[BackupCD] Onleesbaar?

Pagina: 1
Acties:

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 17:28
Nadat ik vanmiddag een backup had gemaakt van alle "belangrijke bestanden" heb ik mijn computer geformatteerd. Nu heb ik dus windows XP opnieuw geinstalleerd en wil m'n backup bestanden er weer op gooien. Blijkt de cd onleesbaar? :?

Zodra ik via verkenner de cd "verken" zie ik de mappen wel... Zodra ik daar op klik loopt verkenner vast. Ik heb het ook al met een andere computer geprobeert (WinME)... Precies hetzelfde probleem. Andere cd's werken wel gewoon.
De bestanden zijn gebrand met MSI Dragonwriter 48x en er zijn geen errors gerapporteerd tijdens het branden!
Via 't command promt copy f:\* c: komt hij niet verder als:
code:
1
2
3
f:\Win2k-XP_23.11.exe
The system cannot find the file specified.
0 files where copied

Dit gebeurt nadat de computer even hangt.
Er zijn bestanden die hebben ik en m'n broer echt weer voor school ed. nodig dus die bestanden zijn echt vitaal!

Ook al verschillende cd-rom spelers geprobeert

Enig idee hoe dit op te lossen?

bvd.

[ Voor 6% gewijzigd door TricTrac op 29-11-2002 23:23 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Klinkt niet erg hoopvol als andere CD's wel netjes gelezen worden. Kun je de CD in een andere PC proberen? Als ie het daar dan ook niet op doet, dan lijkt het er toch op dat er niks van terug te halen is :|

Had je het na het branden niet gecontroleerd dan of ie goed te lezen was? Lijkt me, dat als het inderdaad zulke belangrijke bestanden zijn, dat dat geen overbodige luxe is, maar ja, dat is nu te laat natuurlijk.

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:57
handiger is..om partities te maken en daar al je ''belangerijke dingen'' op te gooien...
Als je dan een keer windows er weer opnieuw op gooien kan dat zonder backup te maken.
Ik denk dat je nu niet ver komt...

Suc6

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• TricTrac
Het rare is dat als je bepaalde bestanden / mappen kopiert (nu via m'n laptop) dan geeft ie dus een error dat die bepaalde bestanden niet te lezen zijn...?!
Een hoop is dus wel te lezen.... Echt super vaag!

• TricTrac
Van een aantal van die bestanden die ik op een 1 of andere manier niet kan lezen zitten nog een hoop belangrijke bij.... Het vage is dat hij de exacte grootte en dergelijke wel gewoon ziet.
Heeft cdrom/dvdrom drive in een laptop (vanwege bijvoorbeeld het vervoer) een accuratere laser? Aangezien ik die cd alleen op m'n laptop nog voor de helft aan de gang krijg....?!

Zo ja? .. wat is dan 1 van de meest accurate cdrom drives die er zijn?

En is er een manier om het tijdstip van "opgeven van lezen en error returnen" op te krikken?
Omdat als je namelijk properties opvraagt van de niet kopieerbare bestanden het 5 minuten duurt voor je ze op je scherm krijgt.. .maar je krijgt ze wel! ... dus ze moeten met een beetje gedult toch echt te lezen zijn?!

zou evt. een ander besturingssysteem helpen? (linux oid)?

[ Voor 49% gewijzigd door TricTrac op 02-12-2002 23:35 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Valkyre

Kitesurf FTW!

probeer hem eens in de brander waarmee je hem hebt gebrandt

ook kan je van windows zelf de scandisk of iets dergelijks (werktte laatste bij mij met een diskette, maar een CD is natuurlijk wel anders maar wie weet)

iRacing Profiel

• TricTrac
Error die ik trouwens nu in dos krijg:

Data error <cyclic redundancy check>.
0 file(s) copied.

Brander heeft zelfde problemen als laptop
Pagina: 1