Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kleur Laser / Sensor Optische Muis

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb die navigator set van logitech... Nu heb ik wel eens optische muizen gezien, met een blauwe kleur onderin, van de laser of de sensor (weet niet precies hoe te noemen). Nu is mijn kleur rood, en dit vind ik nogal saai, ik vroeg me dus af, of er een methode is om die kleur te veranderen :?
Het zou wel leuk zijn als ik ook een blauwe, of misschien wel groene kleur zou hebben :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Lijkt meer op modding..

OH => CME dus :)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

In je muis zit een ledje en die is dus fel rood, deze moet je vervangen door een fel blauw ledje.

Er zijn meerdere topics hierover zoals je al aangeeft, dus kijk ff of je wat nuttige info kan vinden in de (Omega) search :)

System specs

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het verkeerd posten, ik zat nog te twijfelen :7

over die meerdere topics, ik heb even met die omega search gezocht, maar heb zo 123 niet iets gevonden.. die ik dan iets fout ? of zijn er gewoon niet meerdere topics hierover ?

over het ledje:
waar kan je dan zo'n ledje kopen ? en is het veilig om het zelf te doen ? of is het beter te laten doen ? zitten er veel risico's aan vast ?

Het is natuurlijk wel leuk om die kleur te vervangen, maar ja, als de reparatiekosten hoger zijn dan de waarde van de muis, dan heb je er nog niets aan...

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Heb het gedaan, ledje kostte me 4.70EUR, je moet een blauwe of groene pakken, 1tje die iig BOVEN de 2500mcd ligt > felheid.
Je moet wel ff solderen, als je je muis sloopt heb je [uiteraard] geen garantie

• Djith
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
leds kan je overal wel krijgen.. Ik heb de leds voor mn keyboard besteld bij conrad.nl .. Het risico is dat als je verkeerd soldeerd je je muis in de bak kan gooien :-P

Verwijderd

Het is inderdaad gewoon het ledje vervangen. Ledjes koop je bij de lokale electroboer. Anders kan je ze bij conrad kopen www.conrad.nl. het enige nadeel is dat je minimaal 17 euro moet besteden.

Er is een how-to van geweest ik zal hem ff zoeken. Het kan wel dat je muis er wa minder nauwkurig van wordt.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. dat wil ik dus absoluut niet, dat mn muis er minder nauwkeurig van wordt... is zeer frustrerend...
zijn er ook nog dingen waar je op moet letten ofzo ? of kennen jullie zaken die het voor je doen ? Of het is het meer van gewoon proberen en je komt er wel uit :)

en ja bliksem, zou wel heel leuk zijn als je die howto voor me zou kunnen vinden :)

ik krijg trouwens wel uiteenlopende prijzen hier.. eentje zegt 4,70 andere zegt 17 pleuro.. hmm... :?

Verwijderd

nee.. niet 17 euro, bij conrad moet je voor minimaal 17 euro dingen bestellen voordat ze uberhaubt iets opsturen..

Verwijderd

Topicstarter
ahh.. ok, verkeerd gelezen... ach ja, kan het altijd samen met iets anders (belangrijkers) bestellen, of gewoon naar een elekzaak in de buurt :)

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 17:45

GigaTexel_BE

AMD MP²

je kan er ook een infrarood ledje in plaatsen

onzichtbaar voor de mens maar wel voor het optische oog van de muis!

Siesteem Spekkies!

Verwijderd

:lol

als ik mijn leds binne krijg van de IA dan zal ik zeker mijn dual optical vorzien van blauw

Verwijderd

Topicstarter
dat infrarode ledje is ook wel een strak idee zeg :-)
ach, ik kijk wel wat ik doe, en of het wel de moeite waard is... een rood ledje is natuurlijk helemaal zo slecht nog niet.. en je hebt er nog garantie op ook ;)

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 15:45

rimpeldinky

nani?

zou het niet beter zijn dan om er 2 te plaatsen?? dan issie toch ook secuurderderderreder(typo :+ ) toch?????!

*burp*

Verwijderd

ik ga denk deze led kopen; wOOt wat een mcd zeg klik ---> HIERRR <---

Verwijderd

Topicstarter
Specificaties:
-Doorsnede: 5 mm.
-Kleur: groen
-Lichtintensiteit: 11000mcd
-Spanning: 3,4 - 4 Volt
-Stralingshoek: 32°
-Golflengte: 525 nm

insan1ty zei dat ie boven de 2500mcd moest liggen.. is deze dan niet weer extreeeem fel ? en zuipt ie dan niet batterijen ? tis wel leuk voor 3 euro, maar als je dan elke week je batterijen moet vervangen ben je er toch wel een stukje duurder op uit...

