Toon posts:

direct draw en agp texture acceleration probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmiddag kan ik met divx player geen divx meer afspelen (wmp wel, erg blokkerig).
Als eerste de codecs opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat.
Vervolgens heb ik de drivers voor mijn grafische kaart (gf 3 ti200) opnieuw geinstalleer (meerdere versies detonators. Helaas alweer zonder resultaat.
Hierna ben ik verder gaan zoeken en vond fouten in directx. Hier kan ik direct draw en agp texture acceleration niet aanzetten. Ook directx heb ik nieuw geinstalleerd.
Ik kan de 2 opties niet aanzetten en als ik direct 3d wil testen krijg ik de volgende melding:Direct3D test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8007000e (Out of memory)

In de search heb ik een aantal mogelijkheden gevonden. Ik heb netmeeting opgestart en goed afgesloten en het zelfde geld voor remote admin.
3Dmark 2001 kan ik echter wel uitvoeren, maar met een resultaat dat 1000 onder het normale ligt.
Ik begin op dit moment te twijfelen aan een driver probleem, daarom post ik hier.

Verwijderd

Heb je de nieuwste direct x al eens opnieuw geinstalleerd? www.microsoft.com staat ie wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan.

edit: is trouwens het systeem uit de specs, dus win2k as.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 18:14 ]

Verwijderd

Welke versie detenator gebruik je? Probeer 40.72 eens.

Verwijderd

Topicstarter
40.72 is geinstalleerd.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Ik heb ooit ook zoites gehad met een GF2 MX400 van Leadtek. Dat kreng wilde maar niet werken naar behoren. Vanalles geprobeert, zonder resultaat.

Daarna d8 ik dat een bios update van de vidkaart wel zou kunnen helpen. Dit leidde ertoe dat ik de bios verkeerd flashte en de kaart zogoed als dood was.

Gelukkig kon ik de kaart naar leadtek toe sturen en ik kreeg (gerepareerd of nieuw) de kaart terug.
Hierna was het probleem opgelost.

Dus ik kan helaas niet echt een sluitend antwoord hierop geven maar waarschijnlijk is er dus iets fout in de kaart/bios

probeer eens een verse installatie van windows met een simpel videokaartje en na de installatie de GF3 er terug in te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom kan ik dan wel een 3dmark draaien?
Dat vind ik erg vreemd.

edit: de resolutie of kleurendiepte lijkt ook een probleem te hebben. Het is in ieder geval geen 32 bit.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 18:26 ]

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Hij stottert dan niet?

Verwijderd

Topicstarter
Divx stottert niet. De weergave is blokkerig.

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Probleem opgelost!
In de event viewer stond dat de netmeeting service niet kon opstarten. Netmeeting gedisabled en probleem weg!
(ik had eerder met mijn domme kop in de event viewer moeten kijken).

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

(wtf) heeft netmeeting :? nou :? te :? maken :? met :? direct draw en agp texture acceleration :? :? :?

vage business die pc's :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat vind ik dus ook een hele goede vraag!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Misschien omdat Netmeeting videoconferencing ondersteund en probeert op te starten....

Misschien dat dus de video conferencing de boel vernacheld.

dunno maar het is wel vaaaaaaaag :P
Pagina: 1