Toon posts:

5.1 + stereo op 6.1 kaart???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo; ik overweeg nu stillaan om mijn geluid wat up te graden, die onboard geluidskaart stelt niet veel voor. momenteel stuur ik mijn signaal via mijn stereo naar mijn goeie boxen. als ik nu een 6.1 kaart koop met 5.1 setje erbij en in die laatste uitgang nog steeds mijn stereo steek, zou dit dan werken???
ik zou denken van wel , maar wou toch maar eens controleren
thx

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
nouja, sereo wordt dan wel mono (1 signaal) en ik denk dat ie alleen werkt als er data over komt (dus als de rest van de speakers het ook doen).

301SQN

Verwijderd

probeer de hercules fortissimo 3 dat is een 7.1 geluidskaart en als je 5.1 aansluit kun je de laaste 2 kanalen naar je koptelefoon of naar je stereo sturen

Verwijderd

het kan ook makkelijker. ik heb hier gewoon een 5.1 boxensetje op een 5.1 on board chip, alleen heb ik er bij de front speakers een splitter tussen geduwd waar nou mijn koptelefoon aan hangt. je kunt dat natuurlijk ook doen met gewone boxen, en ik weet uit ervaring dat je zoveel van de splitters kunt gebruiken als je zelf wilt, zolang een aantal van je boxen/hoofdtelefoons maar een eigen voeding heeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.apcoservice.nl/Winkel/media/St-split.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 09:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok verandering van vraag dan maar;)
als ik nu bevoorbeeld een 5.1 setje op een aparte audiokaart aansluit en mijn stereo nog steeds op mijn onboard ( = c-media) geluidskaart aansluit. en bevoor beeld instel (applicatie per applicatie) dat voor spellen en films de 5.1 geluidskaart ( en boxen dus) gebruikt en voor mijn mp3 ' nog steeds de onboard geluidskaart .
dit zal waarschijnlijk wel mogelijk zijn maar kan dit ook tegelijk(zoals ik nu winamp en games tegelijk laat spelen) maar dan wel op aparte kaart en boxen???? kan best wel leuk zijn lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
maybe naam van topic aanpassen?
Pagina: 1