[Java] Database client probleem

Pagina: 1
Acties:

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24
Hallo, ik ben dus bezig met het maken van een database client. Momenteel ondersteunt hij alleen nog maar MySQL maar in de verdere toekomst zal ik dat uit gaan breiden.

Ik programmeer in jbuilder 7 enterprise en daar heb je de mogelijkheid tot het gebruiken van classes van jbuilder zelf. Dit zijn uitbreidingen op de standaard sun classes. Om een voorbeeld te noemen: De klasse JdbTable.

Met deze klasse kan je snel results weergeven en werkt allemaal heel leuk. Ideaal zou je zeggen maar er zit ook een optie om wijzigingen die je maakt in je tabellen weer terug te sturen naar de MySQL database. Mooi zou je denken want dan hoef je dat niet meer te maken. :)

Nu krijg ik alleen dze foutmelding zodra ik iets probeer te "saven".

Afbeeldingslocatie: http://62.238.5.92/host/rob/image/fout_client.jpg

Ik heb echt geen idee wat dit betekent? Kan iemand mij helpen hiermee, ik ben zelf net een jaar met java bezig op school en ben dus nog niet echt bedreven :(

Leeg

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Selecteer je wel je PK in je query? Het lijkt erop dat in je dataset geen unique id (je PK) zit, zodat hij bij het terugschrijven geen idee heeft naar welk record de boel geupdate moet worden :)
Als dat zo is moet je de MetaDataUpdate (waarschijnlijk encapsulated door je Jbuilder class het rowidUpdate uitschakelen en in elke recordset in je data het RowId prop setten met een unique value :)

• reskobon
Glimi schreef op 30 november 2002 @ 12:02:
Selecteer je wel je PK in je query? Het lijkt erop dat in je dataset geen unique id (je PK) zit, zodat hij bij het terugschrijven geen idee heeft naar welk record de boel geupdate moet worden :)
Als dat zo is moet je de MetaDataUpdate (waarschijnlijk encapsulated door je Jbuilder class het rowidUpdate uitschakelen en in elke recordset in je data het RowId prop setten met een unique value :)
Ok dit ga ik even goed lezen :)
Maar nu hebben we het over updaten maar bij inserten geeft hij dezelfde foutmelding. Dan zou hij daar toch geen rpobleem mee mogen hebben want dan schrijft hij hem gewoon ergens weg in niet in een bepaald record?

Leeg

• reskobon
De variabele ROWID is final en kan ik dus niet wijzigen :(
Ik moet nu helaas gaan werken maar vanavond zal ik verder zoeken :)

Leeg

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Geef anders eens wat meer informatie over wat je precies wegschrijft (velden met waarden enzo) en de structuur van je tabel op je db server.

• reskobon
Dit is een tabel met films:

Titel = varchar
aantalCd = int
type = varchar

Hum nu begin ik ineens ergens aan te denken. Dit is nog een hele oude database die ik gemaakt heb toen ik net het woord database kende. Het kan wel eens zijn dat hierin geen PK zit :?

Leeg

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
reskobon schreef op 30 November 2002 @ 12:14:
De variabele ROWID is final en kan ik dus niet wijzigen :(
Ik moet nu helaas gaan werken maar vanavond zal ik verder zoeken :)
ROWID is gewoon een constante lijkt me :) Maar dat zal wel niet met het RowId property van de colom zo zijn :)
reskobon schreef op 30 November 2002 @ 12:41:

Titel = varchar
aantalCd = int
type = varchar

Hum nu begin ik ineens ergens aan te denken. Dit is nog een hele oude database die ik gemaakt heb toen ik net het woord database kende. Het kan wel eens zijn dat hierin geen PK zit :?
Volgens mij kan je zelfs geen tabellen maken zonder primairy key. Kijk anders even met DESC (MySQL)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen verstand heb van borland componenten, dus dit zijn allemaal een beetje gokken :)

• reskobon
Joepie ik ben er uit!!!
Het ligt dus niet aan mijn code 8)
Er wordt gewoon een primary key geeist door het programma zodat die dat als sleutel kan gebruiken :)

Yes nu kan ik weer verder spelen.
Bedankt!

Leeg

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

reskobon schreef op 30 November 2002 @ 12:41:

Titel = varchar
aantalCd = int
type = varchar

Laat me raden.. HSBOS - 2de jaars - projectopdracht? :+

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• reskobon
judgem schreef op 01 December 2002 @ 23:02:
[...]
Laat me raden.. HSBOS - 2de jaars - projectopdracht? :+
Nee gewoon voor mijzelf :)

Leeg

Pagina: 1