Toon posts:

western digital stuk, winkel geeft geen garantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een western digital 40 gig met 7200 toeren en 2 mb cache.
Deze heb ik 5 maanden geleden gekocht bij een winkel voor 110 euro.

Een paar weken terug deed ik format c: en wilde ik windows 2000 er opnieuw opzetten maar na verifying pool data doet de pc niks meer.

Ik andere ossen er proberen op te zetten maar allemaal deden ze het niet. Een vriend van mij keek er naar en dacht dat de Mater Boot Record kapot was.

Affijn ik balen en ik stopte maar tijdelijk een 4,3 gig erin om windows op te zetten en die 40 gig als slave schijf. Dit werkt goed maar niet snel natuurlijk. Nu vroeg ik vanavond (koopavond) aan de winkel of ik hem onder garantie kon brengen.

de man zei: "als het een softwarematig probleem is dan heb je geen garantie en ik denk dat dit hierzo het geval is"

Nu komt het frapante: 4 maanden geleden zei ik tegen een andere vriend van mij: koop de hd 40 gig WD die is goed, de vriend kocht hem en die had 1 maand terug precies hetzelfde probleem als ik en HIJ MOEST BETALEN! 15 euro om precies te
zijn

Die andere vriend van mij (die van master boot record) zeg dat ik gewoon garantie heb.

Bij de aanschaf heeft de winkel nooit bijgezegt dat garantie bijna onmmogelijk is hier want het lijkt mij dat er juist software op HD's gaan en het is altijd goed gegaan, volgens mij wordt ik AFGEZET!
Wat vinden jullie?

(edit: ik ben per ongeluk ingelogd onder brutus-hercules (dat is de vriend van mij die 15 euro heeft betaald) ikzelf ben BLINK182GASSIE

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 19:39 ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer je MBR eerst eens te maken, ff booten met cd --> reparen kiezen --> fixmbr

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Dan moet die man je uitleggen wat je dan verkeerd gedaan hebt. Eerst wilde het er wel op, nu niet, terwijl je gewoon geformatteerd hebt? Dan is het niks softwarematigs, garantie heb je dus. Als je dus geen goede uitleg krijgt, gewoon garantie blijven claimen.

Verwijderd

Topicstarter
dank je hier schiet ik al een hoop mee op, nog meer mensen die het met me eens zijn?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 19:40

lordsnow

I know nothing

Tuurlijk kan dat software matig... 't klinkt gewoon dat je je FAT tables of iets dergelijks verneukt hebt.

Heb je je schijf al getest met het tooltje van Western Digital?? 'k zou dat eerst maar 's doen voor ik ging gillen dat de schijf kapot is.

Wat je ook nog kan doen:

1. "kapotte" HD als primary master in je PC

2. Booten met een floppy waar DEBUG op staat

3. Run DEBUG

4. type de volgende commandos:

f 9000:0 200 0

a

mov dx,9000
mov es,dx
xor bx,bx
mov cx,0001
mov dx,0080
mov ax,0301
int 13
int 20

<Enter>

g

q

Wat dat allemaal doet is een stukje geheugen vullen met 0'en. Daarna wordt een stukje code geschreven wat die nullen naar het begin van je HD kopieert. De code wordt geRun'ed met "g", en als laatste quit je DEBUG met "q".

Daarna zou de HD 't weer gewoon moeten doen.

Toch maar even een edit om dit toe te voegen: deze procedure wist de begin van je HD. Je begint daarne dus echt met een schone lei.

[ Voor 13% gewijzigd door lordsnow op 29-11-2002 19:57 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 19:40

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 19:46:
dank je hier schiet ik al een hoop mee op, nog meer mensen die het met me eens zijn?
Nee, niet echt.

't kan wel zo zijn dat je HD kapot is, maar het bewijs daarvoor is zeer zeker nog niet geleverd.

Wordt de HD wel gezien door het BIOS?

Verwijderd

Fdisk/mbr ?

