Toon posts:

Asus P4PE + P4 2,8 + Samsung DDR333 + Newbie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist in deze vroege uurtjes voor de eerste maal in mijn leven een pc overclocked. De specs vind je grotendeels terug in de titel van het topic. ik heb in de bios volgende instellingen aangepast: (ben voorzichtig dus heb alles maar lichtjes hoger gezet).

CPU frequency Multiple: 21
CPU External Frequency: 140

-> Dit levert mij ipv 2806 mhz een 2940 mhz op

AGP/PCI Frequency setting: 69.66/34.83
CPU Vcore setting: 1.575

-> bij tools zoals cpu-z geeft hij eigenlijk 1,62v aan!?

DDR reference voltage: 2.70v

Mijn cpu temperatuur is ook gestegen met een gemiddelde van 40° naar 45° met pieken van 56°

Is dit reeds gevaarlijk voor de processor of kan deze temperatuur mee door?

Op de thermal management sectie van de website van Intel staan volgende specs

een 40° - 68,4° case-cpu verhouding van gem. temperatuur. Ik vind dit vrij hoog of is dit normaal.

Is er nog iemand die al een asus P4PE met intel cpu heeft overclockt? Kan diegen mij misschien wat meer informatie verschaffen over betere vertrouwbare instellingen.

Tot zover draait mijn systeem stabiel. In hoeverre druk ik eigenlijk de levensduur van mijn apparatuur terug of heeft dit geen invloed?

Verwijderd

Topicstarter
nog een detail vergeten: sorry voor de snelle click

3Dmark origineel systeem: 13043 punten
3Dmark overclocked: 14281 punten

Wat ook raar is dat bij de 3dmark results maar 64mb geheugen staat bij video kaart terwijl ik een radeon 9700 pro heb van gigabyte met 128 geheugen ?!

Verwijderd

die tempratuur is best wel goed , daar hoef je je geen zorgen over te maken, ik kan dit ook nouwelijks een Overclock noemen. Tevens zie ik dat je een zalman cpu cooler gebruikt.
Welk type gebruik je en waar staat je Fanmate op. Zalman is bij uitstek niet de ideale cooler op over te clocken. Tevens je moet je PCI/AGP dividers vast zetten, ik weet alleen niet of dit mogelijk is met dit bord. kijk daar voor even in je handboekje.

Groeten en Suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de 6500cu zalman cooler half koper/half aluminium. Ik heb de fanmate op high staan. (2500 toeren denk ik). De PCI/AGP stond eerst op auto die heb ik dus nu op 69.66/34.83 gezet de standaard instelling (de auto dus) is 66.66/33.33. Daar kan ik dus best van afblijven en terug op auto zetten bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de agp/pci terug op auto gezet en de fsb naar 150 mhz verhoogt de vcore heb ik laten staan op 1,575 (eigenlijk 1,62 dus). Ik draai nu op 3150 mhz. Mij memory draait nu op 385 mhz. op wat moet aigenlijk de graphics apertur size zetten standaard staat zoiets op 64 mb ik heb het op 128mb gezet. Als ik naar sysinfo ga kijken blijft de tool aangeven dat mijn vedogeheugen slechts 64 mb. Hoe kan dat nu als ik een maya II radeon 97000 pro heb met 12! ddr?

Verwijderd

Topicstarter
nobody interested in a newbie? :-(

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 03:26

JeroenT

hoi!

Hmm , waar zegt ie dat je maar een 64mb kaart hebt? , anders moet je ff in je display properties kijken en dan onder tabblad advanced.

Anders ben je gewoon opgelicht met een 64mb kaartje ;)

Verwijderd

Topicstarter
[img]C:\Documents and Settings\Raymond Coenen\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\snagit1.bmp[/img]

Proberen om een screenshot toe te voegen :/

De doos was volledig verpakt etc... het kan gewoon niet dat ze mij gekloot hebben het moet iets anders zijn

Verwijderd

Topicstarter
damn hoe voeg je zo een screenshot toe van je eigen pc?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
zipke, probeer die edit knop eens, je vernaggeld zo je complete topic

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 08:53
Je zou misschien eens kunnen proberen om je foto op een server te zetten, én om er een .jpg van te maken, kan wel eens handig zijn. |:(

Skat! Skat! Skat!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 21:08
niet alleen vernaggelen, maar het grootste prob is een slotje, dit vanwege de vele kicks. Kick alleen binnen 24 uur. En voor de rest zou ik de Faq eens proberen, wie weet staan daar nuttige dingen voor je in!

..::System Specs::..

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 03:26

JeroenT

hoi!

Pics host je ergens op een webspace ;) en je tags zijn ok , alleen moet je geen spatie tussen je [img]en[/img] zetten

thats all , lees idd ook ff de FAQ... want je komt te nooberig over waardoor mensen je niet zo snel helpen.

Verwijderd

Zipke, je hebt meer dan de helft van alle postings, kijk eens een beetje rond in de search.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor het 'nieuw' zijn hier en mijn fouten omtrent de policy die men hier tracht te handhaven maar ik merk ook bij anderen dat men meer tijd en postingspace verbruikt aan het terechtwijzen van nieuwelingen e.d. dan een mogelijke oplossing te bieden. Ik zal dus maar eerst nog eens op het internet pluizen om nog iets te vinden.
Pagina: 1