Ik heb zojuist in deze vroege uurtjes voor de eerste maal in mijn leven een pc overclocked. De specs vind je grotendeels terug in de titel van het topic. ik heb in de bios volgende instellingen aangepast: (ben voorzichtig dus heb alles maar lichtjes hoger gezet).
CPU frequency Multiple: 21
CPU External Frequency: 140
-> Dit levert mij ipv 2806 mhz een 2940 mhz op
AGP/PCI Frequency setting: 69.66/34.83
CPU Vcore setting: 1.575
-> bij tools zoals cpu-z geeft hij eigenlijk 1,62v aan!?
DDR reference voltage: 2.70v
Mijn cpu temperatuur is ook gestegen met een gemiddelde van 40° naar 45° met pieken van 56°
Is dit reeds gevaarlijk voor de processor of kan deze temperatuur mee door?
Op de thermal management sectie van de website van Intel staan volgende specs
een 40° - 68,4° case-cpu verhouding van gem. temperatuur. Ik vind dit vrij hoog of is dit normaal.
Is er nog iemand die al een asus P4PE met intel cpu heeft overclockt? Kan diegen mij misschien wat meer informatie verschaffen over betere vertrouwbare instellingen.
Tot zover draait mijn systeem stabiel. In hoeverre druk ik eigenlijk de levensduur van mijn apparatuur terug of heeft dit geen invloed?
CPU frequency Multiple: 21
CPU External Frequency: 140
-> Dit levert mij ipv 2806 mhz een 2940 mhz op
AGP/PCI Frequency setting: 69.66/34.83
CPU Vcore setting: 1.575
-> bij tools zoals cpu-z geeft hij eigenlijk 1,62v aan!?
DDR reference voltage: 2.70v
Mijn cpu temperatuur is ook gestegen met een gemiddelde van 40° naar 45° met pieken van 56°
Is dit reeds gevaarlijk voor de processor of kan deze temperatuur mee door?
Op de thermal management sectie van de website van Intel staan volgende specs
een 40° - 68,4° case-cpu verhouding van gem. temperatuur. Ik vind dit vrij hoog of is dit normaal.
Is er nog iemand die al een asus P4PE met intel cpu heeft overclockt? Kan diegen mij misschien wat meer informatie verschaffen over betere vertrouwbare instellingen.
Tot zover draait mijn systeem stabiel. In hoeverre druk ik eigenlijk de levensduur van mijn apparatuur terug of heeft dit geen invloed?