Toon posts:

Kan elke soort koelpasta op je videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Had effe me Leadtek schoon gemaakt en wou er artic koelpasta op doen van dat grijze. Nu weet ik niet of het mag(beschading of invreeting van de pasta aan de chip).

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
ja... niet echt bijtend he...
zolang je amar geen arctic-zoutzuur gebruikt is er nix aan de hand

gooi er lekker arctic 3 op... en een ZM80HP en je bent klaar... met een super stil kaartje en lekker koel ook nog eens...

Verwijderd

Topicstarter
ixl85 schreef op 30 november 2002 @ 02:13:
ja... niet echt bijtend he...
zolang je amar geen arctic-zoutzuur gebruikt is er nix aan de hand

gooi er lekker arctic 3 op... en een ZM80HP en je bent klaar... met een super stil kaartje en lekker koel ook nog eens...
Nee gaat waterkoeling op want ik brand me kaart door bij een zm80hp werdt binnen enkele sec al 70* :) toen effe sneluitgezet.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Heb je er dan niet te veel/ te weinig op gedaan? Als ie zo snel zo heet wordt kan het zijn dat de warmtegeleiding niet goed is.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 30 November 2002 @ 02:52:
Heb je er dan niet te veel/ te weinig op gedaan? Als ie zo snel zo heet wordt kan het zijn dat de warmtegeleiding niet goed is.
pssstt... meschiens is die zwaar overgeklokt :)

Verwijderd

Het kan idd zo zijn dat je het te dik heb ingesmeerd, als je van de zijkant kijkt mag je het amper zien zitten, het moet echt als een miniscuul vul laagje fungeren.

Ik pak altijd mijn flexibele bibliotheek pas, buig em een beetje om en doe er een kleine beetje artic silver op, en dan (net zoals in karate kid) wax on wax off methode hanteren.

Dus een beetje draaibewegingen maken todat je het hele oppervlak hebt, dan valt je ook op dat je met 1 kleine druppeltje de hele g4 core kan bedekken, zelfde voor het koelblok, daar moet je kijken hoe glad dat ding is, is die behoorlijk grof gebruik danwat meer, anders doe je er ook weer een miniscuul laagje op...

1 mm koelpasta geleid echt niet goed hoor ;)

ps. na de edit zon 15 spellings fouter eruit gehaalt, haha is nog vroeg ofzo jezus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 12:02 ]

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Uhm, gewoon een kwakkie erop en dan het koelblok erop drukken is dus NIET goed? Of gewoon niet optimaal. Ik wil over een maandje of twee (voor Doom III >:) ) ook WC aanschaffen, ook voor de videokaart... en ben nu constant op zoek voor tipjes, hij moet namelijk verder met overclocken dan die van A.P.Versteeg! 8 )

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Bij een aantal videokaarten zitten de pinnen van die GPU open en bloot dus als je zou knoeien en Arctic Silver 3 zou gebruiken maak je dus een verbinding tussen die pinnen, daarom gebruik je voor je GPU Arctic Alumina, die geleidt nl geen stroom

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 12:00:
Het kan idd zo zijn dat je het te dik heb ingesmeerd, als je van de zijkant kijkt mag je het amper zien zitten, het moet echt als een miniscuul vul laagje fungeren.

Ik pak altijd mijn flexibele bibliotheek pas, buig em een beetje om en doe er een kleine beetje artic silver op, en dan (net zoals in karate kid) wax on wax off methode hanteren.

Dus een beetje draaibewegingen maken todat je het hele oppervlak hebt, dan valt je ook op dat je met 1 kleine druppeltje de hele g4 core kan bedekken, zelfde voor het koelblok, daar moet je kijken hoe glad dat ding is, is die behoorlijk grof gebruik danwat meer, anders doe je er ook weer een miniscuul laagje op...

1 mm koelpasta geleid echt niet goed hoor ;)

ps. na de edit zon 15 spellings fouter eruit gehaalt, haha is nog vroeg ofzo jezus.
ps check je edit ook even op typo's ;) :+

oh mocht je er wat mee opschieten, op mijn Geforce 2 GTS chipje zit ook AS3, kan dus geen kwaad

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 12:38 ]

Verwijderd

Haha nee, kijk het beste zou zijn als de cpu en het koelblok tot de atoompjes toe glad en recht geschuurd zijn, zodat het contact cpu-koelblok direct is. Nou als je dit dus doet met een koelblok en cpu die mooi glad geschuurd zijn komt er natuurlijk een aanzienelijk deel direct met elkaar in contact, ik kan geen nummers noemen laten we zeggen 50% komt in direct contact. Het probleem is dat de andere 50% van de cpu en koelblok niet direct in contact komen, nou zou je denken dat is niet zo heel erg, maar als je even bedenkt dat tussen die 50% allemaal lucht zit, isoleer je de boel dus eigenlijk als de nete. Niet goed dus.

Daarom moet je die kleine gaatjes (die we tot die 50% rekenen die niet isoleert) opvullen met koelpaste zodat het hele cpu en koelblok-vlak zo glad mogelijk worden en dus zo'n 100% in contact staan. Daarvoor heb je dus een mega kleine druppel koelpasta voor nodig, want die kleine gaatjes op het koelblok en cpu zijn niet eens waar te nemen haast, in de meeste gevallen.

Mooi en dun erop smeren dus :)

ps. ow damn weer een dozijn spellings fouten eruit gehaald, ik zou is aan de koffie moeten beginnen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 12:44 ]

Verwijderd

je kan beter gewoon koelpasta gebruiken scheelt bijna niets en dan hoef je ook niet bang te zijn voor kortsluiting :)

Verwijderd

gewoon arctiv silver 3 erop smeren! heb ik ook gedaan met mijn gf2ti en nooit problemen gehad, wel betere temps :D

Verwijderd

Topicstarter
kep nu hem nu aan :) 37* geen wc en 24* met wc heerlijk!!! Nu nog even gaan zwaar opfokken :)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Let wel op als je AS erop doet.. Het is belangrijk dat er géén AS op het geheugen terechtkomt.. Vorige keer zat er per ongeluk een beetje AS op de pootjes van het geheugen, en ik dacht dat m'n videokaart kaduuk was.. Achteraf bleek het dus aan die AS te liggen.

Verwijderd

Jupiler schreef op 01 December 2002 @ 12:18:
Let wel op als je AS erop doet.. Het is belangrijk dat er géén AS op het geheugen terechtkomt.. Vorige keer zat er per ongeluk een beetje AS op de pootjes van het geheugen, en ik dacht dat m'n videokaart kaduuk was.. Achteraf bleek het dus aan die AS te liggen.
Leg dat eens uit? As3 geleid onder normale omstandigheden toch 0,0?

Dacht dat het alleen onder extreem hoge druk wat stroom geleid. :?

Verwijderd

't geleidt gewoon hoor :X heb je echt geen extreem hoge druk voor nodig ;) althans voor AS I en II, voor III geldt dat bij mijn weten ook... Alleen Arctic Alumina oid geleidt niet, maar dat bevat dan ook geen zilver deeltjes.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik kan het ook niet onderbouwen.. Maar blijkbaar is er een communicatiestoornis met het geheugen als er wat AS op de pootjes zit.

En Alain, echt geleiden doet het toch niet... Anders zouden al veel CPU's de geest gegeven hebben denk ik ;)

Lees ook eens RIP GF3 Ti 200?.

[ Voor 15% gewijzigd door Steve op 01-12-2002 12:56 ]

Pagina: 1