Toon posts:

batterijen voor cordless mouse & discman

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/208_1.jpg

GP 1800mAh NiMH AA batterijen per 4 stuks verpakt

Zouden deze geschikt zijn voor mijn Logitech Cordless Mouse en/of mijn Sony D-CJ01 MP3 discman?
Mijn batterijen zijn nu op van mijn muis, en werk met mijn oplaadbare discman batterijen. Ik heb gehoord dat deze veel langer meegaan (zitten ook in iRivers).

Ik zoek oplaadbare batterijen die lang meegaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/9.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/sony_d_cj01.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 12:24 ]

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:07
deze gaan idd heel erg lang mee, dus je moet zelf kiezen welk apparaat je langer mee wilt laten gaan met 1 keer laden.... Of wilde je gewoon je speeltjes laten zien ;)

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil weten of mijn discman en muis dat wel aankunnen. Aangezien die marketinglijers van Sony en Logitech weinig specificaties geven.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Ja, waarom niet.
Maar in de iRiver imp 350 en 400 zitten platte batterijen (Sanyo Twicell 1400)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat boeit niet, deze NiMH zijn gewoon normale... Ik bedoelde eigenlijk dezelfde soort batterijen sorry voor dat. Maar dan hebben ze dus ook de volledige duur van die batterijen... dat ie bijv. 15 uur meegaat?

Verwijderd

bij discmans zijn het meestal de NiCa batterijen, ze zijn vaak rond de 700 mah, maar NiMH (GP) zijn zowiezo al beter dan cadmiums en hebben ook nog eens 1800mah-> dus gaat de GP langer

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 12:11 ]

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
volgens mij kun je die batterijen prima gebruiken, ze leveren dacht ik 1,2 Volt en een normale batterij (niet oplaadbaaar) levert 1,5 Volt dus deze moeten er wel in kunnen. Deze batterijen hebben wel een hoge capaciteit maar dat maakt voor het apparaat niet uit want die gebruikt alleen wat ie nodig heeft.

ik heb bij Conrad batterijen gevonden met een nog hogere capaciteit 3000 mAh en 1,5 volt, met deze batterijen kun je dus nog langer doen, en ze zijn ook oplaadbaar. Kunnen volgens mij ook wel in die apparaten

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/64/6473593C5CA6D60EE10000000A010251.JPG

klik hier

Verwijderd

Topicstarter
Voor die discman kan ik ze dus sowieso kopen. En voor de muis?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 12:07:
Ok dat boeit niet, deze NiMH zijn gewoon normale... Ik bedoelde eigenlijk dezelfde soort batterijen sorry voor dat. Maar dan hebben ze dus ook de volledige duur van die batterijen... dat ie bijv. 15 uur meegaat?
[off-topic]
Je moet echt aan je Nederlands werken :P
[/off-topic]
[on-topic]
Ja, die 1400, 1600 en 1800 batterijen van GP gaan lekker lang mee! Ik heb in m'n iRiver MP350 geloof ik 2x 1400 zitten en die gaan 12 uur mee :D Het verbruik hangt natuurlijk van het apparaat af, maar mijn oplaadbare gp's doen weinig onder voor de Alkaline batterijen van Duracell :D

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga natuurlijk voor de batterijen met de hoogste capaciteit :P

• SVDT
SVDT schreef op 30 november 2002 @ 12:12:
heb bij Conrad batterijen gevonden met een nog hogere capaciteit 3000 mAh en 1,5 volt, met deze batterijen kun je dus nog langer doen, en ze zijn ook oplaadbaar. Kunnen volgens mij ook wel in die apparaten

[afbeelding]

klik hier
gebruik dan deze maar ;) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Voordeel is volgens mij van deze batterijen dat ze geen last krijgen van geheugeneffect.

• Hermanvh

Hermanvh

SVDT schreef op 30 november 2002 @ 12:12:
volgens mij kun je die batterijen prima gebruiken, ze leveren dacht ik 1,2 Volt en een normale batterij (niet oplaadbaaar) levert 1,5 Volt dus deze moeten er wel in kunnen. Deze batterijen hebben wel een hoge capaciteit maar dat maakt voor het apparaat niet uit want die gebruikt alleen wat ie nodig heeft.

ik heb bij Conrad batterijen gevonden met een nog hogere capaciteit 3000 mAh en 1,5 volt, met deze batterijen kun je dus nog langer doen, en ze zijn ook oplaadbaar. Kunnen volgens mij ook wel in die apparaten

[afbeelding]

klik hier
Als je nou eerst eens een keer leert lezen!!!!! Dit zijn gewone penlites en dus niet oplaadbaar!

webOS all the way!

