Als ik mijn epson stylus photo 870 aanzet gaat ie een halve minuut allerlei geluiden maken en daarmee schijnt ie z'n inktkoppen schoon te maken ofzo. Maar het valt me op dat elke keer als ik hem aanzet mijn inktniveaus weer een klein beetje omlaag gaan. Kan ik mijn printer dus beter altijd aan laten staan of is dat slecht voor de printer of kost het een hoop stroom?
Wanneer de printer rare geluiden maakt, komt dat doordat hij z'n printkoppen reinigt. Bij dit proces wordt idd inkt verbruikt.
Maar normaal gesproken gebeurt dit alleen wanneer jij de printer opdracht hiertoe geeft, of wanneer je nieuwe inktpotjes plaatst. Waarschijnlijk dat het ook gebeurt wanneer de printer een lange tijd heeft uitgestaan, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
De printer aan laten staan zou ik niet doen, als je printer uitzet, zet deze de printkoppen namelijk in de ruststand, hierbij worden kussentjes tegen de koppen gedrukt waardoor deze niet zo snel uitdrogen.
Maar normaal gesproken gebeurt dit alleen wanneer jij de printer opdracht hiertoe geeft, of wanneer je nieuwe inktpotjes plaatst. Waarschijnlijk dat het ook gebeurt wanneer de printer een lange tijd heeft uitgestaan, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
De printer aan laten staan zou ik niet doen, als je printer uitzet, zet deze de printkoppen namelijk in de ruststand, hierbij worden kussentjes tegen de koppen gedrukt waardoor deze niet zo snel uitdrogen.
....en bovendien is het bij de Stylus Photo 750 zo dat 'ie na verloop van tijd automatisch in de ruststand valt. (dan houd 'ie ook op met zoemen)
Als die koppen dan met aanzetten gereinigd worden, waar gaat die inkt dan naartoe die daarvoor gebruikt wordt, is daar een soort reservoirtje voor ofzo?
(Lijkt mij eigenlijk een beetje sterkt)
Als die koppen dan met aanzetten gereinigd worden, waar gaat die inkt dan naartoe die daarvoor gebruikt wordt, is daar een soort reservoirtje voor ofzo?
(Lijkt mij eigenlijk een beetje sterkt)
Ja wordt in een reservoir opgeslagen. Pas heb ik mijn oude Epson Stylus Color eens open gemaakt om hem schoon te maken. En tot mijn verbazing zag ik een reservoir van 10cm x 10cm x 7cm hoog, gevuld met een absorberend materiaal erin. Je moet de printer zeker niet op zijn kop houden, want dan lekt dus alle inkt eruit.
Bij HP en Canon noemen ze het reservoir van de Epson ook gekscherend: De Luier 
Hij lijkt er ook veel op, en na een tijdje zit hij door het schoonmaken van de koppen ZO vol met inkt, dat je het gewoon uit kan wringen. Je kan zelfs je inkt opmaken zonder één pagina te printen. Gewoon 100x aan en uitzetten
Hij lijkt er ook veel op, en na een tijdje zit hij door het schoonmaken van de koppen ZO vol met inkt, dat je het gewoon uit kan wringen. Je kan zelfs je inkt opmaken zonder één pagina te printen. Gewoon 100x aan en uitzetten
Canon kan wel gekscherend over Epson doen, maar dat merk vind ik dus echt niks.
Had ik laatst een BJC-2000 van 2 maanden (waar regelmatig mee werd geprint) oud met verotte printkoppen. Ik bel op naar het service nummer, wat blijkt, geven ze maar 40 dagen!
garantie op de printkoppen.
En wat voor een tip geven ze dan aan mij.... moet je de cartridge + houder er maar uitnemen als je niet print, en deze in de koelkast zetten, dan droogt hij niet zo gauw uit
Had ik laatst een BJC-2000 van 2 maanden (waar regelmatig mee werd geprint) oud met verotte printkoppen. Ik bel op naar het service nummer, wat blijkt, geven ze maar 40 dagen!
En wat voor een tip geven ze dan aan mij.... moet je de cartridge + houder er maar uitnemen als je niet print, en deze in de koelkast zetten, dan droogt hij niet zo gauw uit
Pagina: 1