Enorm goedkoop bellen ??! met teledump.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:47
Enorm goedkoop bellen (naar het buitenland) ??! met www.teledump.nl

Stond een advertentie in de Metro vandaag,

De tarieven zijn veel lager dan tele2 en onetel, maar het werkt met 090X nummers. Aangezien ik af en toe naar het buitenland bel, vind ik het wel interessant, maar heeft iemand ervaring met dit bedrijf, of vergelijkbare bedrijven (die ook met 090X werken)
En hoe zou ik (via internet) achter de echte tarieven van die 090X kunnen komen (want daar zouden ze wel mee kunnen kutten) :)

In de metro stond ook nog een advertentie van www.telestunt.nl , dat leek eenzelfde soort bedrijf

Dus, heeft iemand ervaring met dit bedrijf, en zou dit (deze tarieven) waar kunnen zijn?? of is het gewoon een grote oplichting??

----------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
Ik heb nog een artikel gevonden in de telegraaf waar iets over dat bedrijf staat, en het is niet eens negatief :)

14 september 2002 http://krant.telegraaf.nl...ellen.carrier.nummer.html
(...)Maar ook hiervoor is een oplossing: het gebruik van stuntaanbieders als Teledump.nl en Telediscount.nl. Deze bedrijven maken gebruik van 0900-nummers waardoor ze ook bij kabeltelefonie werken. (...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
SCHOP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 12:33
Twee dingen schoppen binnen 24 uur is "not done" , en gebruik de "edit" knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 14:07

jep

Dus jij draait jou nummer *achter* 090X ? Of hoe werkt 't?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
Die eerste keer was geen schop :), dat was enkele minuten na het originele bericht, maar de edit knop was wel een beter idee geweest :)

Jep: voor zover ik het begrijp, bel je dus een nummer bijv. 0909-1917 (voor alle bestemmingen die 0,05 Euro kosten, bijv. Cyprus), en vervolgens, moet je dus met behulp van een sprekende computer het nummer wat je wilt bellen intikken. Klinkt op zich wel ok, ik kan best wel proberen of het werkt (en het zal ook wel werken), maar hoe weet ik dat ik niet 1 Euro per minuut betaal, ipv 0,05 (het is namelijk wel een 090X nummer)

[ Voor 4% gewijzigd door The Dutchman op 30-11-2002 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28330

Lijkt te mooi om waar te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 13:25

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Het werkt perfect! Ik bel regelmatig naar het buitenland met o.a. Teledump :) (M'n vriendin woont in't buitenland, dus het scheelt mij bergen €€€€) De tarieven zijn gewoon super laag :). D.m.v. pc's sturen ze 8 gesprekken over 1 kanaal, hierdoor worden de kosten door 8 gedeeld en kunnen ze zulke goede tarieven aanbieden.

Het bedrijf achter Teledump heet Telediscount. Ze hebben een aantal websites:
www.teledump.nl
www.telestunt.nl
www.telediscount.nl
www.phonetonetele.com

De tarieven tussen de onderlinge websites wijken af, dus check of je de goedkoopste hebt!

Ik heb de afgelopen maanden regelmatig gebeld, de kosten die ze vermelden kloppen ook! (Heb het gecheckt op m'n laatste rekening) Voor elk gesprek krijg je een tariefvermelding. Er wordt je dan gevraagd het nummer op te geven en dan maken ze verbinding!

[ Voor 22% gewijzigd door Hermanvh op 30-11-2002 19:01 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
Hermanvh,

Dit zou echt mooi zijn, het zou my 80 % schelen :) (in vergelijking met tele2), maarreuh 8 gesprekken door 1 kanaal, gaat dat niet ten koste van de kwaliteit, niet dat mij dat ook echt veel boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

The Dutchman schreef op 30 November 2002 @ 19:21:
Hermanvh,

Dit zou echt mooi zijn, het zou my 80 % schelen :) (in vergelijking met tele2), maarreuh 8 gesprekken door 1 kanaal, gaat dat niet ten koste van de kwaliteit, niet dat mij dat ook echt veel boeit.
Het ligt aan je bestemming, sommige landen zijn sowieso :r qua kwaliteit (bijv. Roemenië waar m'n vriendin woont). De ene keer is het beter dan de andere keer :?
Roemenië vast is vaak bagger: ruis, tikken e.d. (heb ik ook met bepaalde carriers trouwens...). Ligt er ook aan welk nummer je belt... V/d week zat ik met de ambassade aan de telefoon en was het ook glashelder.

Roemenië mobiel is over het algemeen glashelder, maar kost ook het dubbele (€0,20).

Kroatië, Tsjechië en België heb ik ook al geprobeerd en helemaal geen problemen :) Altijd een glasheldere verbinding....

Ik heb eens een keer uitgezocht waar die gasten nu hun kantoor hebben, blijkt dat tegenover ons kantoor te zijn in A'dam :) Best grappig...

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb net naar Zuid-Korea gebeld.... naar mobiel bellen daar kostt het 20 euro cent en vaste telefoon 1.8 cent ofzo... maar zijn ze echt zo goedkoop???? Iemand al rekening gekregen?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

surimname...... goed geluid

en gelijk verbinding .. niet dat gekut met die telefoonkaarten

[ Voor 55% gewijzigd door Fish op 30-11-2002 19:42 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

DJkim schreef op 30 november 2002 @ 19:39:
Ik heb net naar Zuid-Korea gebeld.... naar mobiel bellen daar kostt het 20 euro cent en vaste telefoon 1.8 cent ofzo... maar zijn ze echt zo goedkoop???? Iemand al rekening gekregen?
Het komt gewoon op je KPN-rekening onder de 090x nummers :) M'n laatste rekening was wel redelijk hoog, maar ik had dan ook een beetje erg veel gebeld (uurtje of 20 in 1 maand) :X

[ Voor 5% gewijzigd door Hermanvh op 30-11-2002 19:48 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Dus je betaalt werkelijk wat ze zeggen? Ik bedoel naar Zuid-Korea was 1.8 euro cent/p en naar mobiel in Korea was 20 euro cent/p maar voor mobiel moest ik weer andere nummer bellen!

Dus mijn vraag was heeft iemand al gecheckt belkosten overeenkomen met werkelijk gemaakt kosten?

Tja ik ben gewoon argwaan omdat ik in verleden al slecht ervaring had met Universal Telecom die zei dat naar Korea bellen 8 euro cent kostte en wat blijkt ze kosten 50 euro cent opeen volgens hun rekening dus ik heb ernaar gebeld en die zei dat er prijswijzing was of zo....

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

De tarieven kloppen gewoon 100%. Voor het gesprek krijg je een tariefsaankondiging te horen, dat tarief geldt ook gewoon!

Als je het na wilt checken en je hebt 'telefoonrekening online' via KPN, dan kan je het meteen zien.

Als bij Telediscount e.d. de tarieven wijzigen, dan gebruiken ze een andere 090x-nummer :) (En krijg je de melding op het oude nummer, dat je een ander nummer moet kiezen voor dat land incl. het tarief). Ik ben zeer te spreken over hun service, alhoewel Roemenië wel beter kan (maar dat staat dan ook bekend als 1 van de slechtste lokaties ter wereld om naartoe te bellen!)

[ Voor 12% gewijzigd door Hermanvh op 30-11-2002 20:06 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Bij bellen naar 0902 voor mobiel wordt er van te voren gezegd dat het 20 euro cent/p kost maar andere nummer naar vaste telefoon nummer wordt er niets gezegd.

P.S ik heb geen KPN maar Okapi telecom als provider dus ik kan niet online checken.....

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
DJkim schreef op 30 November 2002 @ 20:25:
Bij bellen naar 0902 voor mobiel wordt er van te voren gezegd dat het 20 euro cent/p kost maar andere nummer naar vaste telefoon nummer wordt er niets gezegd.

