Toon posts:

[delphi] hetzelfde image vaker gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in delphi mijn image1, dat is een geel bolletje :P. ik wil dit bolletje nog 13 keer gebruiken, maar de posities moeten anders zijn, en de visibility moet ik afzonderlijk kunnen instellen. moet ik nu lekker 14 images gaan aanmaken, of kan het ook op een (veel) efficientere manier? zo ja, hoe? :) k heb google en delphi help al geprobeert, maar niks gevonden (waarschijnlijk gebruik k niet de goeie keywords...waar moet ik precies op zoeken dan?) :)

• hamburger
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

hamburger

BOOOM!!!

Wat je zou kunnen doen is 1 image op het form te plaatsen en de rest runtime te createn. Het plaatje kan je dan assignen van diegene die op het form staat.

Verwijderd

Topicstarter
okee, maar hoe doe ik dat dan? of hoe zoek ik op google naar hoe dat moet? ;)

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Het plaatje kun je in een imagelist plaatsen, op die manier kun je je images steeds naar de imagelist verwijzen. Je kan ook het plaatje op de harddisk opslaan (.BMP) en elke keer vanaf de schijf oproepen. Beide manieren zorgen ervoor dat je het plaatje maar een enkele keer opslaat.
Met deze methode heb je inderdaad wel een x aantal image items nodig. Maar dat zou gene probleem mogen zijn, je gebruikt immers maar _een_ image.

[ Voor 21% gewijzigd door Stuff op 30-11-2002 00:56 ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Topicstarter
hmz, k ga eens zoeken naar imagelist enzo, kijken of ik er wat mee kan bouwen. als iemand toevallig hele makkelijke voorbeeld code heeft, is dat natuuurlijk welkom ;)

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

ImageList staat onder het tabje Win32. Dubbelklik op het icoon om images te laden.
Kijk eens in de delphi help, maar ook bij de voorbeelden die bij Delphi worden geleverd, daar zul je ook wel wat over images en imagelists vinden.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

image2.Picture.Assign(image1.Picture);

zoiets?

日本!🎌

• Tomatoman
  • Laatst online: 20:54

Tomatoman

Fulltime prutser

Sla je plaatje op in een resource en compileer die resource in je applicatie. Laad vervolgens het plaatje in iedere TImage met

Delphi:
1
Image.Picture.Bitmap.LoadFromResourceName(HInstance, 'MIJNBITMAP');
Zie ook het Delphi helponderwerp 'Resource files, including' en alle topics op t.net die hierover al zijn verschenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomatoman op 30-11-2002 15:04 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1