iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Voor cogswappers of knife of whatever swappers moeten hun divx met de player op 1 cd branden
stukje van de readme:
Dus met cdgenps2 (bijgeleverd) de player maken en dan als je hem opgestart hebt druk je op triangle en dan swap je de cd's==========================================================
1 - CD with movies (PLAYER + AVI) (COGSWAP or MODCHIP)
---------------------------------------------------
SECURE METHOD
---------------------------------
1) CDGENPS2 v.2.0
2) Player Archives (ELF,IRX,CNF)
3) AVI Archives
USE ->
* Drag the AVI archives to the CDGENPS2 (they can be in directories).
* Drag the archives of player (ELF, system.cnf, and IRX) to the root.
* Generate ISO
* If you have a CD/DVD Burner that does not correct the ECC
* you must use CDMAGE to correct it Scan for Corruption->Repair corrupted sectors->Rebuild sectors fields),
and repair the 16 errors that they have, with this way we will be able also read the CD in the PC.
* Record the image with Nero or CDRWin (or similar).
That's all.
==========================================================
2 - Player with AVI's separated (Only MODCHIP)
-------------------------------------------------------------------------------------
When we have a CD with player, this will allow us to change the CD with any other
CD that have the AVI's.
In this case the CD with the AVI need to be generated with cdgenps2,
(it could work with another method)
It's preferred to have player and avi together.
[ Voor 82% gewijzigd door [FrEEzEr] op 29-11-2002 22:17 ]
Verwijderd
ff offtopic..ik heb een gemodde ps2 (messiah) alleen hij speelt geen psx games
weet iemand wat waarom en hoezo?
Ok je zet je ps2 uit dan druk je op de eject knop en je stopt je psx game erin. Dan druk je 2x op reset (net als een dubbelklik op je muis) dan staat je ps2 in psx mode. Om weer terug naar ps2 mode te gaan zet je hem uit (2sec op reset). That's itVerwijderd schreef op 29 november 2002 @ 22:50:
ik heb het net geprobeerd en HET WERKT ,dit is zoo kewl
ff offtopic..ik heb een gemodde ps2 (messiah) alleen hij speelt geen psx games
weet iemand wat waarom en hoezo?
BTW hoe is het beeld (kwaliteit) ???
Verwijderd
thx :-) ik ga het zo ff probere[FrEEzEr] schreef op 29 November 2002 @ 22:56:
[...]
Ok je zet je ps2 uit dan druk je op de eject knop en je stopt je psx game erin. Dan druk je 2x op reset (net als een dubbelklik op je muis) dan staat je ps2 in psx mode. Om weer terug naar ps2 mode te gaan zet je hem uit (2sec op reset). That's it
BTW hoe is het beeld (kwaliteit) ???
enne 't beeld is gewoon goed..ik draai nu *star trek enterprise 2x10 Vanishing point* is geen super divx maar het beeld is net zoals ik 't op me pc zou zien, dus mij hoor je niet kagen , ik ga het straks met een grote divx proberen:)
dit is zooooooooooooo cool gewoon !!
Enne just remember who did this to you
Zal namelijk leuk zijn als je eerst PS2_divx-player cd'tje erin pleurt, en vervolgens een van me alreeds gebrande divx cd's, anders moet ik alles opnieuw gaan branden...
[ Voor 43% gewijzigd door Mesh op 29-11-2002 23:42 ]
Signature?
Het hangt helemaal van je boot methode af.Osdorp-Dude schreef op 29 november 2002 @ 23:40:
Je moet dus speciale bootable divx cd's maken voor je ps2? Want die andere manier werkt niet echt of doe ik iets verkeerd?
Zal namelijk leuk zijn als je eerst PS2_divx-player cd'tje erin pleurt, en vervolgens een van me alreeds gebrande divx cd's, anders moet ik alles opnieuw gaan branden...
