[router] draytek vigor 2200E download snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik heb nu een draytek vigor 2200E, aangesloten, geconfigureerd. Maar als ik op ftp-servers iets ga downloaden waar ik vroeger met 120-180kb/s downloadde, heb ik nu maar een speed van 30-60kb/s. Ik heb al verschillende servers geprobeerd, maar allemaal hetzelfde. Netwerkkaarten heb ik op full duplex staan. Ik heb @home pro breedband internet. Ik heb me al suf gezocht naar een oplossing voor dit probleem, maar tot nu toe nog niks gevonden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Welke firmware versie heb jij? Bij www.draytek.nl is de firmware 2.2 te downloaden. En als ik de release note lees zie ik dit staan:

- De filter IN functie in deze firmware is uitgeschakeld om wille van de doorvoersnelheid
- Na een upgrade is kan u het beste de router resetten naar fabriekstoestand opnieuw configureren

Misschien biedt een nieuwe firmware een oplossing voor jou probleem.

Verwijderd

als je de firmware-upgrade gedaan hebt, meld het dan even op tweakers, ik krijg het niet voor elkaar om verzie 2.2 erop te zetten

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 10:17:
Welke firmware versie heb jij? Bij www.draytek.nl is de firmware 2.2 te downloaden. En als ik de release note lees zie ik dit staan:

- De filter IN functie in deze firmware is uitgeschakeld om wille van de doorvoersnelheid
- Na een upgrade is kan u het beste de router resetten naar fabriekstoestand opnieuw configureren

Misschien biedt een nieuwe firmware een oplossing voor jou probleem.
Ik zal even kijken, inderdaad versie 2.1a:

Model
: Vigor2200 Series
Firmware Version
: v2.1a

[edit]
* Copyman download firmware versie 2.2
Strax meer bericht hoe het is verlopen. :)

[edit2]
Bij mordax speedtest zit ik wel steeds op 160-210kb/s, zou het misschien een andere reden kunnen zijn? Of is deze firmware-upgrade zowiezo niet verkeerd? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Copyman op 30-11-2002 10:30 ]

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 19:54
firmware 2.2 works o.k. for me now!!

Verwijderd

Copyman schreef op 30 November 2002 @ 09:46:
Maar als ik op ftp-servers iets ga downloaden waar ik vroeger met 120-180kb/s downloadde
Is het een studentenbakje? Als dat zo is, heeft hij het misschien wat drukker... Is het zo met ALLE servers??? Probeer eens even voor de gein een dikke demo bij nVidia.com neer te sleuren...
Copyman schreef op 30 November 2002 @ 10:20:
Bij mordax speedtest zit ik wel steeds op 160-210kb/s, zou het misschien een andere reden kunnen zijn? Of is deze firmware-upgrade zowiezo niet verkeerd? :)
Ik zit op 650, maar ik kom vrijwel nooit hoger als 370... :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 23:54 ]

Verwijderd

Of je probeert een speedtestje, eerst zonder router, dan met router :) moet verhelderend zijn lijkt me :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik merk met m'n Chello iig weinig tot geen verschil.
Haal vaak rond de 180kb/s en ook m'n ping online is erg goed.

Ik gebruik trouwens firmware 2.0a, alles daarboven zuigt aangezien de filter uit staan, daar heb ik geen firewall/router voor :D
Ik heb er iig een stamp rules instaan...

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Nee, het is geen studentenbak, gewoon thuis.
Speedtest met en zonder router heb ik al gedaan, zonder router download ik makkelijk met 150kb/s, met router ongeveer 50 a 60kb/s

En ik had dit in een ander topic geschreven:
Ik heb dus ook een netwerk thuis, van 2 PC's met daartussen een draytek vigor 2200E broadband router (@Home Emmen). De firmware versie van deze router is 2.1. Deze blijkt problemen te hebben met de Filter IN;

Firmware 2.1a voor Vigor2200(E/X/W) Let op: de filter functie in deze firmware (b)lijkt niet correct te functioneren!

Firmware 2.2 voor Vigor2200(E/X/W) Let op: De filter IN functie in deze firmware is uitgeschakeld om wille van de doorvoersnelheid.

Maar nu even mijn probleem: voordat deze router er tussen zat downloadde ik meestal met 150kb/s, nu zit dat op diezelfde sites nog maar op 50 a 60kb/s. Ook mijn interne netwerk is traag geworden. Filetransfers van zo'n 150kb/s met een 100MBIT intern netwerk, full duplex en 2x Realtek RTL8139. Kopieeren van ee 5MB MP3 kost me al 2 minuten tijd. :?

Iemand die dit probleem eerder met een Draytek heeft gehad en na installen van Firmware 2.2 niet meer? Of kan dit ergens totaal anders aan liggen?
:(

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Bovenstaand probleem.

*SCHOP* :)

Pagina: 1