• SVDT
ja dat is idd het geval, kan je ze ook nog tussentijds opladen ;-)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

NiMH-batterijen hebben nogal veel last van zelfontlading. Dat maakt ze in mijn ogen minder geschikt voor gebruik in een muis, waar je toch een aantal weken of maanden met een st alkalines doet. Een discman die normale penlites in 10 - 15 uur leegtrekt is een goede applicatie, evenals alles wat meer trekt (camera's e.d.). Zelfontlading van NiMH-batterijen is in sommige gevallen 5% (!) per dag; bij LiIon en NiCd ligt dit altijd beneden 2%.

Zoef

• Hermanvh

Hermanvh

Ja, maar LiIon en NiCd hebben last van geheugeneffect :'( Geef mij dan maar NiMH

webOS all the way!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

SVDT schreef op 30 November 2002 @ 12:12:

[afbeelding]

klik hier
Oplaadbaar :?
productomschrijving:

De penlitebatterij met de langste levensduur ter wereld voor alle apparaten waarbij het noodzakelijk is dat de batterijen een langelevensduur hebben. Deze batterijen overtreffen een gebruikelijke alkaline-mangaan-batterij wanneer het gaat om capaciteit, beschikken tussen -20 °C tot +70 °C over de volle capaciteit en zijn 30 % lichter. Zelfs nadat deze batterijen 10 jaar lang zijn opgeslagen, beschikken deze nog over 85 % van hun oorspronkelijke capaciteit. Toepassingen: draagbare CD-spelers, cassetterecorders, camcorders, flitsers en nog veel meer.
Technische spec.: Vrij van kwik en cadmium · Spanning 1,5 V/3000 mAh.
2 stuks

[ Voor 26% gewijzigd door Johnny op 30-11-2002 12:19 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• SVDT
Hermanvh schreef op 30 november 2002 @ 12:16:
[...]

Als je nou eerst eens een keer leert lezen!!!!! Dit zijn gewone penlites en dus niet oplaadbaar!
ow ja, dat is idd zo, sorry mijn fout 8)7 8)7 8)7 8)7

ik dacht dat die lithium dingen altijd oplaadbaar waren, die lithium batterijen in mijn videocamera zijn dat immers ook, maar dze kennelijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dus zijn ze nou wel of niet oplaadbaar die batterijen van Conrad?

Niet dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 12:23 ]

• SVDT
niet

edit:
die gp's zijn dus idd wel een goede keus denk ik.

[ Voor 89% gewijzigd door SVDT op 30-11-2002 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik ff op internet die GP's bestellen met een lader.

Bedankt voor de info mede tweakers!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 11:59

Pogostokje

* twiet *

Hermanvh schreef op 30 november 2002 @ 12:18:
Ja, maar LiIon en NiCd hebben last van geheugeneffect :'( Geef mij dan maar NiMH
Lithium Ion heeft juist vrijwel geen last van geheugeneffect.

De volgorde is nog altijd NiCD -> NiMH -> LiIon -> LiPoly

NiCad is dus het 'slechtste', Lithium Polymeer het beste ... als je kijkt naar geheugeneffect dus.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
die muis gebruikt AAA batterijen maatje kleiner dan
die discman AA
let daar dus wel op !

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
happy3736 schreef op 01 December 2002 @ 05:21:
die muis gebruikt AAA batterijen maatje kleiner dan
die discman AA
let daar dus wel op !
Heb identiek dezelfde muis en daar zitten dus AA batterijen in en geen AAA.

Verwijderd

Pogostokje schreef op 30 November 2002 @ 12:31:
[...]

Lithium Ion heeft juist vrijwel geen last van geheugeneffect.

De volgorde is nog altijd NiCD -> NiMH -> LiIon -> LiPoly

NiCad is dus het 'slechtste', Lithium Polymeer het beste ... als je kijkt naar geheugeneffect dus.
LiIon en LiPoly zijn qua geheugeneffect volgens mij helemaal gelijk. Het enige verschil is dat LiPoly een gel is waardoor je batterijen vreemde vormen kunt geven of waardoor batterijen kleiner kunnen zijn.
Pagina: 1