• Lethal
  • Laatst online: 25-04-2019
Niet slim om een superfel ledje erin te zetten... Kans is groot dat je bij het solderen electronica opblaast, en je muis gaat er in kwaliteit alleen op achteruit (ik spreek uit ervaring)

Bij mij is hij nog wel gelukt, maarja. Muis is nu om de 5 dagen leeg, en dat is toch best veel.

Tip kan zijn om een uv led erin te zetten, die verbruiken bijna geen stroom dus dan gaat je muis wat langer mee.

En emtec, tis maar op wel ampere hij gemeten is. (als je er 0.20 door douwt ipv 0.10 dan gaat hij automatisch wat feller)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59

JT

VETAK y0

Alleen geeft een UV led geen licht :X

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

JT schreef op 30 November 2002 @ 16:59:
Alleen geeft een UV led geen licht :X
jawel. maar wij kunnen het niet zien.

maar idd niet echt nuttig.
misschien een witte mousmat. dan heb je wel een leuk effect.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 30-11-2002 17:04 ]

• insan1ty
damster schreef op 30 November 2002 @ 17:04:
[...]

jawel. maar wij kunnen het niet zien.

maar idd niet echt nuttig.
misschien een witte mousmat. dan heb je wel een leuk effect.
das geen UV licht maar near-UV. Anders zou je immers nix zien.
Maar ik had ergens opgevangen dat óf infrarood óf ultraviolet een te grote/kleine golflengte had, de muis zou het dan niet meer doen

Verwijderd

Specificaties:
-Doorsnede: 5 mm.
-Kleur: groen
-Lichtintensiteit: 11000mcd
-Spanning: 3,4 - 4 Volt
-Stralingshoek: 32°
-Golflengte: 525 nm

insan1ty zei dat ie boven de 2500mcd moest liggen.. is deze dan niet weer extreeeem fel ? en zuipt ie dan niet batterijen ? tis wel leuk voor 3 euro, maar als je dan elke week je batterijen moet vervangen ben je er toch wel een stukje duurder op uit...
ik denk dat het een fout is in hun website dat het ipv 11000 1100 is!!!
en btw. mijn optical is usb ;)

• insan1ty
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 17:14:
[...]

ik denk dat het een fout is in hun website dat het ipv 11000 1100 is!!!
en btw. mijn optical is usb ;)
11000 kan goed hoor
Maar voor 2.99 niet denk ik

Verwijderd

Topicstarter
ach ja... ik heb een wit bureau, dus misschien zou dat uv niet eens zo'n slecht idee zijn :D
maar goed, ik denk dat ik het maar achterwege laat.. het is wel leuk, maar ik denk dat het risico iets te groot is.. ik wil nog lang kunnen genieten van mijn muisje...
bedankt voor alle reacties :)

Verwijderd

ik heb een logitech cordless desktop optical, precies hetzelfde verhaal??
Ledtje vervangen en klaar is kees? Dan heb ik morgen een blauwe bright led erin zitten :)

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 02:04:
ik heb een logitech cordless desktop optical, precies hetzelfde verhaal??
Ledtje vervangen en klaar is kees? Dan heb ik morgen een blauwe bright led erin zitten :)
als het goed gaat is kees wel klaar ja :D

Verwijderd

led vervangen is zwaaar easy ...
dat ken iedereen.
kijken hoe de led erin zit..
led eruit halen nieuwe plaatsen muis dicht klaar..
heb nog een ouwe draadloze met blue light liggen was in 5 mins klaar :)
ik w8 op de ledjes van de IA en dan ga ik voor Fel Groen in mijn MX500 :P

• BaRF
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 12:42:
led vervangen is zwaaar easy ...
dat ken iedereen.
kijken hoe de led erin zit..
led eruit halen nieuwe plaatsen muis dicht klaar..
heb nog een ouwe draadloze met blue light liggen was in 5 mins klaar :)
niet té optimistisch he :) ik heb mensen aan het werk gezien met soldeerbouten... :X

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
welk gereedschap heb je er voor nodig eigenlijk ? want als ik Plank moet geloven is het even de ene eruitklikken en de andere eropklikken...? maar de andere verhalen vertellen juist dat ik moet solderen :?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 14:06:
welk gereedschap heb je er voor nodig eigenlijk ? want als ik Plank moet geloven is het even de ene eruitklikken en de andere eropklikken...? maar de andere verhalen vertellen juist dat ik moet solderen :?
Je moet solderen.

Ze proberen duidelijk te maken dat dat niet zo moeilijk is (hoeft te zijn).

Expanding the inexpandable

Verwijderd

je hebt een schroeven draaier nodig om je muis open te maken.

