Toon posts:

[WIN XP] Boot CD-ROM

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de 6 diskettes moeten maken omdat er een probleem was met mijn XP. Omdat dit natuurlijk bizar lang heeft geduurd (diskettes kapot etc.) en gezien het feit dat het natuurlijk vreselijk onhandig is om met diskettes te moeten opstarten wil ik graag een bootable xp cd-rom hebben.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat die er niet is, maar ik heb hem niet gevonden. Ik heb meerdere malen de installatie cd geprobeerd, maar dat heeft geen effect, ook opstarten in de veilige modus met de command prompt heeft niet het gewenste effect.

Ik wil dus eigenlijk gewoon de 6 diskettes van XP op een cd-rom hebben staan. Weet iemand of dat bestaat (en zo ja hoe het heet) en zo nee hoe ik dat zelf kan maken.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:38
De cd van Windows XP is bootable. Waarom kan je daar je problemen niet mee oplossen?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
de winxp cd IS bootable, alleen moet je cdrom het ondersteunen EN moet je ff je harde schijf op disabled zetten en je cdrom op enabled in je bios

PIII 800@804 Mhz

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Mijn vraag kan hier eigenlijk wel even aan toegevoegd worden:
Ik heb een soort van rescue cd met veel utilities. Kan ik daar ook de NT recovery console aan toevoegen. Dat zou erg makkelijk zijn, want anders moet ik helemaal van CD wisselen / en meerdere CD's meenemen.

Kun je wat met die floppen doen, of wellicht met de originele winxp cd? Ik heb een originele CD liggen.

You can't have everything. Where would you put it?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Kleine sidenote.
Ik kon mijn XP cd met geen mogelijkheid booten, totdat ik m'n bios geflashed had.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een legale XP cd is bootable. Als je CD niet bootable is, is er een mogelijkheid om met 1 diskette te booten en dan de XP setup te starten. Hoe dit precies moet is met de search te vinden.
Je kunt ook even zoeken naar een slipstream procedure voor XP SP1, daar zit namelijk meestal ook een stap in om de CD bootable te maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.