Als jij hem gechipped hebt dan kan je een divx boot cd maken. Je brand dan de files op een lege cd-r. Je boot die cd. Je drukt op triangle op je joypad om de browser te laten verschijnen en dan stop je een andere cd erin met je film en drukt op play.
Als je cog/knife-swapt dan moet je je films inclusief player/codec branden.
Dus ik hoop voor je dat je hem gechipped hebt
wat is cog/knife swappen[FrEEzEr] schreef op 30 November 2002 @ 00:03:
[...]
Het hangt helemaal van je boot methode af.
Als jij hem gechipped hebt dan kan je een divx boot cd maken. Je brand dan de files op een lege cd-r. Je boot die cd. Je drukt op triangle op je joypad om de browser te laten verschijnen en dan stop je een andere cd erin met je film en drukt op play.
Ja lekker!
Heb er een Messiah in zitten, maar als ik die bestanden op de cd zet, krijg ik de 'dit is geen ps2 cd' error...?[FrEEzEr] schreef op 30 November 2002 @ 00:03:
[...]
Het hangt helemaal van je boot methode af.
Gewoon die drie bestandjes die je meteen in de rar vindt right? Of moet je ze nog op een speciale methode branden?
Signature?
Stappenplan mediaplayer branden:Osdorp-Dude schreef op 30 november 2002 @ 09:01:
[...]
Heb er een Messiah in zitten, maar als ik die bestanden op de cd zet, krijg ik de 'dit is geen ps2 cd' error...?
Gewoon die drie bestandjes die je meteen in de rar vindt right? Of moet je ze nog op een speciale methode branden?
1- unzip de zip file
2- ga naar de utils dir
3- start cdgenps2.exe
4- sleep de bestanden: MPLAYER.ELF, CDVD.IRX, SYSTEM.CNF naar cdgenps2 (het rechter scherm)
5- rechtermuis in cdgenPS2 op system.cnf en dan edit
6- vink FIX LBA aan
7- vul bij LBA 12231 in en klik op OK
8- druk links op de knop VOL
9- Bij name: MEDIAPLAYER en klik op OK
LET OP VOLGENDE IS VOOR MODCHIP USERS (messiah, neo 2.x, NEO 4 etc...)
10- Klik boven in de menubalk File > create cd
11- vul een naam voor je .bin file in en klaar
12- branden met je favo .bin brandprog
LET OP VOLGENDE IS VOOR NIET-MODCHIP USERS (cog/knife-trick etc...)
10- Link in het menu op de knop NEW met het dir mapje klikken
11- Dan vul je bij Name de naam in van je divx ofzo
12- copier je avi bestand in die net gemaakte map
13- Klik boven in de menubalk File > create cd
14- vul een naam voor je .bin file in en klaar
15- branden met je favo .bin brandprog
Je divx opstarten:
Met modchip:
Boot de cd en als hij opgestart is dan druk je op driehoekje op je gamepad.
Stop een divx cd-r erin en laad die.
Zonder modchip:
Laad de file die op je cd-r staad.
Zelf heb ik dus geen ps2 meer, maar zo moet het werken.
Nee, maar dan moet je booten doormiddel van een swap-trick en een action-replay/dvd-x ps2 disc. Voor meer info moet je met google op knife-trick zoeken.Pronk schreef op 30 november 2002 @ 00:41:
Dus als ik het goed begrijp dan hoeft mijn PS2 niet omgebouwd te zijn als ik de AVI erbij op de CD brand. ???
Hoop dat jullie het nu beetje begrijpen
EDIT:
Om Xvid films te kunnen afspelen moet je de fourcc settings van de xvid avi veranderen.
Voor info klik hier
Ook heb ik voor jullie ff een bin+cue in elkaar geknutseld voor modchip gebruikers. Niet-modchip gebruikers moeten nog steeds het stappenplan volgen
Download hem hier (4mb)
[ Voor 10% gewijzigd door [FrEEzEr] op 30-11-2002 19:26 . Reden: Nog wat x-tra info ]
Tnx krijg nu het mediaplayer menutje, alleen krijg de films niet echt aan de praat.[FrEEzEr] schreef op 30 November 2002 @ 18:58:
[...]
