Ik heb een Access Point en Linux RadHat 7.2.
Nou heb ik altijd die AP op een switch gehad met nog een paar pc's en mn Linux server en dat werkte altijd goed. Maar nu wil ik ivm mn firewall al t verkeer dat binnen komt via mn wireless verbinding door mn server heen laten gaan. Dus heb ik mn AP appart aan een ethernet kaartje gehangen maar er is 1 probleempje ... t werkt nie
Die AP zit met een crosscable aan mn server (ook met een gewone kabel werkt t niet). En nu komt t rare .. met een switch/hub er tussen werkt t wel
En ik vind t een beetje onzinnig om alleen voor die AP er een hub of switch tussen te hangen. Ik had eerst die AP op een 100 mbit kaartje en hij kreeg geen verbinding en die AP is 10 mbit (ok .. 11 mbit) dus ik dacht dat i niet automatisch omschakelden naar 10. Dus ik heb er een 10 mbit kaartje bij geprikt en die AP daarop aangesloten maar no go
Alle hardware is goed, dat heb ik al getest. Ook de ip nummering klopt maar hij ziet m gewoon niet. Als ik die AP rechtstreeks aan een windows pc hang dan is het prikken en lopen maar niet op mn Linux bak.
Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.
Nou heb ik altijd die AP op een switch gehad met nog een paar pc's en mn Linux server en dat werkte altijd goed. Maar nu wil ik ivm mn firewall al t verkeer dat binnen komt via mn wireless verbinding door mn server heen laten gaan. Dus heb ik mn AP appart aan een ethernet kaartje gehangen maar er is 1 probleempje ... t werkt nie
Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.