Toon posts:

[eweka] Niet doen!

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik constateer regelmatig dat er mensen hier op het forum aanwezig zijn die erover nadenken om Eweka te nemen als ADSL-aanbieder.

Mag ik jullie erop wijzen dat onderstaande screenshot op waarheid berusten. De screenshots zijn van mijn outlook en bevatten emails van onze mailserver, welke waarschuwt zodra binnen een paar seconden een timeout optreedt van minimaal 5 seconden naar de router.
Mag ik jullie er ook op wijzen dat de timeouts niet door traffic komen!

Ze zijn jammer genoeg al een paar maanden aan het sukkelen :(

Afbeeldingslocatie: http://my.maraex.com/eweka1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://my.maraex.com/eweka2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://my.maraex.com/eweka3.JPG

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
zo, das een flinke verzameling...

301SQN

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

en het ligt niet aan je mailserver dat ie brak is of whatsoever
ik heb andere mensen namelijk gehoord en die zijn zeer tevreden over eweka

Verwijderd

Als je internetverbinding zo vaak down gaat kan je toch helemaal niet meer op vertrouwen. Normaal surfen lijkt me hinderlijk, omdat je steeds moet wachten totdat de verbinding er weer is. Een online game spelen is gewoon onmogelijk en chatten ook.

Je betaalt je blauw aan een breedband verbinding die je niet eens normaal kan gebruiken.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:55
Ik ben er prima tevreden over hoor :)

(gebruik alleen mailadres nog niet......)

Verwijderd

Topicstarter
ErwinvA schreef op 30 November 2002 @ 10:25:
en het ligt niet aan je mailserver dat ie brak is of whatsoever
ik heb andere mensen namelijk gehoord en die zijn zeer tevreden over eweka
Het heeft een tijdje goed gedraaid, totdat routers bij hun over de zeik gingen. Defect geheugen, routers die niet samenwerken met BBned. Oude routers terugzetten om stabiliteit te krijgen, nou alles behalve wat men belooft.

Maar............ gelukkig kunnen we er onderuit.

Mailserver is niet brak, staat intern en werkt naar alle tevredenheid.

Check hier onze logfile : http://my.maraex.com/eweka.zip
Het is een 3 MB ZIP file met een .log bestand van 40 MB characterbased.
Trek hieruit je conclusie zou ik zeggen.

We zitten overigens achter router met ip 217.8.98.1
Kan heel goed zijn dat bij andere tevreden werkt, omdat ze achter een andere router zitten.
We hebben overigens de premium.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
DjGeRo schreef op 30 november 2002 @ 10:35:
Ik ben er prima tevreden over hoor :)

(gebruik alleen mailadres nog niet......)
Achter welke router zit je?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Eweka heeft een tijdje geleden problemen gehad met een Cisco switch. Dit had als resultaat dat veel mensen problemen hadden met hun verbinding. Oke zwitch is vervangen alleen het loopt nogsteeds vrij kut :)

Als het goed is dan heb je als eweka gebruiker ook een mailtje van hun gehad :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Mary Wana schreef op 30 November 2002 @ 10:48:
Eweka heeft een tijdje geleden problemen gehad met een Cisco switch. Dit had als resultaat dat veel mensen problemen hadden met hun verbinding. Oke zwitch is vervangen alleen het loopt nogsteeds vrij kut :)

Als het goed is dan heb je als eweka gebruiker ook een mailtje van hun gehad :)
Hoi Hoi mailtje ontvangen... dan maken we er geen probleem meer van |:(
Geachte klant ,

Thans ondervinden wij al geruime tijd storingen in de Routers bij Intouch. Hierdoor is het mogelijk dat uw verbinding niet werkt of instabiel is / regelmatig wegvalt.

Vandaag 12-9 en 13-9 zullen wij alle routers bij Intouch vervangen door Cisco apparatuur waarmee wij hopen dat de stabiliteit van de verbindingen weer een feit zal zijn.

