Toon posts:

How to 3 nic's w2k a.s.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi alle, heb hier een vraag is het mogenlijk om in w2k a. server 2 netwerk kaarten te bridge, heb namenlijk hier een oud coax netwerk draaien wil daar naast nog een utp netwerk hebben voor de laptop gebruikers en mijn derde nic daar zit chello op. verder gebruik ik NAT.
als het niet kan is er dan een andere mogelijkheid om de netwerk kaarten te koppellen.

kenny

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Define bridgen :?
Kan aan mij liggen, maar snap eerlijk gezegd niet wat je nu wilt ?

- Coax segment (local LAN)
- UTP segment (local LAN)
- UTP Chello inet

Je wilt dat de Local LAN segmenten kunnen inetten over die chello verbinding ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
bridgen like in win xp. in win xp kan je 2 nic bridgen zo dat ze 1 ip krijgen en een gezamen lijke mac. je krijgt dus 1 nic voor internet en 2 nic voor local network met 1 mac en 1 intern ip 192.x.x.x

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Koffie schreef op 30 november 2002 @ 01:18:
Define bridgen :?
Kan aan mij liggen, maar snap eerlijk gezegd niet wat je nu wilt ?

- Coax segment (local LAN)
- UTP segment (local LAN)
- UTP Chello inet

Je wilt dat de Local LAN segmenten kunnen inetten over die chello verbinding ?
offtopic:
zeg zou je dat DE niet eens uit je icon halen :?

DE koopt voor heel weinig geld de koffie van de boeren in de 3e-wereldlandjes en verkoopt het duur :{

Dus wees een goed voorbeeld voor de andere GoTters en zet dit er in (of iets anders wat wel vriendelijk is voor de boeren in de 3e wereldlanden):

Afbeeldingslocatie: http://digilander.libero.it/BananaRoby/images/Etichette%20Banane/Banane%20G_R/M010-01%20-%20Max%20Havelaar%20-%20A.jpg

Just my 2 cents :)

Verder: 3 Netwerkkaarten moet hij gewoon kunnen pakken, op alle 3 een apart ip... lijkt me :)

Hoi

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Precies. Gewoon alledire NIC's er in stoppen, IP Routing asanzetten, allde drie de NIC's een andere range geven (bijv. 192.168.0.x, 192.168.1.x, 192.168.3.x) en draaien maar. Je W2K bak wordt een router voor 3 segmenten. Als je DHCP wilt gebruiken, definieer dan een scope voor elk segment, en zet de Default Gateway op het IP adres van dat segment....

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
thaxx ga het zo probeeren maar eerst slapen want morgen ga ik naar Essen Motor show cool. thaxx

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

DaRealRenzel schreef op 30 November 2002 @ 01:36:
Precies. Gewoon alledire NIC's er in stoppen, IP Routing asanzetten, allde drie de NIC's een andere range geven (bijv. 192.168.0.x, 192.168.1.x, 192.168.3.x) en draaien maar.
Ik denk niet dat hij een 192.16.x.x adres kan krijgen op het chello netwerk :D

Kortom: Je 2 niet-chello NIC's een aparte range geven en IP-routing erop aanzetten, op je chello-NIC stel je gewoon de door chello gegeven instellingen in :)

Hoi

Pagina: 1