Toon posts:

abit KT7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eyyyy

Ik heb eff een review gelezen op t.net over de abit KT7 en effe bij abit.nl gekeken.

Maar was is nou precies het verschil tussen de standaard KT7 & de KT7 RAID

De standaard KT7 heeft UDMA 66
de KT7 RAID heeft UDMA 100

Nog meer verschillen?

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

de normale heeft 2x ide met UDMA 66

de raid-versie 2x ide met UDMA 66 en 2x ide met UDMA 100 of raid opstelling (raid 1 en 0)

dus heeft 2 ide aansluitingen meer zo dat je 8 ide apparaten er op kan aansluiten:)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Ik twijfel of ik een KT7-raid of een 'gewone' KT7 haal. Ik wil graag 1 UDMA100 schijf halen, dus geen raid praktijken met 2 schijven ofzo.
Wat raden jullie me aan om te halen? Wel of niet een raid.

MAW heeft de UDMA100 ook voordeel als je maar een schijf gebruikt, of kun je dan beter een gewoon bordje halen??

Tnx

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:11
Ik heb er ook 1 UDMA 100 schijf aan hangen, weet niet of het voordeel oplevert, wordt geremt door mijn UDMA 33 bracket :). Maar je hebt zowiezo 8 IDE aansluitingen, dat lijkt me die paar tientjes wel waard.

Flickr | Lego collectie

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Gewoon zoiezo de RAID nemen... extra opties zijn altijd welkom dan al niet nu direct maar wieweet in de toekomst

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Wat een bullshit allemaal!

Moooh!!!!!!

Als je maar 1 HD hebt en een CDROM, Brander en VD drive dan is die standaard KT7 meer als voldoende. Koop nu wat je werkelijk nodig hebt en niets meer. Je betaald veel te veel nu, dan wanneer je het werkelijk nodig hebt.

Ten tweede maakt het geen ene ruk uit of je een ATA100 HD op een ATA66 controller aansluit. De huidige transferrates van Harddisks is zo laag dat men nog maar net de grenzen van ATA33 hebben verschreden. Kijk maar naar de test in C!T 20/2000. oftwel een ATA66 controller kan nog jaren mee, voordat deze tekort schiet qa. snelheid.

Op dit moment is het enige voordeel van ATA100 die raid optie, zodat je twee HD's in striping mode kunt plaatsen en hierdoor tot theoretisch 2x een hogere snelheid kunt behalen. Echter heb je wel 2x dezelfde HD nodig (voor 1x opgegeven opslagcapaciteit) en dat is in mijn ogen heel prijzig....
Het is niet voor niets dat tegenwoordig al die ATA100 plankies zo'n raid functie hebben. Dan heb je nog iets aan die hoge snelheden.

Dus advies is; koop wat je NU nodig hebt en eventueel in de toekomst binnen uiterlijk 1 - 1,5Jaar. Niet meer en niet minder. Op dit moment gaan de ontwikkelingne zo snel, dat het nog maar de vraag is of het zinvol is om dan nog te upgraden. Meestal is het beter om geheel alles nieuw te kopen!

MoooH!

Verwijderd

John, je verhaal klopt bijna helemaal.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op dit moment is het enige voordeel van ATA100 die raid optie, zodat je twee HD's in striping mode kunt plaatsen en hierdoor tot theoretisch 2x een hogere snelheid kunt behalen. Echter heb je wel 2x dezelfde HD nodig (voor 1x opgegeven opslagcapaciteit) en dat is in mijn ogen heel prijzig.... [/quote]

Je hoeft dus niet 2 dezelfde schijven te hebben. Het werkt gewoon met verschillende schijven. Neem je echter 2 verschillende grootes, dan zal de raid-setup volgens de kleinste hdd geconfigureerd worden.

dus raid-0 met 1x15Gig en 1X20Gig = 30Gig

Dat je 2 hdd nodig hebt voor 1 keer opgegeven opslagcapaciteit klopt ook niet helemaal. Dit is afhankelijk van welke RAID-level je kiest.
Als je, zoals jij beschrijft, 2 hdd's als raid-0(stripping)configureerd, wordt de capaciteit van beide schijven bij elkaar opgeteld.
Bij RAID-1 is de tweede schijf i.d.d niet bruikbaar.
Dus 2Hdd's als RAID-0 is helemaal zo prijzig nog niet. Mijn advies is, als je het geld er voor hebt, ga dan absoluut voor de RAID-versie.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

RAID loont al als je 2 HD, 1 CD(DVD) en een CDRW hebt.
Ik heb het hele zakie als master lopen:
HD1 is IDE3 oftewel 1e RAID.
HD2 is IDE4 >> 2e RAID.
CDRW is IDE1
CD rom is IDE2.

Geen problemen met op de vlieg kopiëren maar ook niet met CD's die HD's in de weg zitten.
Alleen die "Kabelsalat" hè?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• TonyTone
  • Laatst online: 26-12-2025
* TonyTone wil nu toch ook maar de Raid versie van de KT7. 8 Ide devices, das handig. :) En als ik nog eens een 2 HD's over heb, kan ik er nog een Raid 0 van maken. :9

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Kabelsalat gewoon in stukkies snijden:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Maar, de KT7-REET gaf toch allerlei problemen die de normale KT7 niet gaf?

• Opa
  • Laatst online: 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Waar heb je dat nou vandaan?

Gewoon je info halen bij de bron:

http://go.to/kt7faq

Als je die gelezen hebt heeft dit bord geen geheimen meer voor je.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:23
is het niet mogenlijk om 2 cdrom spelers met raid te koppelen en zo 2x zo snelle cdrom te krijgen? 72x+72x=smikkel
Pagina: 1