat de goede netwerkverbing gebruikt wordt?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op magische wijze is dit probleem opgelost. De oplossing weet ik niet, ik weet alleen dat het werkt.

De situatie is alsvolgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1047337/Netwerk.jpg

Het internet wordt gedeeld door een Freesco router. Deze geeft de ip adressen aan de clients. Dit netwerk bestaat uit een coax kabel. Deze 10mit wordt dus door iedereen gedeeld. Nu wil ik een snellere verbinding maken tussen twee clients. Hiervoor zitten nu twee netwerkkaarten in die twee pc's. Tussen deze pc's heb ik een UTP kabel gelegd(crosscable, stond zo in de faq). Nu wil ik dat wanneer ik bestanden tussen deze pc's kopieer dat ie de goed verbinding kiest(de 100mbit dus). Hiervoor heb ik bij de 2e netwerkkaarten ip adressen opgegeven(192.168.0.x). Nu hoopte ik dat wanneer ik in de verkenner \\192.168.0.2 intikte dat ik dan de gedeelde mappen zag op die pc(het gaat hier allemaal over WinXP machines). Dit lukt echter niet. Wanneer ik ook ping naar 192.168.0.x dan krijg ik alleen maar timeouts. Windows zegt dat de kabels goed zijn aangesloten, dus ik neem aan dat het daar niet aan ligt.

Nu zijn mijn vragen:
1. Wat doe ik fout?
2. Kan wel wat ik wil?
3. Zijn de gedeelde mappen op het ip range 10.0.0.x gelijk de gedeelde mappen van 192.168.0.x?

Bij voorbaat dank. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. Een verbindingsbrug maken hielp ook niet in WinXP(opzich logisch, maar ik kon het altijd proberen).

Edit: keywords waarop ik moet zoeken zijn ook welkom uiteraard.

[ Voor 9% gewijzigd door wcduck op 30-11-2002 13:12 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
1) je doet niks fout
2) het kan wel, ik heb zelf dezelfde situatie thuis maar dan een lan met 2x w2kserver (gigabitlinkje onderling), daarin werkt het wel
3)die mappen zijn inderdaad gelijk

heb je mischien op die 192.168.0.x verbinding de XP firewall actief? dat kan het enigste zijn wat ik me kan indenken wat er voor kan zorgen dat het niet werkt

A wise man's life is based around fuck you

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Alles werkt nu. Ik heb nu nog een vraag: hoe zorg ik ervoor dat de computers de 100Mbit vebinding neemt ipv de coax kabel. Is er ergens iets om ene voorkeur op te geven?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vul 192.168.0.1 eens in als je default gateway?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Je kan een ftp server opzetten op die client en dan naar 192.168.0.* connecte, dan krijg je verbinding met die ftp server die op 100Mbit draait...

www.serv-u.com als ftp server

www.flashfxp.com als ftp client

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 12:06 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wcduck schreef op 01 december 2002 @ 11:58:
Alles werkt nu. Ik heb nu nog een vraag: hoe zorg ik ervoor dat de computers de 100Mbit vebinding neemt ipv de coax kabel. Is er ergens iets om ene voorkeur op te geven?
network connections, dan bovenaan naar 'advanced' naar 'advanced settings' dan het tablad 'adapters & bindings'

daar stel je je voorkeur in

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 12:04:
Je kan een ftp server opzetten op die client en dan naar 192.168.0.* connecte, dan krijg je verbinding met die ftp server die op 100Mbit draait...

www.serv-u.com als ftp server

www.flashfxp.com als ftp client
/offtopic www.guildftpd.com is goede server voor beginners, makkelijk in te stellen.
Download.com: http://www.download.com/G...10268417.html?tag=lst-0-1

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 14:04 ]

Verwijderd

Beetje laat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.