Ik kan de multiplier niet veranderen in m'n bios, dus wil het doen door de L3 bruggetjes aan te passen, maar hoe kan ik bruggetje weghalen? Is dat te doen met een mesje of met een dremel? IK kon het niet vinden op internet, omdat bijna altijd de L1 bruggetjes worden aangestreept met potlood en dan naar de bios...
Je moet bij Durons (met een Spitfire core) toch de L1 bruggetjes met elkaar verbinden dmv potloodstrepen? Waarom wil je dan de L3 bruggen weghalen?
Je leest m'n verhaal niet, als je de L1 bruggen verbind kun je de multiplier in je bios op elke stand zetten, maar dat kan niet met mijn bios, dus ga ik de L3 bruggetjes aanpassen zodat ik de proc een andere multiplier kan geven. Ik zal de link nog even opzoeken
Verwijderd
Dat zegt hij net.. Zn MP wil hij veranderen.Rafe schreef op 29 November 2002 @ 19:11:
Je moet bij Durons (met een Spitfire core) toch de L1 bruggetjes met elkaar verbinden dmv potloodstrepen? Waarom wil je dan de L3 bruggen weghalen?
Het schijnt te kunnen met een batterij. Een dremel werkt ook idd, maar lijkt mij echt een priegelwerkje.
gevonden: http://www.beachlink.com/candjac/MultiCode.htm
Lees maar heeel goed door wat er op deze site, de oplossing voor iedereen die geen overclockbios heeft
Lees maar heeel goed door wat er op deze site, de oplossing voor iedereen die geen overclockbios heeft
je brand dan je bruggen door, ik dacht dat je iets van 9~12volt erop moest zettenVerwijderd schreef op 29 november 2002 @ 19:17:
Batterij? Blaas je het bruggetje er dan uit ofzo als je er stroom op zet
Verwijderd
Ja, hij krijgt een andere MPVerwijderd schreef op 29 November 2002 @ 19:29:
Heeft dat geen invloed op je CPU?
of met een diamanten kraspen, heb ik ook gebruikt 2x krassen en zon brugje is door
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Verwijderd
Dat doe je toch door de L1 bruggen te verbinden met een potloopstreep
of heb ik het nou mis. Maar als je dat doet zou hij het moeten doen.
hij kan het niet instellen met zn mobo dus moet het op zn proc, lezen!
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Verwijderd
Ik heb bij mijn oude TB de dremel gebruikt met een graveer ding.
Als je geen graveer ding hebt dan kan je ook gewoon een dun spijkertje erin klemmen, is precies hetzelfde.
Als je geen graveer ding hebt dan kan je ook gewoon een dun spijkertje erin klemmen, is precies hetzelfde.
Verwijderd
Die bruggetjes zijn groter als die van de 1800+ volgens mij hoor. En zo moeilijk is het echt niet.
Verwijderd
Ik heb het gedaan met m'n dremel. Gewoon het kleinste slijpschijfje erop, en vervolgens wegslijpen (wel een uur mee bezig geweest, damn wat een zenuw priegelwerk
). Let wel op: ik kon het niet meer met potlood met elkaar verbinden, dus ik heb een potje zilverlijm gekocht, Bison Electra a 16 Euro om het weer te verbinden, maar dat werkte wel SUPER!
Dremel met slijpschijfje is te doen, maar je moet wel goed licht en een vaste hand hebben...
Dremel met slijpschijfje is te doen, maar je moet wel goed licht en een vaste hand hebben...
Verwijderd
Bij mijn award bios staat de multiplier in het grijs, dus kan je de instelling niet veranderen. Betekent dat dat mijn proc gelockt is?
Pagina: 1