Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

grotere fan op cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• evilivo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12-2022
nou, ik heb nog een mooie 80mm fan +adaptor liggen en dacht ,die zet ik even op mijn processor.
Maar nu ontdek ik dat ik een blauwe kabel tekort kom(fan heeft alleen rood+zwart)
Is er een manier om hem toch aan te sluiten zonder dat mijn pc steeds afsluit wegens ventilator faillure??
Bij voorbaat dank,en ja,ik heb al de search en faq gebruikt.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 19:47

Garrett

Watercooler

kan je dat niet in de bios instellen?

I love watercooling

• evilivo
geen idee eigenlijk

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 22:20
ìs die blauwe fan niet om rpm minuut enzo door te geven aan je mobo?

• evilivo
ja dat denk ik ook, maar ik probeer er een weg omheen te vinden als die al bestaat.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 12:12
ja je kan instellen in je bios optie iets van "halt on fan error" optie heb ik is gezien
(ik heb abit bordje(kx7raid) )
maar dit lijkt me toch wel een algemene optie

• evilivo
dank je mad_dog ik zal het eens proberen

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 12:12
stel het werkt, dan moet je wel oppassen dat mocht je dan verrot gaan, dat je pc dan geen melding geeft, maar ik denk dat het dan toch wel te laat is...aangezien een athlon in 5sec wel doorgefikt is
ik weet eigenlijk niet eens wat voor proc je hebt, maarja :+ als je t maar niet vergeet zou ik zeggen, want doorgefikte proc is erg, en ik kan t weten :P

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

mad_dog schreef op 29 november 2002 @ 23:52:
stel het werkt, dan moet je wel oppassen dat mocht je dan verrot gaan, dat je pc dan geen melding geeft, maar ik denk dat het dan toch wel te laat is...aangezien een athlon in 5sec wel doorgefikt is
ik weet eigenlijk niet eens wat voor proc je hebt, maarja :+ als je t maar niet vergeet zou ik zeggen, want doorgefikte proc is erg, en ik kan t weten :P
Athlon fikt in 5sec door zonder HEATSINK.

Zonder fan houd ie het als je mazzel hebt 10 min uit (hangt van een aantal factoren af).

Btw, zonder heatsink is een athlon binnen 0,2 sec morsdood. Dan is ie vanbinnen compleet stuk, de buitenkant gaat pas na 5 sec roken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• evilivo
nou ik heb het gefikst, ik heb trouwens een pentium3 1ghz en ik hoop dat het heel blijft.

Verwijderd

Nou dat is echt gelul

ik had mijn XP 1800+ (geen TB) en ik was koeler aan het vervangen, ik koelpasta zoeken, gaat per ongeluk de pc aan. Nou die proc zelf begon dus te piepen (hele hoge piep) dus ik meteen uitgezet (toch 3 sec ofzo zonder sink aan gestaan) en hij was bloed en bloedheet en een beetje uitgeslagen.

maar koeler erop gezet en ff alleen koeler laten draaien zonder de pc, daarna pc aangezet
werkte nog perfect.

En met alleen een sink kan ie het flink lang volhouden.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11
Mooi zo ik ga namelijk mijn coolermaster fan (60*60) er af halen en een TITAN Aluminium 80*80 fan op zetten :P en ik wil NIET dat ie het begeeft door een stom foutje ofzoiets

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

[dit.is.dom]doe niet zo moeilijk, neem een soldeerbout en wat draad, en maak die blauwe wat langer ;) heb je je RPMs ook weer terug[/dit.is.dom]

haal de sitcker op de achterkant van de fan eraf, en kijk of er daar nog een soldeerpunt zit, die nergens op aangesloten is. als dat zo is, zou je kunnen proberen om daar een rpm sensor op te zetten. als ie dan in je bios nog nix ziet, dan is de fabrikant zo slim geweest om die optie er helemaal af te halen [ipv alleen het draadje niet solderen]

[ Voor 62% gewijzigd door Kr3Kr op 30-11-2002 13:43 ]

Gregor van Egdom Krekr

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
als je dat in je bios uit kan zetten is dat makkelijk, mocht je fan toch niet gaan draaien en je proc wordt te heet, dan zal hij vanzelf uitgaan vanwege de hoge temp en niet omdat de fan niet draait :)

Verwijderd

kan je bij temperatuurs menu uitzetten
Pagina: 1