Stappenplan mediaplayer branden:
1- unzip de zip file
2- ga naar de utils dir
3- start cdgenps2.exe
4- sleep de bestanden: MPLAYER.ELF, CDVD.IRX, SYSTEM.CNF naar cdgenps2 (het rechter scherm)
5- rechtermuis in cdgenPS2 op system.cnf en dan edit
6- vink FIX LBA aan
7- vul bij LBA 12231 in en klik op OK
8- druk links op de knop VOL
9- Bij name: MEDIAPLAYER en klik op OK
LET OP VOLGENDE IS VOOR MODCHIP USERS (messiah, neo 2.x, NEO 4 etc...)
10- Klik boven in de menubalk File > create cd
11- vul een naam voor je .bin file in en klaar
12- branden met je favo .bin brandprog
LET OP VOLGENDE IS VOOR NIET-MODCHIP USERS (cog/knife-trick etc...)
10- Link in het menu op de knop NEW met het dir mapje klikken
11- Dan vul je bij Name de naam in van je divx ofzo
12- copier je avi bestand in die net gemaakte map
13- Klik boven in de menubalk File > create cd
14- vul een naam voor je .bin file in en klaar
15- branden met je favo .bin brandprog
Je divx opstarten:
Met modchip:
Stop een divx cd-r erin en laad die.
Zonder modchip:
Laad de file die op je cd-r staad.
Zelf heb ik dus geen ps2 meer, maar zo moet het werken.
[...]
Nee, maar dan moet je booten doormiddel van een swap-trick en een action-replay/dvd-x ps2 disc. Voor meer info moet je met google op knife-trick zoeken.
Hoop dat jullie het nu beetje begrijpen
EDIT:
Om Xvid films te kunnen afspelen moet je de fourcc settings van de xvid avi veranderen.
Voor info klik hier
Ook heb ik voor jullie ff een bin+cue in elkaar geknutseld voor modchip gebruikers. Niet-modchip gebruikers moeten nog steeds het stappenplan volgen
Download hem hier (4mb)
Maakt het nog uit als er bepaalde dingen op je Divx cd staan, heb er zowiezo op de root de film staan, maar ook een mappie met subs enzo... of maakt dit niets uit?
Je hoort em de cd een paar keer lezen en dan stopt ie...
Oh en driehoekje is Options, volgens mij bedoel je Vierkantje (PLAY)
Edit: Wil ff mededelen dat me PS2 na het klooien met de mediaplayer cd wat rare trekjes heeft. Burnout 2 begon opeens te stotteren (beeld steeds 2sec bevroren), terwijl ie dit eerder nooit deed...
Las et al bij het opstarten van de cd, iets over dat ze niet verantwoordelijk zijn voor schade aan je PS2, hoop niet dat dit blijvend is...
[ Voor 7% gewijzigd door Mesh op 30-11-2002 21:33 ]
Signature?
Schade aan mijn ps2 heb ik niet echt gemerkt, daarna nog Tony Haws 4 voor 3 uur gespeeld, leek gewoon goed te werken.
In de readme staat wel dat ie ook vcd ondersteund, maar hoe moeten die files gebrand zijn, als mpeg, als .dat, of echt in vcd format zoals je dat met nero kunt doen ?
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Niemand is het nog gelukt om vcd's aan de praat te krijgen dus kan je helaas niet aan info helpen^^0nMe schreef op 01 december 2002 @ 02:52:
In de readme staat wel dat ie ook vcd ondersteund, maar hoe moeten die files gebrand zijn, als mpeg, als .dat, of echt in vcd format zoals je dat met nero kunt doen ?
Verwijderd
En hoe maak je een Divx boot CD?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 13:21 ]
Ik heb een ps2 met neo 2.2 chip.