Verwijderd

Download anders eerst even de hd tool van Western Digital zelf:

http://support.wdc.com/dlg/facts.asp

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
ik denk dat die winkel uren rekent voor het fixen van die partities (indien de schijf niet fysiek stuk is) je kunt met het bovenstaande tooltje checken of je harddisk daadwerkelijk kapot is. Is dit het geval dan kun je gewoon (tot 2 jaar wettelijk verplicht!) garantie claimen bij de winkel

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• iets
  • Laatst online: 20:27
ff een beetje offtopic:
ik heb een WD 40 GB@5400 RPM alleen die is waarschijlijk door een voedings probleem kapot gegaan ;(. Alleen nu ben ik het bonnetje kwijt |:( (destijds aan mijn pa gegeven) en nu zei iemand op school dat ik gewoon contact op kon Western om een nieuwe HD te claimen.
Kan dat ook :?

tvw

• Tittysmack
  • Laatst online: 25-03 14:26

Tittysmack

"no comment"

Je hebt 2 maande garantie op alle hardware die je koopt. De winkel moet je dus garantie geven. Als ze dan als nog weigeren, moet je gewoon net zo lang zeiken en in die winkel blijven staan tot je je geld terug hebt.

Ik had dit bij 'Powerline'met mijn US Blaster 5.1 set. Had ik opgeblazen, slechte kwaliteit gewoon. Zij wilden geen geld terug geven, alleen een tegoedbon. Nou steek die bin maar lekker in je *****

Na 2 uur heb ik toch mooi me geld gekregen :P

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Verwijderd

ShotGun schreef op 29 November 2002 @ 21:28:
ff een beetje offtopic:
ik heb een WD 40 GB@5400 RPM alleen die is waarschijlijk door een voedings probleem kapot gegaan ;(. Alleen nu ben ik het bonnetje kwijt |:( (destijds aan mijn pa gegeven) en nu zei iemand op school dat ik gewoon contact op kon Western om een nieuwe HD te claimen.
Je vindt meer op:

http://support.wdc.com/warranty/selection.asp?custtype=END

[edit: quotje vergeten]

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 21:35 ]

Verwijderd

Ja gewoon rma aanvragen via de website van WD.
Ik heb het dit jaar nog gedaan met een ibm 60gxp.
Ik was de aankoopbon van deze ook kwijt. Bij IBM duurt dat zo'n 4 weken.
Ze kijken gewoon naar het serie nr en zo schatten ze de leeftijd in van je hd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ShotGun schreef op 29 november 2002 @ 21:28:
ff een beetje offtopic:
ja dat kan, op de website van WD kun je een warranty formulier invullen, vervolgens moet je je schijf opsturen (Vervoerskosten voor het opsturen naar WD toe moet je wel zelf betalen)

na een paar weken komt er een postbode langs met een nieuwe hd..

A wise man's life is based around fuck you

• iets
  • Laatst online: 20:27
woei _/-\o_ @ alle reacties

tvw

Verwijderd

Topicstarter
hij herkend de hd in de bios natuurlijk, ik draai em toch lekker als slave???!! :), alleen hij hikt als je er een os op wil zetten, dat is juist raar (ik ga er zondag naar kijken)

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Effe voor Shotgun en Brutus:

Als je er op de website niet uitkomt, moet je even met de helpdesk bellen van WD. Die is echt goed, heb ik ook eens moeten doen. Je wordt vriendelijk geholpen en ze blijven aan de lijn net zolang tot je op de juiste plek op de site bent aangekomen.

Voorts kun je on-line je garantie checken. Je moet je serienummer invoeren en daar kijken ze of je nog wel (en hoe lang dus nog) of geen garantie meer hebt.

Ik heb ooit eens een 30 GB 5400 rmp terug gestuurd en ik had voor f29 (ja guldens ja,) een nieuwe HDD. Je betaald dan namelijk alleen de verzendkosten. Ik kreeg een compleet nieuwe HDD, keurig nog in folie. Duidelijk geen gebruikte die gerepareerd was (kun je weer checken met die garantie e.d., maar hij zag er ook wel heel keurig uit.)

Gewoon je tijd nemen en doen. Uiteraard wel nadat je eerst dat DEBUG proggie van WD gebruikt hebt. Suc6 beide.

I think, therefor I am.....I think.

Pagina: 1