Speedtouch adsl modem problemen

Pagina: 1
Acties:

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb een probleem met mijn adsl moden. Speedtouch 330 usb. Als ik alles installeer onder WinXP en dan het modem aansluit krijg ik de melding dat het modem is geinstalleerd en daarna: "The device cannot start Code: 10". Ik heb al gebeld met de "helpdesk" van KPN en die vertelde mij doodleuk dat het modem niet werkt op de chipset die ik gebruik. Op de vraag waarom hij het op al mijn drie pc's het niet doet die allemaal een andere chipset (via, ali en sis) hebben wisten ze geen antwoord dan: u moet een ethernet modem kopen.

Ik ben niet van plan om 200 euro meer uit te geven aan een ethernet modem en ik wil dit graag aan de praat krijgen. Ik heb de nieuwste drivers van alcatel geinstalleerd en dit werkte ook niet. Iemand misschien een idee. _/-\o_ :?

Verwijderd

opmerking van kpn is gewoon gezeik code 10 is een irq probleem

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ten eerste hoort ie beter thuis in [IT] denk ik, maargoed...

Welke chipset heb je? Het is namelijk vrij algemeen bekend dat de usb modems van alcatel niet echt lekker werken met via chipsets...

Verwijderd

niet alleen welke chipset. je vertelt niet eens wat voor modem het dan WEL is.. een USB-modem waarschijnlijk, of niet..?

Verwijderd

je moet de probleemoplosser op mxstream.nl eens proberen. die is best goed. ik heb zelf trouwens de isdn versie van de alcatel speedtouch usb en die geeft nooit problemen met windows xp en een intel chipset

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 20:09:
niet alleen welke chipset. je vertelt niet eens wat voor modem het dan WEL is.. een USB-modem waarschijnlijk, of niet..?
Dat zegt ie in zijn beginpost al ;)
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 20:29:
je moet de probleemoplosser op mxstream.nl eens proberen. die is best goed. ik heb zelf trouwens de isdn versie van de alcatel speedtouch usb en die geeft nooit problemen met windows xp en een intel chipset
Intel chipsets gaan zowiezo wel goed met die modems meen ik, het probleem zit hem voornamelijk in Via chipsets, hoe het met SiS en Ali zit weet ik niet...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> IT
Pagina: 1