Toon posts:

Compaq 2724 Repeater (Dual Hub)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Repeater op de HCC gekocht. Mij was verteld dat deze als hub te gebruiken is. Toen ik hem aan zette gingen alle ledjes branden.
Ik heb de handleiding doorgelezen en kom er niet uit hoe je hem in moet stellen (ftp://ftp.compaq.com/pub/...nce_guides/299440-001.pdf).
Iemand die het apparaat kent of mischien mij verder kan helpen?

Volgens de documentatie heb ik de Netelligent 2724 Dusl-speed Hubs.
Er zit geen compoort op (die compoort zit alleen op de 2824). Er zit ook geen Uplink Module in het uitbreidingsslot.

Toch moet 't mogelijk zijn deze in te stellen als hub.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:28

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Repeater = hub, het is een kwestie van smaak welke term je gebruikt.

Op zichzelf is er niets om in te stellen, de hub is "manageable", en heeft een "managed" hub (de 2824) nodig om gemanaged te worden. Met management kun je grapjes uithalen als :
- poorten naar 10 of 100 forceren;
- poorten disablen;
- statistiekjes over het netwerk-verkeer bekijken;
- hub(s) laten alarmeren bij wegvallende stations, veel fouten, enz.
Grappig, maar de hub zou ook zonder moeten werken.

Een paar hints :

Internal 10/100 switch disable
Deze zeker niet aanzetten. Een dual-speed hub zoals dit ding bestaat intern feitelijk uit een 10 Mbps hub en een 100 Mbps hub, aan het ingeprikte kabeltje wordt "gevoeld" op welk van de 2 hubs de poort wordt geschakeld. Intern zijn die twee hubs met een switch (= bridge) schakeling verbonden, en dat wil je niet disablen (anders heb je geen verkeer tussen 10 Mbps en 100 Mbps stations).

UNM/MAN
Op "UNM" zetten, anders "erf" je mogelijke problemen van de tijd dat het ding ooit in een stack met een 2824 zat.

Table 1-1 op pag. 1-7 van het document geeft een overzicht van alle LEDjes.
Als die allemaal oplichten en nooit meer uitgaan, blijft de hub in zijn POST hangen, wat wel neerkomt op een dooie hub.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large