Toon posts:

[Illustrator] Export naar Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het maken van een e-card in flash ben ik begonnen met tekenen in illustrator, nu wilde ik tussendoor even kijken of het exporteren naar flash wel goed ging en dit bleek een ramp te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.websuit.nl/dev/flashexport.jpg

nu kan ik begrijpen dat flash een gradient mesh niet overneemt en daarom de lampjes weg zijn, dit is geen ramp, kan ook met een gewone gradient..

alleen hoe kan het dat de kleuren zo f*cked up zijn? en normale shapes met de pen tool gemaakt zouden toch ook gewoon in flash overgenomen moeten kunnen worden?

Dat ik voortaan beter meteen in flash kan beginnen hoeven jullie me niet meer te vertellen, daar ben ik nu ook achter :) maar misschien dat iemand weet hoe de schade nog te beperken is.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

nou, je zou 'ns kunnen kijken of je 'm om kan zetten van CMYK naar RGB en andersom. dat flash de gradients niet overneemt is minder mooi, misschien kun je eerst wat boolean hulpvormpjes maken en dan in flash het snijwerk regelen...

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

ik zou niet alles in 1 keer converteren naar een .swf file, maar het iets meer opdelen in stukken. De boom met lampjes bijvoorbeeld los exporteren, en daarna de stekkerdoos. Kijken hoe dat gaat. Later in Flash weer samenvoegen. Dat van de kleuren is mij bekend, en dat heeft volgens mij niets met het RGB/CMYK verhaal te maken, maar meer met het feit dat Flash gewoon een lousy beheer van kleuren heeft. Je zult misschien de RGB waarden vanuit Illustrator moeten kopieren, en die later weer in Flash moeten aangeven.

Succes.

Verwijderd

Werken in losse stukjes werkt waarschijnlijk het beste ja... En de lampjes van de boom zijn niet weg maar die liggen nu achter de boom, andere diepte dus... Met ingewikkelde ontwerpen is het vaak heel irritant om met Illustrator te werken... Als je de mogelijkheid hebt zou ik echt even serieus naar Freehand gaan kijken... Alles wat je in Freehand maakt ziet er precies hetzelfde uit in Flash :D

Verwijderd

Freehand is volgens mij ook beter met het importeren van Illustrator files, en dan weer van Freehand naar Flash --> worth a try...

Verwijderd

Of de .ai in flash importeren.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Probeer eens in Illustrator op te slaan in een oudere versie van .ai (illustrator 7 ofzo) en die te importeren in flash. Vaak loopt Flash 1 of meerdere versies achter namelijk met complete ondersteuning.

Human Bobby

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Gebruik je misschien transparantie ? want dat bugged volgens mij. Anders kun je in ieder geval een illustrator 4 .ai importeren in flash, maar vaak krijg je daarmee nog meer padenverlies. Misschien werkt exporteren naar svg wel goed, en die kan je dan weer plaatsen in flash.

[ Voor 6% gewijzigd door agentorangina op 30-11-2002 11:58 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Die kleuren is gewoon CMYK>RGB probleem. En ik zou kijken of je de clippingmasks niet kan 'expanden' zodat ze gewoon een vorm worden.

Document mode altijd in RGB zetten wanneer je er mee gaat werken en alle kleuren converteren naar RGB. En bij eventueel exporteren naar een illustrator bestand ook eventuele CMYK opties uitvinken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1