Toon posts:

Monitor maakt piepgeluid + trilt

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar die werkt voor geen ene meter, de externe omegasearch vind ook niet wat ik moet hebben. DUs dan maar een nieuw topic:

Gisteravond maakte mn monitor een onwijs hogepiep, echt onwijsssss irritant, heb dat welles eerder gehad maar het ging weer over.
Alleen nu trilt het beeld ook, af en toe heel erg, af en toe wat minder....... superirritant.

Ik neem aan dat mn monitor kapot is? heb em nu sinds 27-11-2001 kom ik nu net achter :( dus net weer een paar dagen nadat de garantie verlopen is :r
Hij is een Philips 107T , zo'n zilveren en kostte 299 euro.
Denken jullie dat ik nog wat terugkrijg van BCC of is dit gewoon een ander probleem (denk het niet)?

EDIT: heb ik geen 3 jaar garantie op dat ding ?!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 11:11 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

lijkt meer op een te hoge frequentie... probeer eens 60 hz.. daarna 70.. 75 ... 85 (kan weer gaan piepen). Dan zal je het gauw genoeg zien. Is het bij 60hz ook al zo? dan istie best wel kaduuk

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Er staat geen speaker of mobiel ofzo bij in de buurt?

Zoek ook eens op een degaus functie in het menu van je monitor.

Staat er op de site van philips niet hoelang er garantie op zit?

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 30 november 2002 @ 11:13:
lijkt meer op een te hoge frequentie... probeer eens 60 hz.. daarna 70.. 75 ... 85 (kan weer gaan piepen). Dan zal je het gauw genoeg zien. Is het bij 60hz ook al zo? dan istie best wel kaduuk
MMM heb em altijd al op 85 HZ gehad, zeer relaxed en volgens de specs kon het ook maar de piep is alweer over nu, maar t beeld trilt nog
Ik ga kijken...
Bij 60 HZ triltie ook nog maar ik zie nu dat er ineens DEFAULT MONITOR staat, ff mn eigen installeren

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 11:15 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 11:14:
[...]

MMM heb em altijd al op 85 HZ gehad, zeer relaxed en volgens de specs kon het ook maar de piep is alweer over nu, maar t beeld trilt nog
Ik ga kijken...
1280x1024 @ 60hz .. max voor 1024x768 is 85hz ... (google)

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

trillen kan ook aan de moire instellingen in je menu liggen (dat die te hoog staan.. misschien even terug naar fabrieksinstellingen... reset,recall)
huh waarom gebruikte ik de editknop niet :?

[ Voor 14% gewijzigd door Tutti-frutti op 30-11-2002 11:16 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 30 November 2002 @ 11:15:
[...]

1280x1024 @ 60hz .. max voor 1024x768 is 85hz ... (google)
Ik heb standaard 1024x768 @ 85 HZ, maar zie edit vorige post.... 60 hZ trilt ook
Tutti-frutti schreef op 30 november 2002 @ 11:16:
trillen kan ook aan de moire instellingen in je menu liggen (dat die te hoog staan.. misschien even terug naar fabrieksinstellingen... reset,recall)
huh waarom gebruikte ik de editknop niet :?
Nope, blijft trillen :(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 11:17 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

probeer hem op een andere computer... zonder magnetische sjit ernaast of stralingsapparaten. Triltie nog ? terug ermee.. denk idd 3 jaar garantie.. maar dat kan ik niet ruiken ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 30 November 2002 @ 11:18:
probeer hem op een andere computer... zonder magnetische sjit ernaast of stralingsapparaten. Triltie nog ? terug ermee.. denk idd 3 jaar garantie.. maar dat kan ik niet ruiken ;)
Volgens mij 3 jaar garantie ja :*) als ik dan mn geld terugkrijg dan leg ik wel 150 euro bij voor een TFT :D
Maar er is niets magnetisch in de buurt...... behalve een box maar die staat er ook al een jaar of langer...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

probeer nou maar ff een andere pc.. maar geld terug denk ik niet.. of de sjop moet overgelopen zijn met goodwill ;)
wat je wel kan doen.... als je nieuwe of gerepareerde krijgt van garantie.. verkopen, dan tft kopen.. maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al in je hoofd ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Tutti-frutti op 30-11-2002 11:26 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

d'r zit een muis in en die trapt tegen de achterkant van je beeldbuis waardoor ie gaat trillen?

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 30 november 2002 @ 11:25:
probeer nou maar ff een andere pc.. maar geld terug denk ik niet.. of de sjop moet overgelopen zijn met goodwill ;)
wat je wel kan doen.... als je nieuwe of gerepareerde krijgt van garantie.. verkopen, dan tft kopen.. maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al in je hoofd ;)
Nee dat niet ;) ik zal em ff aansluiten op een andere pc :)

en wat betreft de muis, die ligt naast mn toetsenbord B)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Dit probleem komt vaker voor bij Philips monitoren. Ik dacht dat ze het inmiddels wel opgelost zouden hebben. (ik heb monitoren gerepareerd in de periode '97-'99)

Maar het probleem is als volgt: een van de windingen van het kanon zit los, en bij bepaalde frequenties / resoluties gaat deze vibreren. Hij is dus niet echt kapot ofzo. Ik los dit meestal door de monitor open te maken, en plasticspray te spuiten op de windingen. (achteraan op het kanon). Ik gebruik hier altijd Plastik 70 voor, bij de betere electronicazaak te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kontaktchemie.dk/Produktoversigt/PLASTIK70.jpg

Je kan het ook met plakband proberen... liefst ducktape ofzo. Gewoon de spoel omwikkelen met plakband.

Ik zou gewoon proberen garantie te claimen bij BCC. (een monitor moet het immers langer uithouden dan 1 jaar) Maar wellicht kunnen zij je ook helpen aan het adres van de Philips servicedienst. Ik denk echter dat dit teveel moeite, tijd en geld gaat kosten, als je een beetje handig bent repareer je dit met plasticspray in een uurtje tijd. Spanning eraf. Monitor openschroeven, spuiten, 20min wachten, nog een keer spuiten, 20min wachten, monitor dichtschroeven. Hoppakee.

[ Voor 5% gewijzigd door DynaMikeY op 30-11-2002 11:44 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Okey, ik word gek 8)7
Andere pc deedie net zo vaag, nu sluit ik em aan op deze pc ziet ie em ineens als een philips 107T2
En hij trilt niet meer :D
Probleem dus tot zover opgelost,

thx voor jullie hulp :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 12:05:
Okey, ik word gek 8)7
Andere pc deedie net zo vaag, nu sluit ik em aan op deze pc ziet ie em ineens als een philips 107T2
En hij trilt niet meer :D
Probleem dus tot zover opgelost,

thx voor jullie hulp :)
Ik zou toch een even contact openemen met BCC.
Hij doet het dus toch niet 100%

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1