1:zoek het ledje op..
2:kijk hoe het ledje erin zit.. dus plus min ( brede/smalle kant) desnoods even opschrijven.
3:dan soldeer je het ledje los.
4:dan pak je het andere ledje, kijken hoe je hem moet aan sluiten + en - verhaal.
5:vast solderen ff je muis proberen met kapje eraf scheelt werk als hij niet werkt :)
6:doet hij het? muis ontkoppelen dicht schroeven en weer in pluggen.
7:en klaar is je muis mod.
8:patsen bij je vrienden :)

genoeg info?? anders moet j eme maar toevoegen op icq of msn.. of mailen dan kan ik je wel even foto`s sturen van mijn muismod stap voor stap.

hoop je hiermee wat geholpen te hebben.

zit nu op mun werk.. ken even geen pics posten.

sorry :)

ff een update. :)
kijk HIER maar eens. alleen muismod werkt nog maar hoor sorry daarvoor maar er komt snel verandering in.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 08:39 . Reden: typo`s ]

• Venxir
  • Laatst online: 23:38
Plank, wat moesten we zonder jou :P

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

loop me niet te begekken :+

probeer mensen hier te helpen met dat hele kleine beetje kennis wat ik heb B)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het, een zeer late reply, maar ja.. ik heb een zeer drukke 2 weken gehad :S (kromme zin, kweetet)
even over dat ledje en die pics, ik zou heel graag die pics willen zien, zodat ik zeker weet waar ik aan begin voordat ik eraan begin... heb zo'n ding namelijk nog nooit van mn leven open gezien :). Post je ze hier of moet ik even mn mail adres doorgeven zodat je ze door kan sturen ?

Verwijderd

ik wil niet spammen maar op mun site kun je een kleine howto zien hoe ik mun muis heb gedaan.. maybe heb je er iets aan

http://www.joerie.nl

Verwijderd

Topicstarter
haha, das wel een hele goeie tutorial met veel plaatjes, maar ziet het er niet veeeel simpeler uit dan het is lol ? ik bedoel.. het ziet er gewoon zo eenvoudig uit gewoon.. en dat solderen.. jah, das ook niet zo moeilijk.. en trouwens, zit het precies zo in elkaar bij alle muizen ? want die muis van jou komt uit de aldi, en ik heb een logitech ? ik weet niet of dit verschil uitmaakt ? Bedankt voor de tutorial nog.
jammer dat 3 links het niet doen :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 16:18 ]

Verwijderd

Ik heb het bij mijn logitech geprobeert, maar als je de oude led eruit wil halen breek je de banen op de printplaat :( Ik heb nu met draadjes de led weer aangesloten, maar dan krijg je hem niet goed in elkaar en je hebt grote kans dat hij niet goed meer reageert. Ik heb na 4 uur knutselen hem weer in elkaar gekregen met de OUDE led.
Weet waar je aan begint bij een "logitech pilot optical"
ik weet niet hoe het bij andere logitech muizen is. :)

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

als je die banen sloopt heb je dus gewoon niet goed gesoldeerd, is toch ergens iets fout gegaan...

Maareh, ik heb gehoord dat het veranderen van de kleur ervoor zorgt dat je muis een stuk minder nauwkeurig is, nou is dit opzich voor windows geen probleem, maar tijdens t gamen natuurlijk wel....
wat zijn jullie ervaringen hiermee??

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Zoals je bij plank op z'n website ziet, zit er een kapje over die led, en als je dat kapje weg wil halen, dan breken de banen naar de led. Het is een soort van verzegelings systeem.

Verwijderd

als je een dual optical hebt, kun je dan de ene rood doen, en dan de andere blauw/groen? of moeten het dezelfde leuren zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 16:42:
Zoals je bij plank op z'n website ziet, zit er een kapje over die led, en als je dat kapje weg wil halen, dan breken de banen naar de led. Het is een soort van verzegelings systeem.
op die site zie ik geen reden dat de sporen moeten reken... hoogstens klein stukje print waar geen banen op lopen... en bij die van mij ken je met een stanley mesje dat je goed warm maakt het plastic er zo af snijden dan breek je zeker niks

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 18:50:
[...]

op die site zie ik geen reden dat de sporen moeten reken... hoogstens klein stukje print waar geen banen op lopen... en bij die van mij ken je met een stanley mesje dat je goed warm maakt het plastic er zo af snijden dan breek je zeker niks
op die site is het gedaan met een ALDI muis, ik heb een logitech (8>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 18:52:
[...]

op die site is het gedaan met een ALDI muis, ik heb een logitech (8>
ja dat heb ik gelezen maar je zei dat er sporen af breken als je dat kapje weg haalt je hebt nergens gezegt dat het alleen maar bij een logitech is
en dan is er nog dat je zelf verijst naar die site van plank...
maja ik snap wat je bedoelt maar misschien volgende keer erbij zeggen ta hij dan bij een llogitech af breekt als je zon soort kapje eraf weilt halen dan is het wel duidelijk :)
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 16:42:

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 12:42:
Wat schiet je hier mee op? Je ziet dat ledje normalitair volgens mij toch niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/853.gif

Als je nou zoiets hebt snap ik het nog, deze heeft een doorzichtige zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/14.gif

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 13-12-2002 20:49 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Lethal
  • Laatst online: 25-04-2019
Wat ik hier veelal lees, is dat de sencor het licht leest ofzo?

