Op de HCC heb ik een Intel P42.53 @ 2.60 en een Gigabyte GA-8PE667 gekocht. Als koelprut heb ik AS3 gebruikt, en keurig zoals dat op de site beschreven staat. Nu blijkt tot mijn grote verbazing dat met de standaard boxed koeler de proc niet warmer wordt dan 36oC Idle en 43oC stressed (burn-in Sandra
). Ik heb deze waarde gevonden in de Bios en met Easytune, Sandra en MBM.
Ik had al een Zalman CNPS 6500B-Cu klaarliggen, dus die er opgezet (wat gaat dat trouwens kinderlijk eenvoudig in vergelijking met die krengen die op m'n AMD TB1400 zaten!!
) En dit prachtige blokje blaast hem naar 32oC Idle en 41oC stressed op 2000rpm (aardig stil).
De kamertemperatuur is 22oC en m'n mobo temp geeft 25oC aan.
Ik vraag me af of deze waarden kloppen, ik ben temps gewent van rond de 48oC van m'n AMD TB1200@1450. Dus deze temps zijn heel vreemd voor me. Ik wist dat Intel een stuk koeler was door het grotere core-oppervlak, maar zoveel koeler?? Iemand ervaring mee?
Ik had al een Zalman CNPS 6500B-Cu klaarliggen, dus die er opgezet (wat gaat dat trouwens kinderlijk eenvoudig in vergelijking met die krengen die op m'n AMD TB1400 zaten!!
Ik vraag me af of deze waarden kloppen, ik ben temps gewent van rond de 48oC van m'n AMD TB1200@1450. Dus deze temps zijn heel vreemd voor me. Ik wist dat Intel een stuk koeler was door het grotere core-oppervlak, maar zoveel koeler?? Iemand ervaring mee?