[XP] Toegang geweigerd tot eigen bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
1. Ik heb gezocht met Google (kon niets vinden)
2. Gezocht op GoT kon ook niets vinden hierover
3. Ik heb bij Microsoft gezocht, helaas....

Ik heb op mijn werk Windows 2000 Pro draaien. Nu had ik al mijn mp3's meegenomen naar mijn werk. Na het delen van mijn mp3's gingen wel veel mensen downloaden en draaien, toen heb ik tijdelijk de map afgesloten (dus niet meer gedeeld).

Nu wilde ik toen wat mp3's afspelen. Maar winamp gaf maar bij een paar de tijd aan en ook die kon ik spelen. Toen ik in mijn mp3 map wilde kijken kreeg ik "Toegang geweigerd".

Nu heb ik deze mp3's meegenomen naar huis waar ik Windows XP Pro draai, dus dacht wel aan te kunnen nemen het hiermee op te lossen. Door de map weer te delen en alle rechten te geven kan ik nu 80% van mijn mp3's weer gebruiken.

De rest wil niet afspelen met:
- Winamp : "Wacht even, gaat dan door naar volgende nummer"
- Windows Media Player 7.1: "Foutmelding: "Indeling niet ondersteund""
- Creative Audigy Playcentre: "Geeft foutmeldingsvenster zonder tekst en loopt vast"

Hoe kan ik alle rechten weer terug krijgen en zorgen dat alles weer draait, bestaat hier een truuk voor of is hier een programma voor? De bestanden werkte voor deze problemen allemaal...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
take ownership geprobeerd?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

take ownership bij security.
zit bij eigenschappen van mappen/bestanden.

[edit]
en ik ben te laat ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Vae Victis op 29-11-2002 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik zie "Take Ownership" niet staan. Dus dat wordt moeilijk klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

staat het niet willen draaien van sommige MP3's niet los van het toegangsprobleem?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Nee, want om mp3's te draaien heb je toegang nodig tot de bestanden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is wel NTFS? WOS FAQ: Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP? en dan take ownership :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Je bent een admin neem ik aan? Dan kan je de eigenaar worden (= ownership). Selecteer je mp3-map(pen), ga naar de eigenschappen (=properties), ga naar beveiliging (=security), ga naar geavanceerd (=advanced), klik op eigenaar (=owner), klik op je eigen naam en op okay.

Zorg er dan ook voor dat je de machtigingen laat doorwerken op de hele map. Anders zal het imho nog weinig zin hebben.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Dit probleem heb ik ook gehad. M'n pc (xp) in m'n studiootje kon maar 30% van alle mp3's lezen van de pc (xp) in de huiskamer.

Uiteindelijk heb alle bestanden gemoved naar een andere niet gesharede dir en vervolgens weer terug gekopieerd. Gekloot met rechten en dergelijke hielp niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekloot met dergelijke werken wel degelijk, anders is er iets anders fundementeels aan de hand. (logisch of technisch) Bij XP ga je naar properties, security en dan advanced, tabblad owner en aanpassen die hap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had er geen user een virus , dat MP3s de nek om draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vegterb schreef op 29 November 2002 @ 20:26:
Ik zie "Take Ownership" niet staan. Dus dat wordt moeilijk klikken

Kan me niet voorstellen dat je dat niet bent tegengekomen tijdens:
2. Gezocht op GoT kon ook niets vinden hierover
Dat is nl. een van de eerste dingen die meestal wordt voorgesteld met rechtenissues.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1