[xp] ntfs pc via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
2 windows xp computer, waarvan eentje ntfs is en de ander fat32, kunnen elkaar zien. Van ntfs naar fat32 kan zelfs alles, bestanden opslaan etc. etc. Maar andersom, van de fat32 naar de ntfs computer werkt het alleen onder de administrator account, de users (op allebei de pc's exact dezelfde) kunnen niks, alleen lezen. Ik heb een mapje c:\test aangemaakt en daar álles en iedereen volledig beheer gegeven, maar nog steeds kunnen gebruikers van de fat32 computer niet op de ntfs computer bestanden maken of wijzigen. De gast account is ingeschakeld. Wat voor rechter moet ik voor een netwerkcomputer instellen en hoe? (de gebruikers hebben geen wachtwoorden op hun accounts)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Winnetou
  • Niet online
ok het een en ander verandert... verschillende gebruikers kunnen nu wel op de ntfs computer de bestanden zien, ze worden of als 'netwerk' herkend, of als gebruiker die ook op de ntfs bak staat. Er is echter 1 gebruiker waarbij het niet lukt, nu weet ik niet of het komt omdat die een spatie in zijn naam heeft staan, maar wat voor rechten ik ook instel, via het netwerk krijgt die ene gebruiker geen toegang, terwijl ook die gebruiker op allebei de computers bestaat.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 21:17

Pogostokje

* twiet *

Spaties in usernames zijn nooit een goed idee.
Ik weet niet of dit in dit geval iets oplost voor je, maar onthou het voor de toekomst. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Winnetou
  • Niet online
hmm nee nog ff gekeken maar jammer genoeg heeft het weghalen van de spaties niet geholpen. Ik snap het nou helemaal niet meer. Die gebruiker heeft op de 2e ntfs-partitie op de server wel in een aantal mappen toegang, maar op de 1e partitie en enkele mappen op de 2e geen schrijf- maar wel leestoegang. Dit terwijl de rechten wel hetzelfde zijn ingesteld. Wat het hiet nou tegenhoudt snap ik niet.

• Winnetou
  • Niet online
ok het probleem is opgelost. kwam doordat de machtigingen voor de 1e partitie op lezen stond, en verder niet op weigeren maar hij dat blijkbaar wel zo ziet. Ik heb nu gewoon de 1e paritie iedereen volledig beheer gegeven en vervolgens de mappen nog andere rechten gegeven. Ik kwam op het idee dat het hier aan kon liggen na het lezen van Hidden $hares. Daar staat dat eerst gekeken wordt naar de machtigingen op de share, en dan pas naar machtigingen in de onderliggende mappen.

offtopic:
van mij mag er een slotje op, ik weet niet of dat moet of niet, maar het probleem is verholpen