[Colo] Haalbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 12:30

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Tja, beetje vaag of en waar ik dit moet plaatsen, maar het zit zo, ik heb hier nog een 7U Dual PII-450 Servertje staan, welke ik voor wat vrienden die graag aan de CS gaan zou willen Colo-en... Nu is het colo-en van 7U erg duur, en het moet natuurlijk wel enigszins kostendekkend kunnen... Gezien ik zelf geen mogelijkheden heb om uit te testen hoeveel die bak zou trekken aan Dedicated gameservers en eventueel meer, vroeg ik me af of jullie hier iets over weten, al dan niet icm een goedkope locatie (bij voorkeur omgeving noord nederland, groningen liefst :+) om dit ding te colo-en...

Het gaat btw een een Proliant 3000R, 2xPII450, 7x9,1SCSI RAID5, 1GB RAM...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik snap niet helemaal wat je vraagt :?
Wat is een Colo. En wat wil je met die server? Ik lees iets over een plek waar je 'm neer kan zetten?

The devil is in the details.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
MaRc0 schreef op 29 November 2002 @ 23:12:
Wat is een Colo. En wat wil je met die server? Ik lees iets over een plek waar je 'm neer kan zetten?
Een colo betekent co-locatie, je deelt in dit geval een server ruimte met meerdere servers van anderen (zoals tweakers.net dat ook doet, een colo bij TrueServer).

Maar als ik het goed begrijp wil je dus een dedicated CS server draaien.
Dan moet je eerst dit voor jezelf duidelijk hebben:
- Clan- of public server?
- Hoeveel verschillende servers op die ene PC?
- Maximum aantal players per server?

Een public 16 player server (wordt bijna de hele dag door bezet) stelt zwaardere eisen aan je PC dan een 8 playaer clan server (die 2x in de week wordt gebruikt om te oefenen) ;)

Er zijn al verschillende topics over gameserver langgeweest, probeer de search, misschien dat je antwoord er al tussen zit :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:51

Super_ik

haklust!

MaRc0 schreef op 29 November 2002 @ 23:12:
als je deze vraag al nie snapt, denk je dat je dat antwoord kunt geven ofzo :? reageer dan niet :|

kun je die bak nie in een wa kleinere kast zetten, 3U zo al een stuk kleiner zijn en kosten schelen dus

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Super_ik schreef op 29 November 2002 @ 23:24:
[...]

als je deze vraag al nie snapt, denk je dat je dat antwoord kunt geven ofzo :? reageer dan niet :|
Ik vraag het even, omdat ik het graag wil weten. En omdat ik één woord niet ken betekend het niet dat ik gelijk niks meer kan antwoorden hoor...

The devil is in the details.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Super_ik schreef op 29 November 2002 @ 23:24:
[...]

kun je die bak nie in een wa kleinere kast zetten, 3U zo al een stuk kleiner zijn en kosten schelen dus
Tja, het probleem is dat het een Compaq Proliant is, die ik ook zomaar op de kop heb weten te tikken... Verder ben ik student, dus ik wil zoiets gewoon kostendekkend voor elkaar krijgen... Licht FTP'tje + Gameservertje... Maar jah, ik haal die kosten er nooit uit met enkel die vriendenclan van me erop...

En ik zou dus geen idee hebben wat het van mijn CPU zou vragen... Met 2 PII450's lijkt me toch best 2 of 3 8player CS dedicated (misschien één public) mogelijk???

Verwijderd

Misschien kun je ipv een colo, gewoon een servertje huren? Er zijn tegenwoordig wel enkele gameserver hosters. Is waarschijnlijk goedkoper dan een co-locatie te nemen.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 13:41
Publics trekken gewoon erg veel traffic, dus als je ook maar enigsinds uit de kosten wil komen moet je iig alleen clanservers doen. Maar 7U kost je een fortuin per maand. En colo is bijna allemaal in amsterdam (omdat daar de grotere hosters zitten en het is dicht bij amsix)

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
SiErRa schreef op 30 november 2002 @ 15:12:
Publics trekken gewoon erg veel traffic, dus als je ook maar enigsinds uit de kosten wil komen moet je iig alleen clanservers doen. Maar 7U kost je een fortuin per maand. En colo is bijna allemaal in amsterdam (omdat daar de grotere hosters zitten en het is dicht bij amsix)
Idd, ik heb al even lopen zoeken of er ook al bedrijven zijn die op de gn-ix zitten, da's voor mij om de hoek... Lijkt me nogal prijzig om rechtstreeks op de gn-ix te zitten, gezien ik dan ook zelf transits zal moeten regelen...
Pagina: 1