[SM reader] Dane-Elec zMate probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:45

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb vanmiddag een smartmedia kaartlezertje gekocht (een kennis had de usbkabel van m'n camera weggegooid :X), maar het wil even niet werken.

Ik plugde het ding netjes in de USB-poort, win2k (pro, sp3) begint te pruttelen en zeurt om drivers, goed, cd erin, en geinstalleerd.
Ik heb een mooie j:, en er staat een 'unplug hardware' icoontje in m'n taskbar.
Mooi, dus ik stop er een smartmedia kaartje in (lekker duidelijk trouwens, maar ze moeten op z'n kop. Dat staat dus niet op het apparaat, maar gelukkig wel ergens op de cd in de handleiding (alleen tekst)).
en dubbelklik op j:.

Dan krijg ik een venstertje 'Please insert a disk in drive j:'.. maar er zit er dus al een in.
Kaartje eruit, opnieuw erin, niets. Ander kaartje (2x), ook niets. Toch maar een keer met de chipjes naar boven.. ook niets.

Goed, dan maar nieuwe drivers. Daar krijg ik eerst de foutmelding 'cannot find "eusm.inf"', maar die blijkt gewoon verkeerd benoemd te zijn (op de cd overigens ook), en na rename van eusdsm.inf naar eusm.inf werkt het wel. (klopt het trouwens dat dat sd wat ik weggehaald had voor secure digital kaartjes staat? Lekker wazig).

Rebooten (dat hoort IMO helemaal niet bij plugnplay usb hardware, maar goed), en ja hoor, het werkt nog steeds niet.
Bij een poging het programma wat ik blijkbaar met de drivers mee had geinstalleerd te starten krijg ik een spontane reboot.

Ik ben een beetje ten einde raad.. Natuurlijk kan het ding stuk zijn, maar ik kan nu de helpdesk van Informatique niet meer bellen :/.

Heeft iemand een oplossing? (sorry voor de lap tekst, maar ik heb zo iig alles verteld wat ik heb gedaan..)

Bij voorbaat dank :)
Tarin

[edit]

Ik heb hem ook ff op een andere pc, onder win98, geprobeerd, daar had ik het zelfde probleem ('kan het e:\ niet lezen: het apparaat is niet klaar'). Ik vrees dat het een DOA is :'(

[edit]

Hij is idd dood.. maandag heb ik een nuwe en kan ik weer naar hartelust foto's overplaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tarin op 30-11-2002 18:55 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN