Toon posts:

internet sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit onder netwerking valt of onder windows maar ik vraag het hier maar:
waarom moet de kaart waarop ik ics wil instellen op 192.168.0.1 staan en stelt ome bil dit automatisch in (ook al is dat adres al vergeven) het zou toch gewoon op elk adres moeten kunnen?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

het kan ook op elk adres, maar de standaard instelling voor ics is gewoon 192.168.1.1 (en verder)

Je kunt naderhand de gegevens zo aanpassen..

Localhost is where the heart is

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:46

Nobby

Nuts!

Hier toch echt 192.168.0.1 hoor :)

Maar ik weet eigenlijk ook niet waarom het standaart 192.168.0.1 is.

[ Voor 47% gewijzigd door Nobby op 30-11-2002 11:23 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Dit is een van de ip adressen die voor een 3tal segmenten zijn vrijgegeven voor intern gebruik, en dus niet officieel bekend zijn (gebruikt worden) op internet.

Om precies te zijn is dit een klasse C adres die vrij is voor intern gebruik en dus gewoon thuis gebruikt mag worden.

De andere adressen zijn klasse A (10.x.x.x) en klasse B (172. en nog iets) die vrij voor intern gebruik zijn.

Het adres eindigt op 1 omdat dit het eerste adres is binnen het segment 192.168.0.1 (mits gebruik wordt gemaakt van masker 255.255.255.0) Maar mag elk ander adres hebben binnen dat segment en kleiner dan 255.

voor meer info verwijs ik naar het uitgebreide archief op internet.. _/-\o_

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

als je de wizzard gebruikt is het zo en niet anders, gebruik je hem niet dan doe je wat je wil (binnen bepaalde grenzen natuurlijk)

[ Voor 18% gewijzigd door Yalopa op 30-11-2002 11:43 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Na gebruik van de wizard kun je alsnog de instellingen naar wens aanpassen. De wizard zet deze perse op dat adres, maar je bent geheel vrij om daarna achteraf het ipadres aan te passen zonder dat de functionaliteit wordt aangetast. (binnen bepaalde grenzen natuurlijk) 8)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

kan m nu niet controleren, maar ben er vrij zeker van dat hij op 192.168.1.1 begon in xp proffessional. Kan ik nu niet controleren door wat probs met overzetten windows naar andere harde schijf. Als jullie na een check op .0.1 uitkomen, zal dat dan wel.
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 11:35: een stuk over interne adressen
aanvulling: zoeken naar apipa ranges op google

Localhost is where the heart is

Pagina: 1