Toon posts:

VRM nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de HCC voor 10 euro een p75 gekocht die ik als servertje wil gebruiken :)
Nou zit daar standaard dus een p75 in, ik d8, heb nog een 133'er liggen, die bouw ik der wel ff in, maar ik krijg um nie hoger dan 100mhz (66x1,5 of 50x2 maakt niet uit) in die pc, terwijl dat op een ander mobo wel lukt ;(
Ik kan de mobo's niet verwisselen want deze heeft een speciale voorloper-van-atx-voeding en onboard lan enzow :)
Het is een HP Vectra XM 5/75 Series 4.
Het ligt ook niet aan de PCI bus snelheid want die staat al goed (/4)
Ik denk dat de vcore te laag is, maar dit is dus geregeld door zo'n &*(%* VRM geval. De VRM in dit ding is niets anders dan een soort jumper waar onderling pinnetjes in verbonden zijn, geen condensatorretjes of wat dan ook erop. Nou wil ik hier best wat aan solderen, maar dan moet ik dus wel de pinout weten :/
Iemand die me hiermee kan helpen? PLZ?
Een p133 op 100mhz laten lopen is gewoon MISBRUIK :+

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:49

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ach, zie het ook van de leuke kant; je hebt nu genoeg aan passieve koeling. Geen luidruchtige fannetjes dus... :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, VRM is niet nodig, tenminste als het een VS (3.3V) P133 is. VRE (3.5V) zou trouwens ook wel (allicht instabiel) moeten draaien.

Die VRM heb je pas met een MMX nodig. Ik zou het probleem eerder bij verkeerde jumpersettings zoeken (100MHz klinkt verdacht als 2x50MHz, wat me doet vermoeden dat je de FSB nog niet goed te pakken hebt)

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Een a-merk (HP)... Als het toevallig een So5 plank is met Intel chipset zal die wel gebaseerd zijn op het origele Intel mobo, net als mijn IBM mobo...

Dan moet er ook een blok met 8 dipswitches opzitten. Zet switch 6 AAN, 7 UIT en 8 AAN.

Als dit niet de oplossing is moet je maar wat meer info over het mobo geven -chipset, socket, pci sloten enzo ook maar.. etc etc.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
@dion_b:
zonder VRM start hij niet ;(
jumpersettings heb ik wel goed, 100mhz heb ik 66(.6) x 1.5s dus eigenlijk is het 99.9 maar het mobo heeft het dan gewoon over 100 :)
en op 60x2 start hij ook niet. 50x2 of 66x1.5 is het hoogste wat hij haalt.

@W3ird_N3rd:
Het is een socket 7, en er zit niet zo'n jumperblock op (er zit wel een jumperblock maar die is alleen voor PCI multiplier (staat op /4), fsb, multiplier, bios flushen, bios readonly maken, power on keyboard e.d., nix over voltages. ;(

edit:
de manual

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 21:51 ]