Toon posts:

[RH8] Linux kan geen enkel programma installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb redhat 8.0 met de nieuwste kernel update geinstalleerd. Alles werkt prima, maar ik kan geen enkel programma installeren. Heb netscape for linux, xmms, en realplayer al geprobeerd. Bij deze grogramma's bekijk ik de readme en daar staar dan bijvoorbeeld in dat je het moet installeren dmv de install file. vervolgens klik ik op deze file en gebeurt er niets. Als ik het via de terminal probeer krijg ik een fout melding.

Hoe moet je programma's installeren in Linux Gnome? Kan iemad mij helpen?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 18:42:Als ik het via de terminal probeer krijg ik een fout melding.
Noem me een zeurpiet, maar denk je niet dat het een stuk makkelijker wordt om te antwoorden, als we die foutmelding zien :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Volgens mij is het een goed idee om eerst eens wat meer over Linux te gaan lezen/leren - in de NOS FAQ staat een aantal links wat je daarbij kan helpen.

In Red Hat 8 kun je bv. RPM's installeren door er simpelweg op te klikken.

Daarnaast kun je alles gewoon installeren vanaf de CD, dus zie ik niet zo het nut van xmms, Netscape etc. handmatig te gaan installeren? Anyway...als je de handboeken e.d. gelezen hebt en dan een concrete vraag hebt, open daar dan een topic over. Deze gaat dicht.

Dit topic is gesloten.