MAAR DIT IS VOLGENS MIJ HELEMAAL NIET VAN TOEPASSING (correct me if iam wrong)

De led is simpelweg voor het belichten van de ondervloer, zodat de censor kan zien of het oppervlakte beweegt. Kleuren maakt de muis dus niet onnauwkeuriger, maar zorgt gewoon voor de mate waarop het oppervlakte belicht word... Je moet dus gewoon een felle led hebben. Mijn muis heeft nu een blauwe led en is volgens mij nog nauwkeuriger ook...

Proffesionals zit ik er ver naast? :P

Verwijderd

Iedereen zit hier maar van "o j o j welke led moet ik nou nemen", maar als je het niet zeker weet, koop dan een stuk of 5 verschillende leds en bouw ze een voor een in, en als ze het allemaal niet goed doen, dan stop je het ledje dat je eruit hebt gehaald er toch weer in? :?

Verwijderd

binnekort als de leds van de IA binnen zijn gaat mijn mx 500 eraan geloven en die komt er ook bij te staan :P

Verwijderd

Topicstarter
IA .. ?
ik denk dat ik er toch even mee wacht :D (led vervangen)

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Ik heb een groene power led in mijn muis van mijn cordless desktop optical zitten en dat werkt goed. Het enige probleem is dat als de muis op standby gaat hij niet meer reageert als je hem beweegt :( .

Als je het doet kun je dus het beste de led op de directe voeding van je muis doen dus dat ie continu blijft branden. Een blauwe led is op een cordless muis niet aan te bevelen want dat kunnen je batterijen niet hebben en dan reageert ie niet :) .

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Lethal schreef op 13 December 2002 @ 22:29:
Wat ik hier veelal lees, is dat de sencor het licht leest ofzo?

MAAR DIT IS VOLGENS MIJ HELEMAAL NIET VAN TOEPASSING (correct me if iam wrong)

De led is simpelweg voor het belichten van de ondervloer, zodat de censor kan zien of het oppervlakte beweegt. Kleuren maakt de muis dus niet onnauwkeuriger, maar zorgt gewoon voor de mate waarop het oppervlakte belicht word... Je moet dus gewoon een felle led hebben. Mijn muis heeft nu een blauwe led en is volgens mij nog nauwkeuriger ook...

Proffesionals zit ik er ver naast? :P
ja, DUH, tuuurlijk geeft die alleen maar licht, wat denk jij?
Kleuren maakt WEL uit, want een sensor kan meestal maar een golflengte goed lezen. En sensors kunnen niet nauwkeurigger worden, de sensor is zoveel DPI en dat verandert niet door een andere led...

Verwijderd

thacow schreef op 14 december 2002 @ 15:56:
Ik heb een groene power led in mijn muis van mijn cordless desktop optical zitten en dat werkt goed. Het enige probleem is dat als de muis op standby gaat hij niet meer reageert als je hem beweegt :( .

Als je het doet kun je dus het beste de led op de directe voeding van je muis doen dus dat ie continu blijft branden. Een blauwe led is op een cordless muis niet aan te bevelen want dat kunnen je batterijen niet hebben en dan reageert ie niet :) .
Dan is je Led niet fel genoeg. De sensor kan dan de ondervloer niet goed waarnemen bij standby-licht en zal een beweging dus niet opmerken en dus gaat de led dan ook niet fel branden.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 18:29:
[...]

Dan is je Led niet fel genoeg. De sensor kan dan de ondervloer niet goed waarnemen bij standby-licht en zal een beweging dus niet opmerken en dus gaat de led dan ook niet fel branden.
De led is wel fel genoeg maar niet als ie op stand-by gaat idd. Ik ga in de kerst vakantie wel ff dat ding op de voeding solderen. En iets maken waarmee ik mijn muis kan uitzetten.

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

ik wil er oowk een blauwe led in zetten

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Topic is OUD!!!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

mark10123 schreef op 18 mei 2003 @ 16:55:
ik wil er oowk een blauwe led in zetten
offtopic:
Waarom moet je nou een oud topic schoppen als je toch al een eigen topic hebt geopend, ik zie jou nick wel vaker bij dit soort dingen verschijnen... vind je het dan gek dat je zoveel slotjes krijgt. Leer nou eens eerst na te denken voordat je zo'n actie maakt :/

System specs

• m-m
  • Niet online

m-m

Oude koe, je hebt je eigen topic al.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.