Toon posts:

[XP] Random errors in BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn nieuwe systeem heb aangeschaft,

- Asus A7V333
- AMD Athlon Xp 2100+
- 2x 256MB DDR PC2700
- HD 80gig Maxtor 7200RPM "Liquid"

Hierbij heb ik nog als videokaart:

- GeForce4 Ti4200 128MB DDR van Point of View

Ik krijg sinds ik de 4 bovenste onderdelen heb aangeschaft regelmatig te maken met blauwe schermen die errors en een stuk tekst bevatten en gelijk rebooten, het probleem van rebooten kon ik uitschakelen zodat ik de error gerust kon lezen. Deze blauwe schermen komen voor bij het uitvoeren van bepaalde dingen zoals: Het opstarten/spelen van BattleField1942 en het opstarten van UT2003. Ook is het een aantal keer gebeurt tijdens het branden van een cd of kijken naar een fragment in Windows Media Player. Ik dacht zelf als eerst dat het aan mijn geheugen zou liggen dus heb ik de memory test gedaan die hier ergens op het forum te vinden valt. Wat positief uit te pakken lijkt en geen errors aangeeft na 18uur getest .

De volgende errors heb ik opgeschreven maar ik heb er wel een aantal meer gehad:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Ook stond er bij dat ik de, bios-geheugenopties caching of shadowing uit moest schakelen(ik heb gekeken maar nergens gevonden in de bios). Ook stond er om mijn bios up te daten, wat ik zelf denk dat dat geen moer uitmaakt voor deze errors. Niks in mijn systeem is overgeclocked en ik heb een aantal updates van winXP maar nog niet SP1 (denk ook niet echt dat dat wat uitmaakt). Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik vind dit nu langzamer hand wel erg klote te vinden dat ik nog en eens meer normaal games of dingen kan spelen zonder dat ie crashed.

Hopend op een snel antwoord.

- RayeS

Verwijderd

Draai memtest eens. Had ik ook en toen zat er 1 dimm vol met fouten :)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:36
Aangezien je hier ook al een topic over hebt geopend in WOS, en ze je daar waarschijnlijk beter kunnen helpen dan hier, gaat deze dicht. Crossposten wordt overigens niet echt op prijs gesteld, let daar de volgende keer even op.

There is no magic.

Dit topic is gesloten.