html binnen php-tags

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?

if ($menu == kletskoek)
    {
        echo "<FONT STYLE='color: #FF0000'>kletskoek</FONT><BR><BR>";
    }

else
    {
        echo "Ongeldige keuze..." ;
    }

?>

Bovenstaande heb ik al... Okay, JOY. Maar nu wil ik eigenlijk het php SLUITEN na die echo, om dan gewoon m'n html te kunnen typen (zonder met dubbele quotjes etc. rekening te hoeven houden)... En daarna de de php weer OPENEN om ook die echo weer te sluiten...

Ik heb in de php-manual van php.net zitten kijken, maar 'k zal er vast overheen gekeken hebben...

Gooi er maar een slotje op als dit een domme vraag is, if not: what should I do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik kan het nu even niet proberen, maar kan je niet gewoon je quotes open laten op meerdere lijnen?
echo "<HTML>
blabla
bla
</HTML>"

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Laatst online: 04-10-2024
code:
1
2
3
4
echo "<HTML>
blabla
bla
</HTML>"

Dat kan ja, maar dan moet je constant oppassen met het gebruik van 'rare' tekens, zoals dubbelje quotjes (de "). Daarom wil ik zeg maar "uit" de php en dan m'n html-verhaaltje doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

if ($menu == kletskoek)
    {
    }

else
    { 
 ?>

Hier uw html?

<?php
    }

?>

:?

[ Voor 42% gewijzigd door Erkens op 29-11-2002 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Galoptic schreef op 29 november 2002 @ 19:44:
code:
1
2
3
4
echo "<HTML>
blabla
bla
</HTML>"
Is concateneren geen optie? :

PHP:
1
2
3
4
echo "<HTML>".
blabla".
bla".
</HTML>"

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:47

Knutselsmurf

LED's make things better

Erkens schreef op 29 november 2002 @ 19:44:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

if ($menu == kletskoek)
    {
    }

else
    { 
 ?>

Hier uw html?

<?php
    }

?>

:?
Volgens mij is dit idd wat hij bedoeld en het kan idd.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

if ($menu == kletskoek)
    {
?>
<FONT STYLE='color: #FF0000'>kletskoek</FONT>
<BR>
<BR>
<?php
    }

else
    { 
 ?>

Hier uw html?

<?php
    }

?>

Is gewoon geldig. De vraag is echter of je dit wilt, omdat je fouten heel snel in de hand speelt. Beter kun je, zoals eerder gesuggereerd, je ge-echoode string over meerdere regels uitsmeren.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
echo"
    <TABLE>
         <TR>
             <TD>blaat</TD>
             <TD>nog meer blaat</TD>
         </TR>
    </TABLE>";

Zoiets dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Knutselsmurf op 29-11-2002 19:53 . Reden: error on line 7 ]

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

om de reeks nog even compleet te maken, dit is ook werkende code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$de_tekst = "Koeien, bwerp";

$de_html = <<<HTML
<TABLE STYLE="width: 150px">
  <TR>
    <TD COLSPAN="2" STYLE="font-size: 10pt">$de_tekst</TD>
  </TR>
</TABLE>
HTML;

echo $de_html;

• ipv HTML kan je ook wat anders neerzetten, als de eerste en de laatste maar hetzelfde zijn
• de afsluit-tag moet aan het begin van de regel staan

[ Voor 34% gewijzigd door thomaske op 29-11-2002 20:20 . Reden: parse error ]

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 14:09

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ja, dat kan, maar volgens mij is het nog altijd de bedoeling om php te embedden in html en niet andersom. Ik ben andersom begonnen, maar wat je dan krijg (en ook in bovenstaande post ziet) is dat kleur-herkenning nergens meer over gaat. Alle html is immers rood omdat het binnen een echo staat.

Je kan dus veel beter (zoals ook hier boven staat):
PHP:
1
2
3
<? php code ?>
html 
<? php code ?>

Het is overzichtelijker... tenminste.. in de meeste gevallen :)
---
de afsluit-tag moet aan het begin van de regel staan
Niet echt... je kunt ook binnen je html even snel een php-variabele gebruiken met
<?=$blaat?>. Daarbij staan zowel begin- als eindtag ergens halverwege een zin :)

[ Voor 22% gewijzigd door Kaastosti op 29-11-2002 20:21 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

Kaastosti schreef op 29 november 2002 @ 20:20:
Ja, dat kan, maar volgens mij is het nog altijd de bedoeling om php te embedden in html en niet andersom. Ik ben andersom begonnen, maar wat je dan krijg (en ook in bovenstaande post ziet) is dat kleur-herkenning nergens meer over gaat. Alle html is immers rood omdat het binnen een echo staat.
Dat vind ik nu niet echt een sterk argument, en wat je in wat wilt embedden mag je ook helemaal zelf weten, niemand die je oplegt wat wel/niet mag of wat beter/slechter is
Je kan dus veel beter (zoals ook hier boven staat):
PHP:
1
2
3
<? php code ?>
html 
<? php code ?>

Het is overzichtelijker...
Ligt eraan dus wat je wilt, als je de html-code in een variabele wilt hebben (om wat voor reden dan ook) dan vind ik mijn oplossing het makkelijkste en overzichtelijkste (geen quotes escapen!)
tenminste.. in de meeste gevallen :)
---

[...]

Niet echt... je kunt ook binnen je html even snel een php-variabele gebruiken met
<?=$blaat?>. Daarbij staan zowel begin- als eindtag ergens halverwege een zin :)
Met afsluit-tag bedoel ik 'HTML;' en die moet dus wel aan het begin van de regel!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 14:09

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ooooh zeg dat dan :P

Ik ben er van uit gegaan dat het om een document ging van gedeeltelijk php, gedeeltelijk html, en dan is het wel degelijk handiger om wel af te sluiten en opnieuw te openen. Ik ben het er mee eens dat als je even ergens een klein stukje html nodig hebt, je dat beter
binnen php kan doen met echo's.

Bij de meeste files (die ik gezien heb dan) heb je er echter wel profijt van alles netjes af te sluiten en opnieuw te beginnen. Zo ben je consequent bezig. Het is uiteraard zo dat smaken verschillen en iedereen z'n eigen methode heeft...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Kaastosti schreef op 29 November 2002 @ 20:20:Je kunt ook binnen je html even snel een php-variabele gebruiken met
True, maar daarvoor moet wel short_open_tags aan staan. Mocht je vervolgens onverhoopts je code moet verplaatsen naar een server waar dat uit staat, dan heb je een hoop werk om dit weer aan de praat te krijgen. Daar kreeg ik vorige week mee te maken, en als dat aan het eind van de dag gebeurt is dat geen pretje :)

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Mja, de discussie is dus
  • Gebruik PHP als taal die HTML genereert
  • PHP als Template taal die je binnen HTML kunt gebruiken
Beide zijn volledig legitieme wijzen PHP te gebruiken, maar m.i. moet je die 2 wel gescheiden houden. Deel A verwerkt data, Deel B output de zooi (imho 't liefst template-style).

't Is een kwestie van smaak

edit:
note aan de topicstarter: 't is dat er genoeg mensen zijn die dit (kennelijk) een interessant topic vinden, maar ei'k is dit ver onder de maat... 't Staat namelijk gewoon in de manual, en met een beetje proberen kom je een heel eind.

[ Voor 26% gewijzigd door drm op 29-11-2002 21:44 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1