Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies
Is je receiver los op de seriële poort aangesloten? Kijk dan eens naar externe hulpprogramma's als WinLIRC.
|_____vakje______|
ja oke, maar ik wil eigenlijk zelf zon progje maken
en ja die reciever zit gewoon op COM2 aangesloten
en ja die reciever zit gewoon op COM2 aangesloten
[ Voor 35% gewijzigd door Sjakskus op 30-11-2002 10:47 ]
als je alles zelf wilt doen is VB daar niet de meest ideale taal voor. Die is makkelijk met GUI progjes, maar er zelf libraries in schrijven?
Waarom niet? Je hebt in principe alleen een appje nodig die naar incoming data luistert op de com port en dat zou je via de mscomm control kunnen doen.
Aan de hand van de data die je binnenkrijgt moet je bepaalde acties gaan uitvoeren. Je moet alleen ergens een tabelletje hebben met de codes die doorgegeven worden voor elke knop.
Aan de hand van de data die je binnenkrijgt moet je bepaalde acties gaan uitvoeren. Je moet alleen ergens een tabelletje hebben met de codes die doorgegeven worden voor elke knop.
It’s nice to be important but it’s more important to be nice
Verwijderd
leuk alleen sluit je 't ding niet aan op de datapin van je seriele port maar op de DCD (Data Carrier Detect) en RTS (Request to send) pins, denk niet dat die makkelijk uit te lezen zijn met dat mscomm control, is vroeger wel es 'n topic over geweest over het uitlezen van dit soort pinnen, zoek die es na?
Zoek eens met google, ik heb er een paar maanden geleden wel eens een programma voor gevonden waar geloof ik ook de source code bij zat. Dan kun je je hele afstandsbediening instellen. Helaas ben ik zelf de link en het proggie kwijt geraakt, maar als je ff zoekt moet je het best kunnen vinden
Was te nieuwsgierig en ben zelf toch maar ff aan het zoeken gegaan:
http://j.totain.free.fr/index-en.html
http://j.totain.free.fr/index-en.html
Wow, inclusief source code voor Delphi :9~! Dit ziet eruit als een fantastisch begin om je eigen programma te maken. Ik heb de code eens goed zitten besturen en ben tot de volgende conclusie gekomen. Alles wat het doet is het tekstbestandje remote.cfg configureren, dat met behulp van een ander programma, BoogerSoft PCTV Remote, de eigenlijke communicatie met de afstandsbediening doet.
Je hebt dus helemaal geen gezeur om die afstandsbediening aan te sturen of uit te lezen, maar hoeft alleen maar het tekstbestand aan te passen. Dat kan prima vanuit Visual Basic
, dus bestudeer de Delphi broncode maar eens goed. Kijk vooral naar RemCFGio.pas en RemCFGini.pas, die je gewoon in WordPad kun openen.
Je hebt dus helemaal geen gezeur om die afstandsbediening aan te sturen of uit te lezen, maar hoeft alleen maar het tekstbestand aan te passen. Dat kan prima vanuit Visual Basic
Een goede grap mag vrienden kosten.
jullie zijn geweldig
ik ga zo aan de slag
ik ga zo aan de slag
Pagina: 1