[Asus A7V333] Dood?

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:29
Ik heb hier een Asus A7V333 bordje, met een geunlockte XP2200+ erop met de manier van unlocken heb ik het dunne koperdraadje IN me socket leggen.
Nu wil ik hem vanochtend aanzetten en hij doet dus compleet nix, ik kijken naar het moederbord of het groene lampje brand wat betekent dat ie stroom krijgt, ik stekker eruit en weer erin, nix.
Ik denk misschien me voeding stuk: op andere pc aangesloten pc start prima, nog eens aangesloten op me Asus A7V333 en er gebeurd nix, ik denk misschien schakelaartje stuk.
Handmatig aanztten, door middel van een schroevendraaier tussen de 2 pinnetjes voor een halve seconde en hij zou moeten booten, gebeurd nix.
Het lampje brand dus echter wel ik snap er nix van?
Mocht het komen door me geunlockte processor, dan zou in ieder geval mijn voeding fan moeten gaan draaien als ik de powerswitch indruk, ook die doet dus compleet nix.
HELP PLZ :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een voeding dat niks doet duidt op kortsluiting ergens..
Heb je de CPU/koperdraadje uberhaupt wel gecheckt?

• GeeMoney
De voeding draait dus wel op een andere pc, hier heeft ie geen problemen ook is dus echt alles uit me kast qua andere hardware behalve voeding/mobo en processor.
Mocht eht aan mijn proc/unlock methode leggen meot mijn fan van mijn voeding toch wel gaan draaien?
Ik heb er zon 1,5 uur over gedaan dat rotdraadje in me socket te krijgen, graag verwijder ik deze ook pas als laatste reddignsmiddel :D
Denk je dat ik de unlock methode er even uit meot halen?

• GeeMoney
Unlock methode verwijderd uit de socket, ook dit mocht neit baten :(
Mobo doet nog steeds nix, en toch brand het lampje keurig op me mobo .

• GeeMoney
Oplossing voor dit probleem:

Ik pakte mijn schoen en deed deze aan (maat 43) en Stampte zo hard mogelijk op dit bord :(
Voordelen: geen vastlopers meer
Nadelen: Bord boot nog steeds niet :D en heb me oude bordje nu in gebruik :)

Bord was zo dood als een pier dus ja dan maakt het allemaal nix meer uit he.
Koelraampies en dergelijke heb ik er wel afgesloopt en op me oude bordje dus geplakt, SPDIF en dergelijke uitgangetjes ook bewaard altijd makkelijk.

Bord deed compleet nix meer.

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-07 16:06
Als je je soldeer puntjes netjes had weggewerkt, had je gewoon aanspraak kunnen maken op je garantie. Wat... een jaar is ?

• GeeMoney
MikevanEngelen schreef op 01 December 2002 @ 11:44:
Als je je soldeer puntjes netjes had weggewerkt, had je gewoon aanspraak kunnen maken op je garantie. Wat... een jaar is ?
Zonder bonnetje/serienummer.
Ik was naar de winkel geweest en die kon me niet verder helpen, geen garantie nix zeiden ze.
Ook merk ik trouwens dus DIK stabiliteitsverschil die A7V333 is toch maar zwaar kl*te in vergelijking tot de Asus A7A266 die ik nu maar tijdelijk gebruik.
Ben niet zo gek van de A7V333 zeg maar :)
Mijn broer heeft dus de A7V333 ook en met zelfde processor/geheugen is ook de processor veel lager te klokken als op mijn A7A266, en ook had de A7V333 wat IRQ problemen bij mij ivm onboard sound waar ik niet om gevraagd had en ja ik had deze uitgeschakeld, maakte echter nix uit.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 01-12-2002 11:48 ]

Pagina: 1