Ik heb geprobeerd de avi met de (ELF, system.cnf, and IRX) erop te starten maar dan gebeurd er niets (je hoort wel dat hij probeerd te laden).
Ik heb ook geprobeerd met de 4mb file (zie hierboven gepost) dus alleen de ELF, system.cnf, and IRX op een cd maar dat laad hij hem wel maar dan krijg ik een zwart scherm.
Ik laad hem van te voren natuurlijk met mijn AR2 V2 swap cd.
Wat doe ik verkeerd?
En ik merk stottering in games? lijkt me niet goed(of verbeeld ik me dit?)
Mij nog niet namelijk. Mijn 'succesformule' tot nu toe: gewoon player branden volgens de instructies op dit forum (MET een film dus), en met mn action-replay swappen zoals iedere normale backup.
[ Voor 8% gewijzigd door Blaurens op 02-12-2002 09:32 ]
Verwijderd
Nu heb ik 1 CD gemaakt met de mediaplayer met het zip-bestand van 4 MB.
Daarna heb ik een CD gemaakt met cdgenps2.exe met een AVI (DivX) film erop.
De CD met cd mediaplayer start prima op.
Maar als ik de CD verwissel om de AVI-CD te plaatsen loopt de mediaplayer vast en kan ik niet browsen of iets anders meer.
Het enige wat ik dan nog kan doen is resetten.
Maar het lukt me maar niet om die AVI-CD aan te praat te krijgen.
Iemand enig idee?!
De playstation2 met neo 2.x lijkt alleen mode 2 cd's te kunnen lezen. Dus als je de player kan booten, ben je er. Brand je films daarna gewoon met nero of weetikwat op cd zoals je dat altijd zou doen, maar kies dat hij een mode2 cd moet zijn. Dan moet hij het iig doen. Heb dit getest op een neo 2.x, dat werkt, en op een messiah ZOU hij ook mode 1 cd's moeten kunnen lezen, maar dat is nog unconfirmed..
[ Voor 5% gewijzigd door Blaurens op 02-12-2002 10:44 . Reden: klein foutjes ]
Zou wel eens kunnen, hier speelt hij de ene avi wel en de andere niet maar speelt ze wel allemaal als ze met met player erbij gefikt zijn. (neo 2.2)Blaurens schreef op 02 December 2002 @ 10:43:
Ja! Na enig zoek- en vooral denkwerk, ben ik erachter.
De playstation2 met neo 2.x lijkt alleen mode 2 cd's te kunnen lezen. Dus als je de player kan booten, ben je er. Brand je films daarna gewoon met nero of weetikwat op cd zoals je dat altijd zou doen, maar kies dat hij een mode2 cd moet zijn. Dan moet hij het iig doen. Heb dit getest op een neo 2.x, dat werkt, en op een messiah ZOU hij ook mode 1 cd's moeten kunnen lezen, maar dat is nog unconfirmed..
-interp: dat had ik dus ook, en ik vroeg me HEEL hard af, hoe het kwam. Lijkt erop dat er trouwens nog meer meespeeld; kan ook zijn dat hij geen multisessiondisks pakt, of geen disks die niet gefinalized zijn. (heb een paar mode2 cd's die hij ook niet pakt.)
Verwijderd
---
Die eerste mirror is trouwens lekker snel, ik haal hier de 900 KB/sec
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 15:49 ]
Ja ik heb hem met iso (4mb) gebrand maar die werkt niet.Blaurens schreef op 02 December 2002 @ 13:51:
-robbynaish: hoe heb je hem gebrand? heb je de iso gepakt die hier ergens op het forum staat?
-interp: dat had ik dus ook, en ik vroeg me HEEL hard af, hoe het kwam. Lijkt erop dat er trouwens nog meer meespeeld; kan ook zijn dat hij geen multisessiondisks pakt, of geen disks die niet gefinalized zijn. (heb een paar mode2 cd's die hij ook niet pakt.)