P.S ik heb geen KPN maar Okapi telecom als provider dus ik kan niet online checken.....
Heb ik dus ook (Okapi als provider), en kan dus ook niet de kosten actueel bekijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Maaruh wat is Okapi? Heb ik nl. nog nooit van gehoord! Het is wettelijk naar mijn weten niet toegestaan om andere tarieven te hanteren voor 090x-nummers dan het tarief dat vermeld wordt voor het gesprek!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
Hermanvh schreef op 30 november 2002 @ 21:04:
Maaruh wat is Okapi? Heb ik nl. nog nooit van gehoord! Het is wettelijk naar mijn weten niet toegestaan om andere tarieven te hanteren voor 090x-nummers dan het tarief dat vermeld wordt voor het gesprek!
Dat is een bedrijf dat voor de studenten huisvestiging in Rotterdam al het telefoonverkeer regelt, tarieven zullen wel het zelfde zijn met KPN (alhoewel ze wel 20 Eurocent extra starttarief vragen voor 090X nummers), maar het is meer zo dat ik niet (tijdig) kan controleren wat ik nu echt voor dat 090X nummer betaald heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Erg matig... 20 eurocent extra starttarief is schandalig trouwens!!!! Ik zou hier tegen in beroep gaan bij de OPTA o.i.d. want dit is echt absurd!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
Ja, weet ik :( dat tarief betaal ik ook als ik met carrier select bedrijven bel (zoals tele2). Dat in beroep gaan, is allemaal zoveel werk :), ik heb het wel gemeld aan tele2, dan kunnen zij zien wat ze er verder mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bel1649 is ook van Telediscount. Bij hen kan je, volgens bellen.com, wel online zien wat je hebt verbeld:
Indien u gebeld heeft via Bel1649, kunt u binnen enkele uren online op een beveiligde internetsite van Bel1649 uw gespreksspecificatie raadplegen. Daar kunt u ook uw telefoonnota bekijken en eventueel uitprinten.
Voor 1ct per minuut naar Australië bellen lijkt te mooi om waar te zijn, maar het is echt waar; ik heb daar familie waar mijn familie regelmatig naartoe belt en iedereen is happy omdat het zo goedkoop is. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
pven schreef op 02 december 2002 @ 15:22:
Bel1649 is ook van Telediscount. Bij hen kan je, volgens bellen.com, wel online zien wat je hebt verbeld:

[...]

Voor 1ct per minuut naar Australië bellen lijkt te mooi om waar te zijn, maar het is echt waar; ik heb daar familie waar mijn familie regelmatig naartoe belt en iedereen is happy omdat het zo goedkoop is. :)
Maar deze is voor ook twee keer zo duur :'( is nog steeds goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Sorry voor het schoppen van een bejaard topic, meer ik ben benieuwd naar meer gebruikers ervaringen...

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 22:52

Smarron

The bend

Ik weet alleen dat Telediscount erg goed werkt (goedkoop dus). Met de anderen heb ik geen ervaring.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81220

En wat vinden jullie hier dan van:

Hallo! Ik heb een aantal maanden geleden contact gehad met jullie klantenservice, waar mij werd verteld dat bellen naar een 090x nummer 15ct per minuut kost, met daar bovenop de kosten van het mobiele service nummer. Hierdoor zou het voor mij mogelijk moeten zijn om voor 16ct per minuut naar Belgie te bellen, wat ik ook heb geprobeerd te doen. Echter nu ik de rekening onder ogen heb gekregen zie ik dat ik voor de 2:07 minuten dat ik heb gebeld in totaal 1 euro 12 heb moeten betalen. Hoe kan dit? Zouden jullie alles wat ik extra heb betaald (dus ook het andere gesprek, waar ik voor 1:07 minuut 57 cent heb betaald) willen vergoeden op de volgende factuur, of mij een goede uitleg kunnen geven voor de false inlichtingen.

Ik hoop snel van u te horen,

Met vriendelijke groet,

De reactie van o2:

Hartelijk dank voor jouw email aan O2.

Bellen naar een 090xx nummer kost inderdaad €0,15 plus de kosten die door de exploitant van het service nummer in rekening worden gebracht. De kosten voor bellen naar het service nummer liggen een de hand van mijn berekening rond de €0,25. Tel daar dan €0,15 bij op en vermenigvuldig dat met 4.24 minuten en dan kom je op een totaal bedrag van €1,71.

Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als je nog vragen en/of suggesties hebt, mail ons dan gerust.

Met vriendelijke groet,

O2 Customer Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
  • Laatst online: 27-04 11:23
Ik bel mijn vriendin O+ in Zwitserland sinds kort via telestunt (vast->vast), dit bevalt perfect!

Goede gesprekskwaliteit, en door de week (daltarief) 1,5Ect/min!!
Dit is zelfs goedkoper als KPN vast->vast buiten basistariefgebied!!
(Dal ma - vrij 19.00 - 08.00 2,01ct -- Bron: www.kpn.com)

En dan zelfs het starttarief van 3,5Ect is goedkoper dan de 5Ect die KPN rekent (buiten basistariefgebied)
En in het weekend betaal je zelfs maar 1Ect/min!!

