Netwerk boot VIA Epia uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn Via Epia 800 voorzien van de nieuwste bios.. ?.07 en sindsdien krijg ik elke keer dus braaf de intel ethernet bios die probeert te booten via het netwerk.

Heb in de bios de boot volgorde al ingesteld op HD->CD en de rest op disabled maar nogsteeds komt dat irritante netwerk boot gebeuren voorbij.. bij de oude bios had ik nergens last van...

doe ik iets fout of hebben jullie dit ook met deze bios versie ?

IP Rocks

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Als je probeert te booten van het netwerk of van een andere bron dan zou, mocht die bron er niet zijn, hij toch moeten gaan booten van iets anders bijv hd of cd rom. Het is natuurlijk netter als hij dat meteen doet maar kan je nu helemaal niet booten dan? :)

Leeg

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:33
Hmmm, ben benieuwd of je reacties krijgt. Mijn mobo wil ook elke keer booten van het netwerk, ook al heb ik in de boot sequence dat uitgezet. Ik weet ook niet meer wat te doen , maar hopelijk komt in jouw topic een oplossing te staan.
Mijn topic: Epox 4PEA+ blijft proberen te booten van LAN

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem nadat ik de BIOS met versie 2.07 heb geupdate. Dus als er een oplossing is, dan hoor ik het ook graag.

• reskobon
Maar mijn vorige reactie klopt die niet dan? Hij gaat toch gewoon van een andere bron booten dan?

Kan je nu dus helemaal niet booten dan?
* reskobon heeft morgen als het goed is ook zijn epia binnen en past dus even op met biosupdate :P

Leeg

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
jawel hij boot wel van en andere bron maar het duurt ff voordat hij daarmee verder gaat, zeker omdat ik gewoon een bootp/dhcp server op het netwerk heb staan. Afgezien daarvan vind ik het ronduit slordig staan..

IP Rocks

• reskobon
redguy schreef op 02 December 2002 @ 22:59:
jawel hij boot wel van en andere bron maar het duurt ff voordat hij daarmee verder gaat, zeker omdat ik gewoon een bootp/dhcp server op het netwerk heb staan. Afgezien daarvan vind ik het ronduit slordig staan..
Heb je gelijk in! Mail naar Via want je bent blijkbaar niet de enigste en ze zullen hier echt wel wat voor verzinnen :)

Leeg

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
probleem opgelost !

Bij het booten krijg je eerst een prompt dat je op Esc kunt drukken voor netwerk boot opties.. als je daar optie 4 kiest (booten volgens bios) ben je er vanaf.

IP Rocks

Pagina: 1