[DivX] meedere bitrates in 1 film ivm aftiteling

Pagina: 1
Acties:

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op z'n tijd maak ik wel eens een backup van m'n DVDtjes naar Divx.

Nou wil ik dat ik de aftiteling kan coden op een lagere bitrate dan de rest van de film, en het liefst achteraf als ik al een DivX (avi) file heb gemaakt. Voorheen stripte ik de aftiteling gewoon.

Dus ik zat eea uit te proberen, de aftiteling kopieren naar een nieuwe file met VirtualDub en re-coden op een extreem lage bitrate. Das geen probleem. Virtualdub heeft de optie "append avi segment" dus ik denk dat is mooi ik plak die aftiteling gewoon achter de film, maar dan krijg ik de melding dat het stuk dat ik eraan wil plakken geen compatible bitrate heeft oid, dus blijkbaar is het niet mogelijk meerdere bitrates in 1 avi file te proppen :?

Hoe pak ik dit nou aan?

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 15:39
Ik gebruik altijd de gordian Knot package en die heeft die optie ook. Dan wordt ook de aftiteling apart van de film gecodeerd op een lage bitrate en vervolgens er weer aangeplakt. Volgens mij gebruikt gordian Knot hier nandub voor, dus misschien dat het daarmee lukt.

Verwijderd

Ja dat kan met Nandub (2-pass encoding)

• Mike Jarod
  • Niet online
Originele film DivX 5.02 2-pass 1075kbps

Ik heb het volgende gedaan:
- Film in 2 delen geknipt, 1 deel film, 1 deel credits
- Credits met Virtual Dub opslaan als 2-pass 50kbps (geeft uitendelijk melding dat dat te laag is en past bitrate aan aan laagst mogelijk)
- Film openen in Nandub, "append avi segment" kiezen in menu, credits aangegeven.

Maar ... dan krijg ik de melding "Cannot append segment: the video streams use incompatible compression types" ... kortom de melding die ik voorheen ook al kreeg.

Nog ideeen of doe ik iets verkeerd :?

Verwijderd

waarom niet gewoon variabele bitrate gebruiken :?
dan neemt hij vanzelf wel een lagere bitrate bij makkelijke stukjes zoals de aftiteling

Verwijderd

je moet niet lagere birate kiezen, maar gewoon 20% van de kwailiteit van de rest van de film, dan kun je ze wel samenvoegen, suc7

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 14:40:
je moet niet lagere birate kiezen, maar gewoon 20% van de kwailiteit van de rest van de film, dan kun je ze wel samenvoegen, suc7
Uhhh en hoe doe ik dat :?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Die error die je beschrijft is waarschijnlijk het gevolg van het kiezen van twee verschillende codecs, of uiteenlopende instellingen van dezelfde codec. Let er goed op dat je allebei de delen op dezelfde manier encode, met als enige verschil de lagere bitrate !

Maar, als je op goede manier encode, en dus met DivX 3.11 of 5.02 ofzo, dan kun je als het goed is instellen (mits je een 2-pass method gebruikt) dat vanaf een bepaalde frame (dus waar de credits beginnen) een lagere bitrate wilt gebruiken. Dat zou je probleem moeten oplossen, en het werkt nog een stuk handiger ook !

Ik heb ooit, in een ver verleden, eens een guide gemaakt, welke hier te vinden is :

home.tiscali.nl/~kvdzalm/divxguide.html
(Deze is overigens ook te vinden in de cache van Google, mocht je 'em ooit kwijt zijn ... zoeken op 'thelunatic divxguide' levert de enige goeie hit op)

Sommige mensen gebruiken liever software als DVDx, waar ik zelf geen ervaring mee heb, maar de methode die ik hier beschrijf is die zoals die werd gebruikt door professionele ripgroups zoals ViTE en DOMiNiON ... de meeste gebruiken tegenwoordig XviD, wat ik zelf ook prefereer, maar daar heb ik zelf nog geen guide voor geschreven :P

[ Voor 8% gewijzigd door TheLunatic op 30-11-2002 17:56 ]

Mother, will they like this song?

Pagina: 1