IK begrijp eerlijk gezegd niet hoe dit mogelijk is; maar ik vindt het absoluut niet erg! Grote klasse van telestunt!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

edit:
IK ben overigens verder zelf op geen enkele manier verbonden met telestunt; noch krijg ik geld om ergens reclame voor te maken!!

[ Voor 12% gewijzigd door Foxfire op 19-03-2003 21:09 ]

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
FunFactory schreef op 07 January 2003 @ 19:38:
Sorry voor het schoppen van een bejaard topic, meer ik ben benieuwd naar meer gebruikers ervaringen...
Ik gebruik www.teledump.nl en het werkt goed, scheelt echt veel als je naar het buitenland moet bellen.
het enige minpunt vind ik dat soms de computer zegt dat het nummer in gesprek is terwijl je weet dat dat niet zo is. Als je dan ophangt en het opnieuw probeert werkt het wel :). Maar voor mij weegt dit zeker op tegen de enorme kosten besparingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46131

Jah, heb er op het werk vaker mee gebeld. daar mocht je niet naar het buitenland bellen.
en op deze manier bel je gewoon een nederlands nummer dus kom je door de huis centrale heen.

werkte best goed. heb wel niet verder als België gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:47

Garyu

WW

Het ziet er in ieder geval goed uit. Ga binnenkort een tijd naar het buitenland, moet ik dit maar ff onder de aandacht brengen van alle vriendjes en vriendinnetjes die zeer goedkoop willen bellen.. :). Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 22-06-2003 12:09 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

houd er rekenig mee dat de prijzen soms op en neer gaan, en daarmee het inbelnummer

nou zul je wel een goedkopere kunnen bellen meet een "duur" inbelnummer
maar anders om dus echt niet .. dan moeten ze van tijd tot tijd even controleren op internet .
(als het niet werkt of ze zijn michien weer wat goedkoper geworden .. scheelt weer geld)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53512

hoe zit het nou met teledump en een KPN belbudget abo?

ik heb hele tegenstrijdige verhalen gehoord, van zowel de KPN als Teledump zelf. Zo zegt de KPN servicedesk dat je kunt bellen met een belbudget abo zonder extra kosten (aka, gelijk aan belbasis) en roepen ze in de KPN winkels dat je extra moet betalen (wellicht logisch, aangezien ze liever belbasis dan belbudget verkopen).

Op de teledump site staat vervolgens weer dat je gewoon kunt bellen met een belbasis abo, maar na een mail van mijn kant kreeg ik als antwoord dat het NIET kon (hoezo wazig bedrijf) ...

samenvattend, ik heb nu een belbudget abo, en kan WEL bellen via teledump, maar ik weet dus echt niet meer of het wel of niet meer kost dan wanneer ik met een belbasis zou bellen. iemand misschien ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het BelBudget abonnement heeft de volgende beperkingen:
> U kunt geen VoordeelNummers opgeven
> U kunt niet bellen via een andere aanbieder; dus Carrier Select en
Carrier Pre Selection werken niet met een BelBudget abonnement
> Heeft u een abonnement bij KPN en u wilt daarnaast een extra abonnement
dan kan dit geen BelBudget abonnement zijn
> U kunt geen BelBudget abonnement op een ISDN aansluiting aanvragen

de kosten schelen naar verhouding zoveel dat het waarchijnlijk niet meer uitmaakt met wat voor abbo je belt
(aangezien men ook nog eens wettelijk verplicht is om het tarief te melden lijkt het me niet dat de ptt die zomaar mag veranderen)

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 04-11-2003 22:28 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2024
ik bel altijd naar suriname en usa met telediscount.
werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17128

Wat is hier goedkoop aan, heel normaal, ik bel vanuit australlie naar nederland voor 1,9 cent omgerekent naar euro is 1,1 cent per minuut.
pven schreef op 02 december 2002 @ 15:22:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17251

Anoniem: 17128 schreef op 05 november 2003 @ 08:21:
Wat is hier goedkoop aan, heel normaal, ik bel vanuit australlie naar nederland voor 1,9 cent omgerekent naar euro is 1,1 cent per minuut.

[...]
Welke provider gebruik jij dan om naar nederland te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7266

Een overzicht van de goedkoopste aanbieders naar de vs vind je hier:
www.ikbeneenspammertje.nl

[ Voor 38% gewijzigd door intoxicated op 12-05-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topics kicken om te spammen is not done, check zo je mail.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.