Wij verzoeken u dan ook dat indien u een ticket heeft aangemaakt welke verband houd met dit probleem deze weer te sluiten. U kunt dit doen op http://lan.eweka.nl/cgi-bin/index.cgi

Andere tickets welke te maken hebben met het registreren van domeinen e.d. kunt u openlaten zodat wij deze kunnen be-antwoorden.

Excuses voor de overlast.

Groet ,

Eweka Internet Services

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 10:57 ]

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Naja, een beetje overdreven imho. Ik heb al sinds maart Eweka. Ja, een paar problemen gehad, maar die neem ik voor lief. Voor zo goedkoop heb (had) je nergens anders ADSL.

Het kan ook zijn dat ik in de range .8.97 zit, en die draait meestal goed :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 12:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

hmm ik ben nu in de molen voor eweka aan het wandelen.. en kmoet nog mailtje krijgen voor aansluitdatum... maar wat ik hier zie doet me echt niet van mening veranderen dat eweka nog steeds de beste prijs/kwaliteits verhouding heeft.. het is nl 16x sneller dan wat ik nu heb voor 2x de prijs :)

blup

Verwijderd

Topicstarter
Darkvater schreef op 30 November 2002 @ 10:53:
Naja, een beetje overdreven imho. Ik heb al sinds maart Eweka. Ja, een paar problemen gehad, maar die neem ik voor lief. Voor zo goedkoop heb (had) je nergens anders ADSL.

Het kan ook zijn dat ik in de range .8.97 zit, en die draait meestal goed :)
Ik sinds februari, al hoewel.... In Maart lag de aansluiting er (febr. was ISDN al mogelijk volgens Eweka, BBned vond van niet) en in April kreeg ik mn router.

Paar problemen? Mee eens als je je de lat hoger legt, maar een downtime van 36 uur en een paar uur down (8 uur bv) in 1 week vind ik te gortig. Daarbij 300ms tot 1,5 seconden timeouts vind ik ook niet tot probleempjes behoren.

Kan me voorstellen dat er iets fout gaat, maar dat men dan zo amateuristisch bezig is door geen backup routers in voorhand te hebben en moeten gaan bestellen zodra het fout gaat. IMHO dan ben je echt verkeerd bezig.

Verwijderd

Topicstarter
eendje schreef op 30 November 2002 @ 11:07:
hmm ik ben nu in de molen voor eweka aan het wandelen.. en kmoet nog mailtje krijgen voor aansluitdatum... maar wat ik hier zie doet me echt niet van mening veranderen dat eweka nog steeds de beste prijs/kwaliteits verhouding heeft.. het is nl 16x sneller dan wat ik nu heb voor 2x de prijs :)
Je bedoelt de premium waarschijnlijk? 8 Mbit? Ja, helaas hebben wij niet gehaald, komen niet hoger dan 4xx KB/s. We zitten kennelijk te ver van de centrale.
Ik hoop dat je die 16x haalt en dat je leuk kan gaan gamen als je dat wilt. (timeouts van 200 ms is tegenwoordig meer regel dan uitzondering)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:55
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 10:41:
[...]

Achter welke router zit je?
Telindus 1120/1121 ADSL Router

Verwijderd

Topicstarter
DjGeRo schreef op 30 November 2002 @ 11:16:
[...]

Telindus 1120/1121 ADSL Router
Ja wij hebben ook de 1121, maar ik bedoelde het ipadres van de router achter jouw router.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn chello verbinding is ook wel eens een tijdje brak.
"DAAROM MAG NIEMAND NU CHELLO NEMEN, WANT HET IS SLECHT!!!11"

:P ;)

Maarja, het is wel duidelijk dat de betrouwbaarheid bij Eweka dus niet echt in orde zit.. :|

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 30 November 2002 @ 12:35:
Mijn chello verbinding is ook wel eens een tijdje brak.
"DAAROM MAG NIEMAND NU CHELLO NEMEN, WANT HET IS SLECHT!!!11"
Ik geef alleen een advies. Of ze er wat mee doen, moeten zij bepalen.
Nog even en er ligt een opzegging van het contract bij hun op de deurmat.
Pagina: 1