Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding voor in Slimline

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 15:33

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
M'n pa heeft een oude ShiTec slimline case staan... nu is m'n server kapot en had ik dit mobo + cpu gezien:

http://www.ecs.com.tw/products/k7sem_3x.htm (zit duron 1200+ op, liever Athlon, maar maakt niet uit voor servertje)

wat zou een aardige voeding zijn voor die kast en dat mobo (liefst zo goedkoop moggelijk onder voorwaarde dat ie wel stabiel is)

kast is 37 bij 37 bij 7 cm

aanvulling:
ding enigszinds modden is geen probleem als het maar niet al te ingrijpend is

[ Voor 13% gewijzigd door jopiek op 29-11-2002 18:44 . Reden: aanvulling ]

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

o jee het Duron XP1200+ virus steekt de kop weer op...aaaaahh

tis dus een duron 850/900

Je hebt trouwens een vrij sterke voeding nodig, denk niet dat je het redt met een standaard 180watt mini voeding. Wat je wel kan doen is een normale voeding ontdoen van z'n behuizing. Wel goed koelen!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 18:45 ]

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Vroeg ik dat??? de leverancier zei dat 't een 1200+ was en ik zie geen spec's opp ECS dus laat het dan een 850/900 zijn en ik ben er nog tevreden mee, nu was het een pIII 500 en ik wil i.p.v. XP nu FreeBSD draaien gaan....

Ok, dan zal ik dat maar doen, ff kijken of oude voeding er in zou kunnen en dan een nieuwe kopen (bedankt voor DIE aanvulling ;))

[ Voor 26% gewijzigd door jopiek op 29-11-2002 18:46 ]

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

ehm, wou je alleen even meer informeren over dat bordje hoor, er zijn namelijk een heele hoop topics over die XP1200, en ja ook al is het een duron 850, natuurlijk is hij snel genoeg voor een servertje.

maarre graag gedaan hoor voor die ANDERE aanvulling ;)

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
maar euh, je hebt me toch ff aan het denken gezet:
ECS K7VMM SocketA ALL in ONE €67.00
CPU AMD Duron 1300 Socket A € 46.00

is nauwelijks duurder dus... (andere ding is 99€) dan nog wel een coolertje nodig maar ja...

maar is wat jij noemde 1200+ gewoon de rating van AMD versus Intel (ik bedoel dus zelfde als Athlons) of werkt het hier weer eens anders door die leuke PR lui (ik koop in principe altijd de "echte" cpu's en hou me dus nooit bezig met celly's / durons)

wat zou trouwens aardige koeler zijn i.v.m. max hoogte systeem???

[ Voor 10% gewijzigd door jopiek op 29-11-2002 19:26 ]

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Mijn server is een 286 met 8mb aan intern geheugen en een 720kb floppy drive eraan. Wat in the fuck wil je met zo'n rete server als een Duron 1300 gaan doen? Ik heb hier een webserver staan en das een 486DX2 66 mhz met 24 mb geheugen en die haalt meer dan 100 aanvragen per min en kan ongeveer 21 mbit aan bandbreedte vullen (vanuit FP ram, vanuit EDO nog meer)

Dus wat wil je ermee gaan doen? Als je een P233 pakt kan je met gemak 100 mbit vullen, en dan moet je ook nog eens een hdd hebben die dat soort snelheden aankan.

Voor games als je deticated draait dan is een P233 ook prima, en als je dat traag vind pak je een oude AMD K6-2 550 ofzo.

Oftewel wat wil je ermee doen? Ik vind het een beetje zonde om een heel nieuw ding te gaan kopen die dan constant op 10% cpu staat ofzo.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 20:27:
Mijn server is een 286 met 8mb aan intern geheugen en een 720kb floppy drive eraan. Wat in the fuck wil je met zo'n rete server als een Duron 1300 gaan doen? Ik heb hier een webserver staan en das een 486DX2 66 mhz met 24 mb geheugen en die haalt meer dan 100 aanvragen per min en kan ongeveer 21 mbit aan bandbreedte vullen (vanuit FP ram, vanuit EDO nog meer)

Dus wat wil je ermee gaan doen? Als je een P233 pakt kan je met gemak 100 mbit vullen, en dan moet je ook nog eens een hdd hebben die dat soort snelheden aankan.

