[XP] Pc loopt na ongeveer 30 min. vast.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 13:50
Voor mij zoveelste probleem eerst even mijn specs:
MSI-6513 (medion 3500)
PIV 2.0Ghz 256MB PC2100 (siemens)
MSI Geforce 4 MX460.

Ik heb dus de vorige aldi pc (april) zoals je misschien al mijn specs ziet. Toen mijn moeder laatst gewoon zat te internetten viel de pc uit. Toen hoorde je een felle piep die lang duurde en zich oneindig herhaalde. Ik werd erbij gehaald en kreeg de computer weer tot opstarten (ik hield de f6 of f8 knop ingedrukt). Alles leek het weer te doen maar hij zei: Windows is zojuist van een ernstige fout hersteld. Maar na een minuutje cs starte de pc met 1 piep weer opnieuw op. Zo gaat het nu al een tijdje. Na ongeveer een half uur valt hij uit. Soms start hij gewoon weer op en soms weer die piepen. Eerst d8 ik dat het de tempratuur was. ((cpu)speedfan zegt 68°) dus ik voelde aan de heatsink en die was nog bijna metaalkoud. Hij valt nogsteeds uit en ik ben radeloos. Hij heeft namelijk nog nooit problemen vertoont.
Weten jullie een oplossing. Ik ben nu nmlk nog aant uitzoeken of ik nog garantie heb enzo. PLZ help me!

Verwijderd

Dit kan vanalles zijn. Heb je overlaatst geheugen toegevoegd of dergelijke?? Heb je je pc al eens gescanned op virussen? Welke Windows versie heb je?

Verwijderd

Kun je de temperatuur van core of mobo op een of andere manier aflezen?

• Msel
Ik heb geen geheugen toegevoegd ofzo. Ik heb helemaal nix verandert. Zelfs nix geinstalleerd. Maar de heatsink van de cpu is bijna koud. Dan kan het toch niet zijn dat de core 68° is?? Ik zal vanavond eens een virusscan uitvoeren. In sisoft sandra zegt ie dat de cpu temp zo'n 65° is (bij gewoon internetten).

Verwijderd

die 68% is aan de hoge kant ja voor een standaard northwood, check je voltage settings eens en test je geheugen.

• Msel
voltage is gewoon. (gecheckt met speedfan). Bedoel je met test geheugen memtest86?

Verwijderd

marcel_koggel schreef op 29 november 2002 @ 17:57:
voltage is gewoon. (gecheckt met speedfan). Bedoel je met test geheugen memtest86?
Yep memtest, als het daar niet aan ligt zal het denk ik je voeding zijn.
Wat hangt er verder allemaal in? Zet hem kaal (proc, mem, vga) eens aan en kijk hoelang ie het dan vol houd.

Dit heeft dan niks te maken met die cpu core warmte, misschien koeler fout bevestigd ofzo maar check dat later maar.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Wat is de temp in je bios? Als daar ook 68 staat heeft je koelblok waarschijnlijk geen (goed) contact met de cpu. Zet de heatsink er dan eens opnieuw op.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Msel
Op dit moment is de tempratuur van het bord:34°. (speedfan) Sisft sandra zegt:41°.

Ik denk niet dat ik hem kaal ga zetten in verband met de garantie. Je mag er namelijk niets aan laten doen behalve door een technicus. (moet m'n netwerkkaart en isdnkaart er ook nog uithalen voor de garantie)
Ik kan in m'n bios geen temps vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Msel op 29-11-2002 18:09 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

misschien sluit dan de heatsink niet goed aan :? heb een keertje iets soortgelijks gehad toen ik mijn heatsink er verkeerd en om op gezet heb (die liep op de helft een beetje omhoog. Als je er nog niet aan hebt gezeten, niet een erg waarschijnlijke verklaring, maar wel het logischt als je je symptomen naloopt (die lange piep was zeker een temperatuur probleem). Start ie nu wel goed op? Probeer voor de zekerheid anders eens een cpu-intensief programmatje te vinden. Hangt ie daar ook op?

NB Let op dat die standaard temp check dingen ong 20-30 seconden achterlopen met de echte temperatuur. Het komt zelfs wel eens voor dat die sensor tot 20C afwijkt!

Localhost is where the heart is

• Msel
ja heb ik ook gehoord. Vooral bij msi en asus toch? Er is me ooit een bios update geadviseerd maar toch w8 ik eerst op de garantie. De brief enzo is op de post. Hopen dat als ik een nieuwe computer krijg dat ik dan die laatste nieuwe aldi pc krijg. Die heeft nmlk een ti4200 :P. Ik heb de pc trouwens al een half jaar. Als die heatsink er scheef op zit dan zou ik het toch al lang vaker hebben gahad maar het startte pas 1 week geleden.

Verwijderd

Een koude heatsink duidt erop dat er toch een probleem is...
Toch maar nieuw erop zetten (met koelprut).

• Msel
In een standaard pc zoals die van de aldi testen ze eerst toch alles? Dan zit er toch altijd koelprut op enzo. De heatsink zit zelf bijna muurvast dus ik denk niet dat ie los zit. Het probleem is dat als ik hem eraf haal dat ik dalijk geen garantie meer zoals ik hiervoor ook al zei. Pas als ik hoor dat ik er geen garantie voor krijg dan neem ik zulke stappen.

In mijn computer hangt verder een ISDN Kaart (zat er bij aankoop nog niet in.)

[ Voor 11% gewijzigd door Msel op 29-11-2002 18:24 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

koelprut zou ik niet op rekenen, maar ze testen idd alles, inclusief stresstesten. Maar als je niet aan de hardware wilt zitten is een mailtje idd de beste oplossing. (al verwacht ik niet dat ze bij aldi meteen gaan kijken of jij aan hardware hebt gezeten (tenzij er natuurlijk zo'n sticker op je case zit).

• Msel
je bedoelt zo'n seal?

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

hoe je het wilt noemen. Zo'n soort sticker over de case, die los moet als je m open wilt maken. Sommige computers (ik ken ze bij hp) hebben ook nog wel eens een elektronisch systeempje om dat te controleren (er wordt iets verbroken bij het openmaken).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je voortaan de FAQ's en de stickies van desbetreffend subforum doornemen eer je een topic opent?

Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics!

Jouw openingspost voldoet hier niet aan en in de troubleshooter zoals vermeld in de bovenstaande sticky bevat meer oplossingen/suggesties dan iemand hier ooit kan geven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.