Is er nou verschil en zo ja, wat is beter. USB/PS2

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 10:44
Zie topictitel, ik zou zeggen van mjah wat beter werkt bij jezelf is hetgene
wat beter is. Maar is er technisch het ene nog beter dan het ander?
'k kan bijvoorbeeld bij PS2 de refresh rate op 200 Hz zetten. Al weet ik niet
of je daar veel aan merkt, maar gewoon voor het gevoel dat je alles zo goed
mogelijk hebt ingesteld :P

Dus zou er iets beter (horen) te werken dan het ander?

Verwijderd

het gaat dus over je muis ;)

Neuh, het werkt allebei even goed. Aleen bij je toetsenbord is usb nog wel eens handig, als je er een usb hub in hebt zitten.
Maar in dos doet je USB muis / tobo het weer niet, dus ik geef de voorkeur aan ps/2

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 10:44
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 20:18:

Neuh, het werkt allebei even goed. Aleen bij je toetsenbord is usb nog wel eens handig, als je er een usb hub in hebt zitten.
Maar in dos doet je USB muis / tobo het weer niet, dus ik geef de voorkeur aan ps/2
ohw, oops :P Het ging idd over me muis :).
Maar thanks iig

Verwijderd

idd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 20:26 . Reden: was bedoeld voor bemeshday ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 20:18:

Veel biossen geven je de mogelijkheid om legacy support aan te zetten waarna ze het vaak wel doen in DOS. Ik weet niet hoe goed dat werkt want ik heb 2 muizen aan m'n PC hangen dus het werkt gewoon altijd (1x USB en 1x COM).
Nou vind ik wel dat je die PS2 poorten toch hebt dus gebruik ik ze persoonlijk het liefst ook maar ;)

Wat "beter" is hangt af van waarvoor je het wil gebruiken. PS2 werkt niet beter of slechter dan USB voor je keyboard/muis. Die gebruiken toch niet zoveel bandbreedte.

Saved by the buoyancy of citrus

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb ook liever ps2 omdat je dan de refresh rate op 200 hz kan zetten en zoals ByMeSDy al zei, ook geen gekloot in dos :)

Verwijderd

Cyphax schreef op 29 november 2002 @ 20:26:
[...]

Veel biossen geven je de mogelijkheid om legacy support aan te zetten waarna ze het vaak wel doen in DOS. Ik weet niet hoe goed dat werkt want ik heb 2 muizen aan m'n PC hangen dus het werkt gewoon altijd (1x USB en 1x COM).
Nou vind ik wel dat je die PS2 poorten toch hebt dus gebruik ik ze persoonlijk het liefst ook maar ;)

Wat "beter" is hangt af van waarvoor je het wil gebruiken. PS2 werkt niet beter of slechter dan USB voor je keyboard/muis. Die gebruiken toch niet zoveel bandbreedte.
klopt, maar dat is vragen om een irq conflict met je geluidskaart

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eigenlijk zou je zelf wel kunnen kiezen of je nou PS/2 neemt of USB. Met USB zit je soms te stoeien omdat het niet werkt in een ander OS bijvoorbeeld, met PS/2 werkt het vrijwel altijd (en ook al heb je legacy USB keyboard aan staan, ik kreeg in Linux niet direct USB-keyboard support).

USB poorten kunnen wat meer doorvoeren, dat is wel bekend. Neem bijvoorbeeld een MouseMan dual optical, die werkt maar 'half' op PS/2 en op USB werkt 'ie helemaal (dpi zut). Heb je een gewoon simpel muisje werkt het in feite niks uit. Mijn toetsenbord reageert trouwens ook _net_ iets sneller op USB, maar dat zal vast ook wel hardware-afhankelijk zijn. :)
Pagina: 1