Voor games als je deticated draait dan is een P233 ook prima, en als je dat traag vind pak je een oude AMD K6-2 550 ofzo.

Oftewel wat wil je ermee doen? Ik vind het een beetje zonde om een heel nieuw ding te gaan kopen die dan constant op 10% cpu staat ofzo.
na drie keer dezelfde vraag te stellen weten we het wel hoor 8)7

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
wel er gaan in de toekomst met een snel ADSL lijntje nogal wat web applicaties op draaien, dus dan is een 1300+ geen overbodige luxe ;)

ik vind het trouwens irri als mensen irrelevante dingen posten in zo'n straightforward topicje...

[ Voor 28% gewijzigd door jopiek op 29-11-2002 20:59 ]

Cogito Ergo Credo

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

jopiek schreef op 29 November 2002 @ 19:24:
maar euh, je hebt me toch ff aan het denken gezet:
ECS K7VMM SocketA ALL in ONE €67.00
CPU AMD Duron 1300 Socket A € 46.00

is nauwelijks duurder dus... (andere ding is 99€) dan nog wel een coolertje nodig maar ja...

maar is wat jij noemde 1200+ gewoon de rating van AMD versus Intel (ik bedoel dus zelfde als Athlons) of werkt het hier weer eens anders door die leuke PR lui (ik koop in principe altijd de "echte" cpu's en hou me dus nooit bezig met celly's / durons)

wat zou trouwens aardige koeler zijn i.v.m. max hoogte systeem???
Die 1200+ slaat eigenlijk nergens op en is gewoon een smirig verkoop truukje. Een 1200+ bestaad niet. Sommige winkeliers denken dat ze netzoals bij AMD XP processors de rating door mogen rekenen naar duron processors wat grote onzin is natuurlijk omdat dat een heel andere processr is en je die niet met elkaar kunt vergelijken. (winkelier kijkt ohw xp1600+ is 1400Mhz nou dan is een duron 1000Mhz een 1200+ :r |:( ) Laat je dus niet mislijden en koop alleen durons waar echte! Mhz staat aangegeven en geen 1###+

Verwijderd

jopiek schreef op 29 November 2002 @ 20:58:
wel er gaan in de toekomst met een snel ADSL lijntje nogal wat web applicaties op draaien, dus dan is een 1300+ geen overbodige luxe ;)

ik vind het trouwens irri als mensen irrelevante dingen posten in zo'n straightforward topicje...
Je vindt reacties wel heel snel offtopic, hij probeert alleen maar mee te denken, en heeft geen idee welke afwegingen jij al hebt gemaakt.

Trouwens over die lage cooler: kijk eens de search database van Got erop na, en www.dansdata.com kan ook heel veel duidelijk maken, zij hebben namelijk de uitgebreidste review van coolers die ik op het net heb gevonden.

Verwijderd

jopiek schreef op 29 november 2002 @ 20:58:

ik vind niet irrelevant. Maar je moet het zelf weten.

Hoe snel is jouw ADSL lijn? want volgens mij is de max van ADSL in Nederland 8 mbit (down in ieder geval, ik weet niet wat de max up is, maar zal wel 4 mbit ofzo zijn), nou dat haalt een 486 nog wel. (zie mijn post)

En ik zou voor webapplicaties een lekkere naakte linux pakken op een AMD K6-2 550 en kijken wat voor performance je eruit krijgt.

Mensen denken bij een server gelijk aan iets heel zwaars maar op een particuliere ADSL lijn heb je aan een AMD K6-2 550 meer als genoeg.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Die bak krijgt ook nog wel wat andere dingen te doen, in de toekomst zal die ADSL lijn idd waarschijlijk 8/4 Mbit o.i.d. worden...

Als er echter server software op draait die ook berekeningen doet voor zakelijke applicaties wordt snelheid al relevanter en het maakt dan niet uit dat het ding eigenlijk te snel is omdat het toch aan klanten doorberekend wordt...

is trouwens niet particulier maar zakelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door jopiek op 30-11-2002 11:36 ]

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1