Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fans plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:30

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Ik heb 2 120mm fans van me broertje gekregen, een panaflo en een unknown smartfan van compaq ofzo :?

Ik wil ze beide in de zijkant van me kast hebben. Degene die vooronderzijkant komt te zitten die zal koude lucht erin blazen.
maar die andere die moet dan dus ter hoogte van me cpu komen en die zou dus theoretisch moeten gaan zuigen (lucht naar buiten blazen) om geen overdruk te krijgen.

lucht van case fan |||||| lucht cpu fan
<------------------ |||| --------------------->

Dan zou die 120mm fan lucht wegzuigen die me cpu fan nodig heeft om te blazen :?

Hoe op te lossen? alle 2 op lucht uitzuigen zetten? of degene boven de cpu op blazen zetten zodat er xtra lucht op me cpu komt en de ander niet onderin zetten maar ook bovenvoorkant en dan op zuigen (lucht uit kast)?

En me hdd koelers blaast lucht uit me kast is dit beter dan koele lucht erin blazen?

( er is al een topic geweest van over het eerst probleem maar dat kan ik niet vinden :( )

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

heb je niet ook nog 80 of 60 mm

want ik zou 1 120 in je bovenklep doen om te zuigewn mits de van onder aangezogen lucht een beetje doorgang heb dan zou ik in de zijkant 80 of 60 doen op blazen.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• Djith
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik zou een fan gebruiken om aan de bovenkant van je case warme lucht af te voeren, dat lijkt me zowiezo effectiefer-> warme lucht stijgt op

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

amen brother

:)
Djith schreef op 29 november 2002 @ 17:55:
Ik zou een fan gebruiken om aan de bovenkant van je case warme lucht af te voeren, dat lijkt me zowiezo effectiefer-> warme lucht stijgt op

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
je moet die fan bij je cpu naar binnen laten blazen en de onderste weer naar buiten dat werkt het best want dan komt je "koude" lucht bij je cpu en moederbord terecht.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
okay: idee:

12cm op cpu INTAKE
12cm bovenkant OUTTAKE

waarom zou je vooronder gaan koelen, niet voor je hd's, je had namelijk al een hd koeler, waarvoor dan?

offtopic:
Bware81, euh, het wordt geen Gfroce 5/6 maar een FX. maar je logo ziet er wel bruud uit, hij heeft alleen de paarse kleur van een gf4, da's een beetje jammer

[ Voor 4% gewijzigd door -JB- op 29-11-2002 18:08 ]

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:41
-JB- schreef op 29 November 2002 @ 18:08:
okay: idee:

12cm op cpu INTAKE
12cm bovenkant OUTTAKE

waarom zou je vooronder gaan koelen, niet voor je hd's, je had namelijk al een hd koeler, waarvoor dan?

offtopic:
Bware81, euh, het wordt geen Gfroce 5/6 maar een FX. maar je logo ziet er wel bruud uit, hij heeft alleen de paarse kleur van een gf4, da's een beetje jammer
precies wat ik wou posten :)

dat is het beste :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Nee me hdd zit boven (hq08 ) en die fan die daar zit die zuigt warme lucht weg van me hdd(of is het beter koude lucht op je hdd te blazen)

Dan de 2 120mm fans...

Sowieso dus 1 die op de cpu blaast!

plaatsing van de zuiger wordt moeilijker omdat het gat van me cdrom/ voeding / hdd ruimte naar me moederbord ruimte zit vol met kabels die allemaal met die stripjes zijn samengebonden ( jaja service einstein :) ). Dus daar is bar weinig ruimte omlucht weg te zuigen

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Makkelijk
Dan moet je die kabels anders doen, simp0l. Koop anders wat kabelmesh in :P, zorg iig dat ze strak staan daartussen, het is in jou geval veruit de beste plek om weg te zuigen.

wat ik zal doen

van de zijkant gezien de 120mm op de CPU, iets linksonder zodat de rechterbovenhoek van de fan boven de CPU hangt. (nooit het midden erboven) De lucht gaat bij jou namenlijk naar rechtsboven gezogen worden.

Bovenin de kast toch een 120mm, die kabels kun je best wel oplossen.

Die hdd fan laten blazen.
Eventueel nog een 80mm fannetje langzaam laten draaien onder je voeding bij je CPU aan de achterkant. (als het dat al niet doet)

Wat je vooral NIET moet doen is onderin erin blazen en dan in de deur eruit zuigen, het passed je CPU dan nie techt, dat onderin erin, achterin eruit heeft veel meer zin als achterin niet op de deur is maar aan de achterkant.

120mm recht boven CPU is echt het zinvolst. Of je moet je videokaart willen koelen als de hel }>

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Dat wordt dus etteren met kabels :D anders ff een blowtunnel maken richting moederbord area...

Die hdd koeler moet dus lucht erin blazen ipv van eruit zuigen, maar krijg je dan niet een temp stijging door die zogenoemde overdruk ?

• Makkelijk
Canon23 schreef op 30 november 2002 @ 01:05:
Dat wordt dus etteren met kabels :D anders ff een blowtunnel maken richting moederbord area...

Die hdd koeler moet dus lucht erin blazen ipv van eruit zuigen, maar krijg je dan niet een temp stijging door die zogenoemde overdruk ?
Hoezo zou je dat krijgen, ik weet niet waarmee jou HDD gekoeld wordt, maar denk je niet dat de voedingsfan dat opheft?

En echte stijgingen krijg je pas zodra je echt veeels teveel overdruk heb.

Pagina: 1