[XP] cd-rw en DVD probleem.

Pagina: 1
Acties:

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
Misschien vinden jullie dit meer voor een hardware topic, maar omdat de apparaten an sich wel werken, toch hier.

In mijn machine zitten naast 3*hdd en 1*zip ook nog eens een pioneer dvd (slotin) en een sony cdrw.

Het gaat om de laatste... als ik een cdr (beschreven) in de brander stop, dan krijg ik het actiemenu dat ik een lege cdr ingebracht heb, en of ik deze wil beschrijven..
hij leest niet de data die op de disc staat. Open ik nero en wil ik multisessie verder gaan, dat ziet nero de data wel!!!

Ook echte voorgeschreven cdroms worden niet gezien door de brander, maar ook niet door de dvd-rom..

ik draai win XP en nero 5.

opstarten vanaf de cd-stations lukt wel.....

iemand een idee???

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Verwijderd

Drivers geinstalleerd? En ander brandprogramma al eens geprobeerd?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoewel we hier graag willen helpen, kan je (surfpunk) toch wel meer informatie geven over je systeem:?

Welk moederbord, cpu, hoe is alles op IDE (gokje) aangesloten :?

Zie ook deze:
Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat merken dat je al flink bezig bent geweest en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren. Toon ook aan dat je zelf snapt waar je mee bezig bent.

Dingen waar je rekening mee dient te houden:

Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
en komt uit deze:
http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 30-11-2002 12:35 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> OI

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
ok. amd1400+, msi k7t turbo, hdd+dvdrom aan de primary ide, cdbrander + zip aan de secondary.
XP pro (helemaal up to date) en nero 5.5.9.17

net de aspi4all van adaptec gerund en zowaar wil de cdbrnader weer een cdrom van de pcmagazine lezen en een cdr schijfje.... mijn cdrw schijfje echter nog niet

de cdr(w)'s die door de verschillende software gebakken zijn, zijn toch uitwisselbaar?????

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Jup, cdrw's moeten gewoon uitwisselbaar zijn..

Als ik het zo lees lijkt het me toch geen hardware probleem (anders werd de data nooit gelezen).

Misschien een keer de via-drivers weggooien en opnieuw installeren?

En heb je ook nog andere brandprogramma's geinstalleerd staan?

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
nee, alleen nero (en natuurlijk het standaard XP gebeuren..)

daarom lijkt het me echt een software-probleem.. installeren van de drives (vanuit opstarten) lukt ook gewoon...

misschien die via-muk maar eens proberen..

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Ho, halt, stop, ga er niet van uit dat je cdrw ten alle tijde gelezen kan, of moet worden door je pc.
Als ik een cdrw van Platinum brand, op wat voor speed maakt niet uit, dan istie bij een maat van me echt never nooit te lezen, oftewel, er zijn writers of rewriters, die bepaalde merken niet kunnen lezen.
Dus kijk er ook niet gek van op dat jou brander de cdrw wel kan zien, en je gewone verkenner weer niet.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit zullen we maar zeggen.
Probeer eens een cdrw van een ander merk of van iemand anders.

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
grrr!!
zelfs de originele adobe cdroms wensen niet ontdekt te worden!!!

herinstall???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de OM FAQ al gevonden? Neem daarin eens een kijkje :)

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
alles opnieuw geinstalleerd en het werkt weer....

Pagina: 1