Maar heb dus ook de files samen met de avi gebrand en dat werkt ook niet.
Ik ga vanavond even proberen met mode 2 en die mediaspeler finalizen.
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Linux voor de PS2 is er al lang in EU ze http://www.linuxplay.com/Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 15:48:
OOOOOOOO ja, hier heb ik de hele tijd naar zitten zoeken. Ik had al iets gehoord over een linux versie voor de PS2 (alleen nog in japan zover ik weet). En daar zat ik op te wachten, om lekker me divxjes te kunnen afspelen. Maar dit is veel beter
---
Die eerste mirror is trouwens lekker snel, ik haal hier de 900 KB/sec
Hoop dat het voor jullie dan ook werkt
Verwijderd
[FrEEzEr] schreef op 02 december 2002 @ 16:25:
Deze werkt 100% zeker op een ps2 met een messiah (net getest). Branden met disc-at-once aangevinkt.
Hoop dat het voor jullie dan ook werkt
De mediaplayer CD doet het perfect tot dat ik ga browsen/cd verwissel.
dan blijft alles hangen.
ik heb trouwens de SCPH-30004 met messiah chip
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 19:06 ]
Verwijderd
zou het misschien aan het model liggen?
bij wie werkt het wel/niet? en post hier zijn model nummer?
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 22:27 ]
Verwijderd
Helaas heb ik dat ook al geprobeerd, maar dat wou ook niet werkenWalkman schreef op 02 december 2002 @ 22:30:
Anders moet je de cd erin doen bij het hoofdmenu en daarna pas browsen....ik had dat namelijk eerst niet gedaan en toen bleef ie hangen...heb het ook getest met een cd met heel veel divxjes, en dat werkte ook perfect.....
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verwijderd
Nu eerst de mediaplayer gestart ... totdat je de taal moet kiezen.
Daarna een DivX CD erin gedaan en dan doorgaan met de mediaplayer.
Maar wederom loopt ie vast tijdens het browsen.
Instellingen uitvoeren gaat nog, maar als je daarna gaat browsen loopt ie vast ...
enig idee?
Heb ook een PS2 met Messiah ...
De Divx CD is een afgesloten mode2 CD trouwens ...
Met cdgenPS2.exe heb ik eerst een .iso gemaakt (of .cue) en daarna gebrand met Nero op 8x.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 23:19 ]
Verwijderd
Welk model heb je? (staat op de achterkant)Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 23:13:
nou ik heb het ook geprobeerd (nogmaals dus)
Nu eerst de mediaplayer gestart ... totdat je de taal moet kiezen.
Daarna een DivX CD erin gedaan en dan doorgaan met de mediaplayer.
Maar wederom loopt ie vast tijdens het browsen.
Instellingen uitvoeren gaat nog, maar als je daarna gaat browsen loopt ie vast ...
enig idee?
Heb ook een PS2 met Messiah ...
Verwijderd
wel risico ?devv05 schreef op 02 december 2002 @ 22:33:
Ik wil ook DIVX maar wil het risico van PS2 ombouwen niet nemen
Dat er iets misgaat en/of dat ik mn garantie (tot juli 2003) kwijt ben...
Tsja je moet de voordelen afwegen met de nadelen.devv05 schreef op 02 december 2002 @ 23:52:
[...]
Dat er iets misgaat en/of dat ik mn garantie (tot juli 2003) kwijt ben...
Stel jij koopt 5 orginele games tot die tijd
5x€70=€350
Ombouwen €200
Tsja tis maar waar je voor gaat
Werkt bij mij alleen als mediaplayer en divx op 1 cd staan, maar dan ook compleet vloeiend en perfecte kwaliteit!!
(Net sneeuwwitje en de 7 dwergen gekeken
configuratie playstation V4 met neo 2.2 (region x bootcd)
YES!!! divx gewoon op mn tv nu
Krijg morgen een playstation V7 met apple chip, ff kijken of die het daar ook zo goed op doet.
