Toon posts:

1 ip met 2 servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik heb zoals mijn titel al aangeeft. 1 ip en 2 servers.
alles draait op het moment op 1 win2k server mail/ftp/sql/www.
in totaal draaien er iets van 13 domeinnamen op.
Maar nu wil ik voor 1 domeinnaam een dedicated server gebruiken (win2k of redhat)

is er een manier dat mijn ene server alles doorsluisd naar de andere server (intern netwerk) over dezelfde ip als hij een bepaalde domeinnaam tegen komt?
En is dit niet met win2k mogelijk is het dan wel met een linux server mogelijk?

Verwijderd

Wat je kan doen is vanuit je direct aangesloten machine (externe IP dus) een poort forwarden (bijvoorbeeld 8000) naar je interne machine poort 80 (waar dus je interne webserver op hangt).

Voor de domeinen die je wilt forwarden maak je onder linux bijvoorbeeld een Redirect variabele in je apache, IIS zal dit ook geheid kunnen.

Een webserver met virtualhosts kijkt naar je HTTP header naar welk domein je wou bezoeken, op basis van dat maakt hij zijn beslissingen, als je forward naar een interne machine.

bijv:

www.sjaak.nl -> www.sjaak.nl:8000

Dan blijft die waarde in je header hetzelfde en zal dit gewoon functioneren :)

succes

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou in dat geval een reverse-proxy ervoor zetten. Die domein W X en Y doorstuurd naar private-ip 1, en domein Z naar private-ip 2.

Is met linux + squid + bind zeer goed te doen, en schaalt prima door tot een flink aantal servers.

Anders kan je eens kijken naar het linux virtual server project. Is meer gericht op loadbalancing en ha, maar misschien hiervoor ook wel bruikbaar.

Verwijderd

Voor email geldt net zoiets, je kan gewoon een simpele postfix config mail voor een bepaald domein door laten sturen naar een intern IP. FTP/SSH wordt lastiger, dan moet je idd met andere poorten gaan werken...

www.sjaak.nl:8000

Dit is nogal overbodig, je kan die interne server ook gewoon op poort 80 laten draaien en dan met reverse proxy werken. Er is een apache module voor zodat je gewoon in een virtualhost directive die reverse proxying kan gebruiken, geen Squid voor nodig....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Met ISA server is dit ook mogelijk. Op www.isaserver.org is er een heel mooi artikel over.

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1