Toon posts:

[WIN2K SP3] Netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een Windows 2000 machine problemen met mijn netwerk verbingen. Het heeft altijd goed gewerkt. Tot dat er een of ander persoon troep op ging installeren. Het programmatje iMesh sindsdien werkt het niet meer ik denk teminste dat het daar mee te maken heeft. Ik heb ad - aware over de pc gedraaide en alles er af laten halen. Maar nog steeds kan krijg ik van de dhcp server geen ip adres krijgen. Die zelfde persoon had op een XP machine die zelfde troep geinstalled en na een hoop werk heb ik het daar wel weer aan de praat gekregen. Dank zij ad - aware. Ik snap niet dat het voor de windows 2000 machine niet werkt

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Krijg je wel output als je ipconfig /renew doet? Als er dan helemaal niets komt en hij meteen naar de volgende regel springt staat TCP/IP waarschijnlijk niet aan. Staat de LAN-verbinding wel aangeschakeld?

Als TCP/IP aan staat, zet het eens uit, reboot eens, zet het weer aan, reboot nog eens en kijk of je dan een adres krijgt. Installeer je NIC ook eens opnieuw... Lekker prutsen :z

Verwijderd

Topicstarter
als ipconfig /renew doe geeft hji melding zoiets van "er is een bewerking uitgevoerd op iets anders dan een socket"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook alle protocollen weggegooid en opnieuw geinstalled maar ook dat haalt nix uit

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Ohjee, dat is een KUTmelding. Zijn vaker discussies over geweest maar ik geloof dat het nog steeds niet helemaal duidelijk is wat de oorzaak is.

Wat wel bekend is, is dat XP problemen heeft met DHCP-leases. Service Pack 1 is de oplossing, maarja, dan moet je eerst wel verbinding hebben :/

Dat DHCP-probleem wordt hier geschetst op de MS-site:
KLIK

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 29-11-2002 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb dit probleem windows 2000 SP3 ??
Ik zal een skijken of MS daar ook een topic overheeft

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Yep het werkt he he eindelijk na 2 dagen zoeken :) :D

Verwijderd

en de oplossing was? (Altijd makkelijk)