Ach heb toch geen DVD-writer.. Import games koop ik nooit.. En weet niet of je er last mee gaat krijgen met online gebeuren.....[FrEEzEr] schreef op 03 December 2002 @ 00:10:
[...]
Tsja je moet de voordelen afwegen met de nadelen.
Stel jij koopt 5 orginele games tot die tijd
5x€70=€350
Ombouwen €200
Tsja tis maar waar je voor gaat
Ik zou het dan echt grotendeels voor de DIVX doen
- DVD-burner niet nodig vanwege de vele dvd-rips.devv05 schreef op 03 December 2002 @ 00:13:
[...]
Ach heb toch geen DVD-writer.. Import games koop ik nooit.. En weet niet of je er last mee gaat krijgen met online gebeuren.....
Ik zou het dan echt grotendeels voor de DIVX doen
- Import is iid niet geweldig (omdat je de spellen al kan downloaden)
- Met de ps2 kan je online spelen met back-ups aangezien er niet iets is als een xbox-live netwerk dus kan je niet gebanned worden
Tsja en divx+xvid op je ps2 is cool! (net als de sega master system, megadrive, gamegear en super nintendo emulator)
Maarja ik heb nu alleen nog een gamecube dus geen copietjes meer voor mij
[ Voor 6% gewijzigd door [FrEEzEr] op 03-12-2002 00:20 ]
Waar kan ik eventueel laten ombouwen, liefst omgeving Alkmaar, tegen een redelijke prijs en natuurlijk goed/betrouwbaar met goede service en evt. garantie?
Ken eigenlijk alleen psxshop maar die zit erg ver weg en is vrij prijzig toch...
Dit draadje is te leuk om te sluiten.
Wilde alleen uitleggen wat de voor-/nadelen zijn.
Iig nu iedereen weer aan de divx damnit
Verwijderd
Psxshop doet het ook NIET meer.
Maar ook niet minder
En mijn 90 minuten cds zijn net op
Je hoort m wel zoeken, maar speelt ze dan niet af
Wèl als ik een bin/cue maak met het progje samen met de divx (dus alles op 1 cd)
Dan branden in mode2
Waarschijnlijk zijn mn divxjes niet op mode2 gebrand.
Verwijderd
En het bestand gedownload met emule, dit bestand heb ik gevonden via het Forum van www.sharereactor.com.
Heb de stappen gevolgd van de eerste pagina.
Met nero gebrand op 2x en disc at once.
En hij doet het!!!:"}
ook me oude cd met eddie murphy.
En divx kweet niet welke modus maar gewoon allen met nero standaard gebrand.
[ Voor 4% gewijzigd door Blijepeen op 15-12-2002 20:39 ]
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
Verwijderd
tis nog wel een beta versie helaas
zijn een paar dingen waar je aan moet denken als een film niet werkt
Ondersteund alleen DIVX met MP3 geluid (AC3 = zwart scherm)
normale .avi werkt ook gewoon
XVID is in de maak :-) beter aangezien er staads meer in XVID uitkomt
Voordelen: eindelijk een PS2 movie player
Nadelen: Beeld.geluid kwaliteit is slechter dan TV-Uit/geluid van een PC
XVID werkt nog niet
AC3 werkt nog niet
Andere geen probleem
Verwijderd
De mediaplayer en een DivX film branden op een CD gaat wel.
Maar nu:
Heb nu DVD-brander gekocht.
Nu wil ik dus een iso maken met ps2gen met meerdere DivX films erop.
Die ISO lukt wel.
Maar ik kan die image met geen mogelijkheid branden met Nero.
Ik krijg dan de melding dat een ISO alleen op een CD-R/RW gebrand kan worden.
Weet iemand of het wel mogelijk is om zo'n ISO op een DVD (+) te branden?!
Ik gok dat je beter in Opslagmedia & I/O Controllers kunt vragen.
Dit topic is gesloten.
![]()